Naslovnica Lokalne Teme Negativno Visoko Žurnal.info /...

Žurnal.info / Plansko uništavanje JP RTV Visoko: Iznošenje imovine, savjetnik od 3 hiljade i uklanjanje nepodobnih!

889
JP RTV Visoko sutra ide u stečaj. A sa njim i šest nekadašnjih radnika ovog preduzeća. Osnivač, Općina Visoko na čelu sa načelnicom Amrom Babić, nakon nagomilanih dugova, planski je “gurnula” JP RTV Visoko u stečaj, prethodno izvlačeći imovinu preduzeća i dozvole za emitiranje, te prebacujući u JU „Centar za kulturu i informisanje“, tvrdi nekoliko izvora Žurnala
 
OD OBEĆANJA DO STEČAJA
U maju 2014. godine, načelnica Općine Visoko Amra Babić organizovala je sastanak sa zaposlenicima JP RTV Visoko tražeći od njih da svi prihvate minimalne plate. Babić je tada obećala da će se na taj način izmiriti sve obaveze prema radnicima koje su postojale u tom trenutku.
Od obećanja do danas prošlo je više od 4 godine, a dug za doprinose prema radnicima, koji je prema nekim procjenama tada iznosio 350 hiljada maraka, nije smanjen. Kada je Općina Visoko, kao osnivač JP RTV Visoko, shvatila da ne može ispuniti data obećanja, tražio se način kako likvidirati postojeće preduzeće, odnosno kako se riješiti obaveza prema radnicima, tvrdi izvor Žurnala.
Tada je Općina Visoko poslala samo 13 “podobnih” radnika JP RTV Visoko na biro za zapošljavanje, nakon čega su povučeni sa biroa i zaposleni u JU „Centar za kulturu i informisanje“ tvrde radnici RTV Visoko.
 
„Ti podobni medijski radnici Amre Babić su najvjerovatnije potpisali sporazum, kojim se odriču svih svojih potraživanja od JP RTV Visoko, da bi zauzvrat dobili posao u JU „Centar za kulturu i informisanje“. Niko od tih podobnih nije fakultetski obrazovan, svi imaju samo Srednju stručnu spremu.“objašnjava izvor Žurnala.
Ostalih šest radnika JP RTV Visoko nisu poslati na biro, kao ostale njihove kolege, nego su prepušteni opustošenim prostorijama JP RTV Visoko, iz kojeg je sva oprema na neobjašnjiv način prebačena u JU „Centar za kulturu i informisanje“. Prema zahtjevu koji je uputila Općina Visoko prema Regulatornoj agenciji za komunikacije, prebačene su radijska i televizijska dozvola na JU „Centar za kulturu i informisanje“ Visoko.
Žurnal je došao do informacija da je Općina Visoko, u međuvremenu, opremu JP RTV Visoko prodala  JU „Centar za kulturu i informisanje“. Gdje je novac od prodate opreme, i na koji način je Općina to uradila, morat će obrazložiti na stečajnoj raspravi, koja će se održati sutra pred Općinskim sudom u Zenici.
 
Kemal Mušinbegović, nezavisni poslanik u Skupštini ZE-DO Kantona, smatra da u ovom slučaju postoji sumnja za mnogo elemenata krivičnog djela, te će na narednoj sjednici tražiti od Skupštine da se preispita ovaj slučaj.
„Ako je Općina Visoko dala ovo preduzeće da ide u stečaj, morala je sve staviti pod ključ i da se ništa ne dira. Ako ima neka stečajna masa, da vidimo mogu li se radnici namiriti iz toga. Oni su sve ispraznili i prenijeli u drugu ustanovu. Oni su tu opremu ukrali, to je krivično djelo. Ja odgovorno tvrdim da je to privatni medij načelnice Amre Babić“ tvrdi Mušinbegović.
 SAVJETNIK OD 3 MILJE
Više od tri izvora Žurnala potvrdili su  da je Reuf Herić, stručni saradnik Općine Visoko, sproveo u djelo sve zamisli kojim bi se prikrilo stvarno stanje imovine JP RTV Visoko i prebacile dozvole u „Centar za kulturu i informisanje“. Inače, Reuf Herić bivši je direktor JP RTV Visoko sa kraja devedesetih godina, koji je kako nam tvrde izvori, zadužio ovo preduzeće za više od 160 hiljada maraka. Herić u telefonskom razgovoru za Žurnal potvrđuje da je saradnik Općine, ali odbacuje optužbe.
„U principu ja sam kao savjetnik pri Općini. Ali se ne mogu smatrati uključenim u proces JP RTV Visoko, ja tu nemam nikakve funkcije. Bio sam dvije godine, odmah poslije rata, na čelu JP RTV Visoko. To je bio period ‘96 i ‘97. Ne znam koliko je moguće da se sjetim bilo kakvog detalja starog 20 i nešto godina, to je praktično nemoguće. Ja se ne mogu sjetiti da je dug bio 160 hiljada.“odgovara Herić.
Žurnal od izvora bliskih kabinetu načelnice Amre Babić, saznaje da Reuf Herić za kako kaže usluge „savjetnika pri općini“, dobija 3 hiljade maraka mjesečno. Kako osoba, koja je već bila na čelu JP RTV Visoko, i ostavila dugovanja, danas to isto preduzeće „spašava“ i dobija hiljade maraka za te usluge. Na pitanje koliko zarađuje za savjetovanje, Herić odgovara:
„To je već privatna stvar. (Da li zarađujete 3 hiljade maraka?) Ne.“ 
Iz Općine Visoko do objave ovog teksta nismo dobili odgovore na naša pitanja. Iz kabineta načelnice Amre Babić nam je rečeno da je načelnica na službenom putu a onda da je otišla na godišnji odmor.
Na godišnjem odmoru je i direktorica JU „Centar za kulturu i informisanje“ Visoko, Mensura Alibegović, koja se kako kaže u telefonskom razgovoru za Žurnal, „slučajno“ zadesila u kancelariji. Na naše pitanje možemo li dobiti e-mail adresu ustanove, na čijem je ona čelu, da proslijedimo upit, dobili smo kratak odgovor.
„Ja sam na godišnjem odmoru i ne mogu vam ništa reći. Ne mogu Vam dati ni e-mail adresu. Došla sam na posao samo da uzmem neke stvari“ –nakon čega nam je spustila slušalicu.
„STRUČNJACI“  I  „ONI KOJI HOĆE RADITI“
Vijećnica Naše stranke u OV Visoko, Nermina Vehabović Rudež, smatra da je Općina najodgovornija za trenutno stanje u kojem se našlo JP RTV Visoko, ali da dio odgovornosti snose i sami radnici koji nisu pravovremeno reagovali.
„Kad god bismo pitali načelnicu Babić ba koji način će biti birani oni koji će biti prebačeni iz televizije u Centar dobili bismo odgovor da će ih birati „stručnjaci“ i da će biti birani, oni koji „hoće raditi“. To vjerovatno znači, oni koji se neće puno buniti. To je apsolutno nenormalno.“objašnjava Vehabović Rudež.
Ovim slučajem, moglo bi se baviti i Kantonalno Tužilaštvo u Zenici. Krivične prijave podnijeli su obespravljeni radnici JP RTV Visoko protiv Općine.
Faruk Avdović, snimatelj RTV Visoko, jedini je radnik koji je pravovremeno tužio ovo preduzeće još 2011. godine. Do sada je dobio dvije pravosnažne presude protiv preduzeća čiji je zaposlenik.
 
Irma Jusufbegović, Alen Jažić, Faruk Avdović, Eldar Čohodarević, Enver Ćerimagić i Ajida Redžo, ostavljeni su u ispražnjenim prostorijama da čekaju sutrašnji stečaj. Koliko je stečajne mase ostalo u vlasništvu JP RTV Visoko, biće ključna stvar za diskriminirane radnike koji potražuju doprinose. Ukoliko se ustanovi da su stečajna masa JP RTV Visoko,samo prazne prostorije nekadašnje, onda bi radnici mogli ostati bez uplaćenih od 6 do 8 godina doprinosa.
„I pored toga što sam ratne 1992. osnovao tu televiziju sa 70% opreme, došao sam danas u situaciju da zajedno s kolegama završim na ulici“ kaže nam Faruk Avdović.
Zurnal.info / Semir Mustafić / Visoko.co.ba

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.