Naslovnica Preporuka Intervju DJ Krush: Obg...

DJ Krush: Obgrli sve utjecaje unutar sebe i iskoristi ih da pronađeš vlastiti zvuk

Japanski producent DJ Krush predvodi program Sarajevo Intergalactic Sessionsa koji će 7. aprila u Domu mladih označiti početak intergalaksijskog putovanja kroz serijal. U razgovoru koji su vodili upravo producenti zvaničnog programa ovaj svjetski umjetnik govorio je o opremi koju preferira koristiti, japanskoj rap sceni, promjenama u muzičkoj industriji i drugim temama.

25

DJ Zupany (Srbija): Album “Kiseki” od prošle godine predstavlja potpuno analogni pristup, što nije slučaj sa nevjerovatnim albumom “Butterfly Effect” (2015). Kakvu opremu preferirate koristiti, koji analogni synth najčešće koristite?

DJ Krush: Ableton Live9, AKAI MPC RENAISSANCE, EMU-SP1200 i Vestax PMC20-SL.

DJ Borka (Slovenija): Vaš zadnji album “Kiseki” je zapravo rap album sa lokalnim japanskim talentima. Možete li nam reći nekoliko riječi o stanju japanske rap scene trenutno, da li ima mnogo mladih umjetnika, dobijaju li podršku koju zaslužuju, možete li izdvojiti nekoga od njih?

DJ Krush: Mnogo je repera danas, mainstream i underground. Različiti stilovi su prisutni, novi i stari. Postoji TV program o freestyle rapu, tako da rap postaje sve popularniji. Prošlo je dosta vremena otkako je hip-hop zavladao Japanom, tako da japanski reperi zaista postaju sve bolji.

DJ Zupany: Nakon izdavanja albuma “Jaku” 2004. godine mnogo toga se desilo u muzičkoj industriji. Mnoge priznate diskografske kuće su prošle kroz velike promjene, neke od njih su i nestale. Otkako je Apple otvorio virtuelna vrata kroz iTunes Store, muzika, kao i čitav digitalni medij, su se potpuno promijenili. Odjednom, industrija koja je prestravljena piraterijom je imala legitimno mjesto da zaradi novac od prodaje digitalne muzike. Možete li nam reći kako vi vidite i percipirate ove promjene koje se dešavaju na underground sceni tokom ovog 10 godišnjeg perioda tokom kojeg niste izdavali muziku?

DJ Krush: U ovom digitalnom dobu mnogi različiti stilovi se rađaju ali i konzumiraju. Mnogo je više informacija koje su dostupne svima nego ranije i svi mogu biti dio toga. U ovoj prezasićenosti informacija, mislim da je najbitnije ispolirati vlastiti stil. Obgrli sve utjecaje unutar sebe i iskoristi ih da pronađeš vlastiti zvuk. Na nas utječu mnoge stvari, bili svjesni toga ili ne. Moraš to uvijek imati na umu. Nemoj izgubiti sebe u svemu tome.

DJ A Skitzo (BIH): Turntables ili CDJ”s , MPC ili MASCHINE ? Koji mikser koristite i zašto?

DJ Krush: Turntable, MPC RENAISSANCE & Ableton Live. Ovo koristim, navikao sam se na to. Svi imamo svoju ličnu misiju. Ako je možete izraziti na najbolji mogući način, oprema koju koristite zapravo nije bitna. Ja potičem iz doba vinyla i kaseta, tako da imam istančan osjećaj za analog.

DJ Borka: Underground scena se mnogo promijenila od 90-ih. Žanr ili zvuk scene koja se tada zvala headz, downtempo ili instrumentalni hiphop, ili čak triphop se sada jednostavno zove beats. Šta vi vidite kao najjasniju razliku između sada i recimo sredine 90-ih? Koje promjene vidite i u toj biznis sferi, u muzičkoj industriji? Koje su glavne promjene koje primjećujete na tržištu?

DJ Krush: Bio je veliki izazov napraviti album samo sa breakbeats (instrumentalni) u 90-im kada je sve bilo vezano za rap. Zbog toga bila je velika stvar za mene kada je “Strictly Turtablized” tako dobro prihvaćen. Sa današnjom mogućnošću interneta mislim da ljudi mogu raditi šta god žele, sve dok to rade dobro. U drugu ruku, mislim da ova zasićenost informacijama može biti jako negativna stvar za sve nas.

