BiHPri kraju izrade plana za restrukturiranje željeznica

Pri kraju izrade plana za restrukturiranje željeznica

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija uz pomoć Svjetske banke i financijsku podršku švedske organizacije SIDA okončava aktivnosti na izradi plana za restrukturiranje željeznica – potvrdio je u razgovoru za Fenu pomoćnik ministra za željeznički i vodni transport Ismet Demirović povodom donošenja Transportne strategije Federacije BiH.

U planu su navedena tri scenarija za restrukturiranje željeznica.”Prvi je da željeznice budu uređene kao holding društvo, a drugi razdvajanje infrastrukture od operatera. To je sve trenutno u završnoj fazi, a Vlada će kasnije odlučiti koji će scenarij za restrukturiranje željeznica odabrati”, kazao je Demirović, koji je učestvovao u izradi plana.

Nacrt dokumenta dostavljen je resornom ministarstvu koje je dalo svoje primjedbe, a potom će biti prezentovan Vladi FBiH.

Vlada Federacije treba do kraja decembra usvojiti plan za restrukturiranje željeznica, prema definiranim obavezama u toku trajanja aranžmana s Međunarodnim monetarnim fondom.

“Restrukturiranje željezničke kompanije u skladu s direktivama EU i otvaranje željezničkog tržišta glavna su regulatorna pitanja sadržana u Transportnoj strategiji Federacije BiH. To  je prvi dokument te vrste koji je utvrdila Vlada Federacije, na osnovu kojeg će se moći aplicirati prema EU fondovima i napraviti izvore finansiranja koji su prijeko potrebni u željezničkom sektoru”, istakao je Demirović.

Pojašnjava da su sredstva neophodna radi stvaranja održivog sistema finansiranja željezničke infrastrukture.

“To znači da bismo imali priliv sredstava, a ne kako je sada slučaj da idemo putem budžeta, a budžet ne izdvaja dovoljno sredstava za održavanje. Predviđa se da sredstva budu osigurana u budžetu putem uvođenja akcize na naftu (pet feninga) ili duhan, što bi bilo namijenjeno za održavanje željezničke infrastrukture”, rekao je Demirović.

U pogledu rekonstrukcije željezničkih putnih pravaca naglašava da je završen južni dio koridora 5-C, te je potrebno izvršiti rekonstrukciju prema Doboju tako da bude završena rekonstrukcija tog koridora, koji je uvršten na osnovne evropske pravce.

Strategija propisuje da treba unapređivati kapacitete za utovar i istovar na teretnim terminalima.

“To se može postići jednim dijelom poboljšanjem intermodalnog transporta, što znači da moramo napraviti stanice i terminale za kontejnerski saobraćaj. Naime, budućnost je u intermodalnom transportu tako da se kontejnerski saobraćaj prebaci do 2020. na željeznički”, objasnio je.

Federalno ministarstvo namjerava poboljšati ovaj vid transporta na način da osigura centre gdje bi se vršio utovar i istovar.

Intermodalni transport tereta je transport u kojem se za prijevoz neke jedinice tereta kombiniraju najmanje dva različita moda prijevoza (npr. brod i željeznica). Time se otvaraju brojne kvalitetne mogućnosti u prijevozu tereta, a u uhodanim intermodalnim lancima prijevozni se troškovi smanjuju.

Osim toga, Demirović navodi da je potrebno završiti proces elektrifikacije mreže.

“U Federaciji je 70 posto mreže elektrificirano, a 30 posto nije, te je ostalo da se završi elektrifikacija pruge od Tuzle prema Zvorniku, dužine 138 kilometara”, kazao je.

Što se tiče unapređenja nepopravljenog dijela koridora 5-C u FBiH (Sarajevo – Doboj), dužine 162 km, naglašeno je da su završeni radovi Sarajevo – Bradina i da predstoji gornji dio prema Maglaju.

“Projektna dokumentacija ima za Sarajevo – Podlugovi dužine 22 kilometra i onda će se nastaviti prema Zenici i Maglaju”,  poručio je u razgovoru za Fenu pomoćnik federalnog ministra za željeznički i vodni transport Ismet Demirović.

Navedeni ciljevi u željezničkom i u drugim vidovima prometa formiraju stratešku viziju entitetskog prometnog sistema FBiH do 2030. godine.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE