Dragan Bursać: Mi gradimo prugu, pruga gradi nas budale

733

Pravili su je golim rukama burgijajući tunele, sve pod tifusom za Svjetsku banku. Da, dobro ste pročitali. Jer, poslije 70 godina Svjetska banka, glavni narko diler monetarnog sistema narkomana zvanog Bosna i Hercegovina, odlučila je da nije rentabilno prevoziti putnike vozom?!

Prije 70 godina Miroslav Krleža je rekao: “Nije ovo prva pruga na svijetu sigurno, ali je prva koju su izgradila djeca“.

Te 1946. godine, omladinci iz svih krajeva Jugoslavije za 6 mjeseci gotovo goloruki, napravili su prugu Brčko-Banovići u dužini od 92 kilometra.

Zlobnici su tada i sada štektali, kako je zaluđena i indoktrinisana omladina pod komunističkom čizmom “dikataora” Jospia Broza Tita, potpuno besplatno napravila čitav jedan željeznički sistem.

Ali nisu u pravu. Ne, ne, ne….Naprvo pruga je izgrađena kako bi se eksploatisala bogata nalazišta ugljena banovićkog bazena. E, da bi svi krajevi sjeverne Bosne bili povezani sa ostatkom zemlje i svijeta. Udžbenici kažu,  pruga je napravljena kako bi željezničkim saobraćajem bio omogućen prevoz ljudi i materijalnih dobara.

Ono što nisu znala “Krležni djeca” sa početka priče je to da ne prave prugu niti za Jugoslaviju, niti za Bosnu i Hercegovinu, niti za “diktatora” Tita, a niti za narod.

A, jok!

Pravili su je golim rukama burgijajući tunele, sve pod tifusom za Svjetsku banku. Da, dobro ste pročitali. Jer, poslije 70 godina Svjetska banka, glavni narko diler monetarnog sistema narkomana zvanog Bosna i Hercegovina, odlučila je da nije rentabilno prevoziti putnike vozom?!

Najjeftiniji i ujedno najkomforniji način prevoza, koji se koristi od Indije, Rusije, preko Evrope, Japana do Sjedinjenih Država, u Bosni je nerentabilan! I najveća bijeda može priuštiti kartu od Nju Delhija do Kalkute, od Vladivostoka do Novosibirska, od Jokohame do Kjota, od Štutgarta do Drezdena….samo, eto, kod nas Svjetska banka procjenjuje kako nema ništa od toga.

Imamo mi isplativiji i bolji prevoz, koji će vječno živjeti u našoj vukojebini.

Isplativ je, primjerice, helikopterski sistem kojim se voze lokalni tajkuni, predsjednik jednog entiteta, ratni zločinci i turbo folk pjevaljke. Zapravo, helikopteri su toliko zauzeti da ih treba malo/malo pa mijenjati.Novim, skupljim i boljim, dabome.

Rentabilni su i poluprivatni avioni, koji služe istoj svrsi i čije dupe griju iste njuške. Rentabilni su i službeni automobili koji vrijede četvrt miliona maraka po komadu, za čije pranje se potroši mjesečno 25 hiljada maraka i koji se svaku godinu ili dvije mijanjaju za istu takvu ili skuplju flotu. Rentabilni su silni državni dostavljački kamioni, kojima se servisiraju privatni biznisi…

I sve je to rentabilno, samo eto, vozove i željeznice, kojima se izvlači ruda, kojima bijeda može putovati treba ukinuti. Jer, štaće nam to??? Dok su lopovske elite sebi namakinjale audije, mercedese, cesne i gazele, generacija “djece koja je pravila prugu”, pretvorena je  tajkunskim privatizacijama u socijalne slučajeve, koji su u stanju samo posmatrati pakleni pir lokalnih i državnih moćnika i narečene Svjetske banke.

I ne, ne treba osuti drvlje i kamenje odmah na guzonje sa Vol Strita. Ta, oni samo rade svoj posao. Tako su, recimo u okviru posla zaključili kako je putnički saobraćaj željeznicama apsolutno bespotreban. Dabome, ne pita se Svjetska banka niti za uzoroke niti za posljedice ovakve situacije. Nije njihova niti babovina niti je njihova zemlja. Zaboli ih donji dio leđa za saobraćajnu nelogičnost, koja od čitavog svijeta postoji samo u Bosni i Hercegovini.

Ostaju nam, valjda, ministri i direktori preduzeća, koji se, jebem li ga, bore prvo za to preduzeće, pa za rad istog i na kraju za dobrobit nekakve društvene zajednice. Jel’ tako?

Nije!

“Strani bankari nisu otkrili toplu vodu. I nama je odavno jasno da prevoz putnika nije isplativ  Od 25 miliona, koliko Vlada Srpske godišnje daje za subvenciju Željeznica, sedam miliona ode na putnički saobraćaj. Ipak, odluka još nije konačna, a u Vladi Srpske na prijedlog iz Svjetske banke još nisu klimnuli glavom” poručuje ministar saobraćaja Republike Srpske Neđo Trninić.

Ne treba biti puno pametan, pa sabrati dva i dva i shvatiti kako ministar saobraćaja polovine jedne zemlje jedva čeka da mu se ukine jedan oblik saobraćaja. Ono, jebiga, jeste nelogično, jeste van pameti, jeste u rangu idiotluka na kub…ali tako se “voli” zemlja.

Za ministre postavite grobare ministarstava i pirpadajućih reona i ćao đaci. Jer, kako bi se, obnavljao novi vozni, letni i ostali elitistički saobraćajni parkovi, ako ne ukidanjem željezničkog putnog saobraćaja???

Šta će bijeda? Bijeda u nas ionako nigdje ne putuje, pa neće ni osjetiti što se ne može odvesti od Banjaluke do Doboja vozom. Sa druge strane, čik brale ukini helikoptere kojim se odvozi i dovozi Ceca Ražnatović, Momčilo Krajišnik i ostatak onozakonskog svijeta. Čik reci da nije rentabilno od strane bivšeg premijera Džombića da helikopterom slijeće u kafanu. Čik zaključi, kako je Milorad Dodik, smlatio dva tri Saabova motora vozikajući se našim, a svojim džetom po svijetu. Čik ukini Mladenu Ivaniću audija od 250 hiljada maraka? Čik …I takvih je “čikova” u nedogled.

A, računica je posve jednostavna-Vrijednije je dupe jedne od gore narečenih persona od milion ljudi, koji hipotetički mogu koristiti nekakve želejznice. A, upravo su te persone dovele do toga da je danas u 21. vijeku “nerentabilno prevoziti ljude vozom”.

Da se podsjetimo:

Željeznička pruga Brčko – Banovići je pruga u sjevernoj Bosni dužine 92 kilometara. Pruga je nastala kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62.268 omladinaca iz cijele Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva.

Ubudale! Jer ta “djeca brigadiri”, danas starci, mogu samo mutnih očiju put neba promatrati letove “državnih” helikopetara i aviona ili mogu gledati konvoje crnih audija i mercedesa. Osim gledanja, nemaju oni drugih poslova, niti životne svrhe.

Mogu se samo prisjetiti oronuli starci parole-Mi gradimo prugu, pruga gradi nas i dodati -BUDALE!

visoko.ba/buka.ba