Naslovnica Kolumne Prisjećamo se...

Prisjećamo se ugašenih visočkih medija: Da li je privatni medij „skupa igračka“?

Piše: Neven Krajišnik

1433
PODIJELI

Visoko je uvijek, barem kada govorimo o predratnom periodu i godinama nakon toga, bilo medijski bogato. Skoro uvijek smo imali nekoliko radio stanica, određene magazine, časopise i informativne novine, dok su posljednjih 15-ak godina egzistirale dvije televizije. Međutim, ako ne računamo portale, Visoko je u 2018. godinu ušlo samo sa Javnim preduzećem RTV Visoko (Radio Ritam tu ne računamo, jer mu sjedište nije u Visokom). Dakle, nikad siromašniji nismo bili kada su mediji u pitanju, odnosno, što bi rekao Đuro (ili Reuf) u “Top listi nadrealista” – “Mi smo bolan prinuđeni da ovo gledamo”.

U razloge gašenja medija nećemo ulaziti, oni su različiti, ali ćemo napraviti mali “flashback” kada su visočki mediji u pitanju u proteklih nekoliko decenija, a kojih više nema. Vjerovatno ćemo neke nenamjerno preskočiti, pa vas molimo da nam ne zamjerite.

U prijeratnom periodu smo imali nekoliko novina, prije svih “Naš život”, koji je u tom vremenu bio zaista odlična novina, za koju su radili eminentni visočki novinari i koji je prenosio najbitnije događaje iz Visokog i okoline.

Pored “Našeg života”, i pojedini visočki privredni subjekti (KTK i Vitex) su imali svoj list, koji također nisu opstali u ratnim i postratnim vremenima.

Početkom devedesetih godina (pred tadašnje izbore) u Visokom je počeo izlaziti interesantan magazin pod nazivom “Osvit” koju je pokrenula tadašnja stranka Savez socijalističke omladine – Demokratski savez (kasnije Liberalna stranka), ali ni on nije bio dugog vijeka.

Sredinom devedesetih godina prošlog vijeka štampan je enigmatski magazin “Enigma i Vi”, koji je čak organizovao i određenu nagradnu igru koja je snimana u okviru programa TV Visoko.

Od štampanih medija krajem prošlog i početkom ovog vijeka treba istaći i magazin “Titanik” i “Visočko oko”.

Prvi je ponovo oko sebe okupio u tom trenutku najbolje novinare iz Visokog, dok je drugi izdavao “Magazin plus”, ali niti jedan niti drugi nisu dugo opstali na medijskoj sceni Visokog, iako su imali dobre preduslove za to (“Visočko oko” je na određeni način bio nastavak istoimenih novina koje su počele izlaziti pred sami rat).

Dodaćemo ovome i sportski list “Kladioničar”, kojeg je prije 15-ak godina pokrenuo Denijal Rašević, međutim nakon par izdanja i on je ugašen.

Kada su radio stanice u pitanju, tokom rata i nakon njega, u Visokom je radilo nekoliko stanica, u jednom periodu čak pet istovremeno! U ratu su Visočani i slušaoci iz okolnih gradova mogli pratiti popularni “AB Radio”, koji je pokrenula Amira Bukurević i koji je svojim programom u tom vremenu bio veoma slušan. Nažalost, pod još nerazjašnjenim okolonostima, uslijed požara koji je većinom uništio prostorije i opremu, ovaj radio je prestao sa postojanjem.

Također, u tom periodu pokrenut je i “Radio NABA”, medij koji se uglavnom bazirao na vjerskom sadržaju programa i čiji je glavni čovjek dugo godina bio Muedib Šahinović. Radio je opstao relativno dugo, a ugašen je odlukom RAK-a koji je zbog neplaćenih obaveza ovom radiju oduzeo dozvolu. U prvoj polovini devedesetih godina kratko je postojao “FM Radio”, kojeg je osnovao Midhat Mujkić i koji je svoj program emitovao iz tada kultnog objekta “MTV” u Ševuljama. Nakon njega, Mirza Verlašević je pokrenuo “Radio I-EM”, koji je bio smješten u potkrovlju njegove kuće i čiji se program mogao pratiti na području visočke opštine sve do 2001. godine, a izdvajao se noćnim programom. Visoko je devedesetih godina imalo i “Radio Bor”, kojeg je osnovalo Udruženje slijepih opštine Visoko i bio je veoma slušan posebno u večernjim satima prilikom ispunjavanja muzičkih želja i kvizova. Nažalost, iako je radio trebao imati human karakter, zbog svađa unutar samog udruženja te međusobnih optužbi, isti više ne postoji.

Odlaskom, u tom trenutku velikog broja mladih novinara sa RTV Visoko, u novembru 1999. godine počeo je sa radom “Radio Q”. U veoma kratkom vremenskom intervalu, najviše zahvaljujući interesantnim jinglovima i “kontriranju” aktuelnoj vlasti, zadobili su povjerenje slušalaca ne samo u Visokom nego i u drugim gradovima BiH gdje se mogao pratiti signal ovog radija. “Radio Q” je u jednom trenutku “prijetio” da postane i regionalni radio, ali na svom vrhuncu je ostao bez vodećih novinara, da bi na kraju bio prodat grupaciji iz Hrvatske.

Zaključno sa posljednjim danom 2017. godine prestala je postojati i Televizija “Vi-net”, koja je svoj program počela prije 15 godina kao interni kanal u okviru kablovske televizije, da bi preregistracijom i dozvolom izdatom od RAK-a početkom druge decenije ovog vijeka, zvanično postala televizija koja svoj program emituje putem kablovskog operatera. Program je bio isključivo baziran na laganim, ljudskim temama i pričama, bez politike, no i takvoj priči došao je kraj zaključno sa 31.12.2017. godine.

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.