DJ Borka: Uloga nezavisnih diskografksih kuća se takodjer mnogo promijenila. Da li vidite nekoga danas ko se može porediti sa ulogom i efektom koji su imale kuće poput Mo Wax ili Ninja Tune još tada u 90-im?

DJ Krush: Ima nekih nezavisnih kuća koje rade jako dobre stvari, ali mislim da se još uvijek niko ne može porediti sa kućama otprije…

A Skitzo: Koto ili Taiko?

DJ Krush: Volim oboje, da… ali Taiko bolje komunicira sa mojom dušom.

DJ Zupany: Pored instrumentalnih japanskih motiva, također inspiraciju crpite i od drugih svjetskih instrumentalnih zvukova. Koja muzika iz drugih kultura vas inspiriše i koje koristite da stvorite varijacije u svojim semplovima?

DJ Krush: Inspiraciju pronalazim u muzici cijelog svijeta, bilo kojeg žanra, koja komunicira sa mojim osjetilima.

DJ Zupany: Da li ste još uvijek strastveni kolekcionar ploča i koliko ih imate danas? Možete li podijeliti sa nama neke od svojih najdražih, na koje ste ponosni?

DJ Krush: Izgubio sam neke jer sam se selio, tako da trenutno imam oko 3.800 ploča. Ponekad idem sa drugim DJ-evima u potragu za pločama. Nedavno sam nabavio Holst, The Planets-Boston Symphony Orchestra, Seiji Ozawa.

DJ Borka: Prije nekoliko godina bili ste dio interesantnog kolektiva Method of Defiance, koji je vodio nevjerovatni Bill Laswell, i objavili ste nekoliko albuma. Jedan jedini Herbie Hancock je čak svirao električni klavir na jednoj od tih traka. Kako se ova kolaboracija desila, kakva je priča i koja ideja iza toga?

DJ Krush: Bill me pozvao da sviram. Još uvijek se osjećam počastvovanim zbog toga. Imao sam priliku da sviram i sa Berniejem Worrellom iz originale postave P-Funka. To su zaista nevjerovatni ljudi sa kojima sam svirao.

DJ Zupany: Opće poznata stvar je da ste veliki obožavatelj džeza i da podržavate mlade džez muzičare. Da li planirate neku kolaboraciju u budućnosti sa džez muzičarima, kao što ste radili ranije u slučaju sa Ronny Jordanom, Herbie Hancockom, Toshinori Kondo, Roy Hargrove i drugima?

DJ Krush: Sarađivao sam sa Toshinorijem Kondom na svom novom albumu “Cosmic Yard”.

DJ Borka: Ko su vaši top muzički utjecaji i zašto i koje savremene umjetnike volite danas?

DJ Krush: 1. Wild Style soundtrack – Moj susret sa hiphopom je bio film “Wild Style” koji se prikazivao u Japanu 1983. Ja ne bi bio ovdje da nije bilo tog filma. Toliko je bitan, promijenio je moj život. Od tada, imao sam vjere u svoj vlastiti stil u hiphipu i gradio sam ga kroz naredne dvije decenije. 2. Grandmaster Flash – The Adventures Of Grandmaster Flash On The Wheels Of Steel – Totalno sam bio opčinjen njegovom turntable vještinama. Ovo ne treba ni objašnjavati. Mnogi DJ-evi su još uvijek inspirisani kao i ja. 3. Elevator to the Gallows soundtrack by Miles Davis – Miles je improvizovao dok je gledao/slušao materijal koji nije bio editovan. Genije. 4. Maggot Brain by Funkadelic – Mislio sam da ću umrijeti kada sam tek čuo ovo. Gitara je nevjerovatna. Orgulje i bubnjevi su također nevjerovatni. Činjenica da sam svirao sa Berniejem Worellom iz Method of Defiancea (Bill Laswell, Bernie Worrell, DJ Krush, Toshinori Kondo, Guy Licata, Dr Israel) je jedno od mojih najsnažnijih ponosnih sjećanja. 5. Blade Runner soundtrack – Inspirirao me soundtrack i nevjerovatna atmosfera ovog filma. Utjecao je na muziku koju sam stvarao i još uvijek stvaram.

A Skitzo: Viski ili sake?

DJ Krush: Prije sam pio viski, ali možda ipak sake? Ali, prije shochu svaku noć. Molim vas, probajte ako ikada budete imali priliku.

klix.ba/visoko.co.ba

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.