Naslovnica Lokalne Teme Mediacentar /...

Mediacentar / RTV Visoko: „Vrijeme zaštićenosti“ je iza nas

Visočko opštinsko vijeće prenijelo je RTV emitovanje na Centar za kulturu i informisanje, a ranije javno preduzeće otjeralo u stečaj.

609

Kako bi izbjegli tužbe radnika RTV Visoko po kolektivnom ugovoru, opštinsko vijeće je dalo Centru za kulturu i edukaciju nadležnost nad emitovanjem televisijskog i radijskog programa, dok je gradska televizija, sa svim dugovanjima prema radnicima, otišla u stečaj.

„Treće odluke nije bilo. Ili otići u stečaj sa svim tužbama, dugovanjima i gubicima iznad visine kapitala – i nema programa, nema sjećanja, aktuelnosti i radnih mjesta – ili uraditi ono šta mi sad radimo. Prebaciti sve na javnu ustanovu i odatle organizovati program i obezbijediti radna mjesta“, rekla je načelnica Opštine Visoko Amra Babić na tematskoj sjednici opštinskog vijeća održanog 7. marta ove godine kada je i podržana odluka o prenosu opšte dozvole za radijsko i televizijsko emitovanje sa JP „Radio i televizija Visoko“ d.o.o. na JU „Centar za kulturu i informisanje“.

Regulatorna agencija za komunikacije je 20. februara dopustila prijenos dozvole za radijsko i televizijsko emitovanje sa JP RTV Visoko d.o.o. na „JU Centar za kulturu i informisanje Visoko“ čime je JP RTV Visoko otišlo u stečaj, a samim tim sva potraživanja radnika kao i dugovanja u stečajnu masu. Iako smo kontaktirali načelnicu Amru Babić kako bismo dobili pojašnjenja o prenosu dozvole, položaju i dugovanjima prema radnicima JP RTV Visoko, načelnica je preko sekretara odgovorila da su sve informacije već objavljene.

Iz toga razloga objavljujemo kompletan snimak sjednice opštinskog vijeća koji inače nije dostupan na stranici opštine Visoko kao ni na zvaničnoj Youtube stranici RTV Visoko, s obzirom na to da se kompletni snimci sjednica već godinama ne objavljuju.

Za gubitke krivi su radnici koji traže svoja prava

U svom obraćanju načelnica Babić u više navrata je istakla da su jedni od krivaca za dugovanja i činjenicu da RTV Visoko odlazi u stečaj tužbe radnika po kolektivnom ugovoru.

„U posljednjih nekoliko godina dešava se jedna situacija koja nije nepoznanica ovom društvu. Da uposlenici jednog preduzeća u kojem rade tuže to preduzeće po osnovu kolektivnih ugovora. Mi nažalost u našem društvu imamo takve kolektivne ugovore koji premašuju finansijske mogućnosti države. Desilo se da je jedan radnik u proteklom periodu inkasirao 50.000 maraka na svoj račun na osnovu kolektivnog ugovora. Neki su ljudi shvatili da mogu fino zaraditi za svoj skroman doprinos radu televizije“, rekla je Babić.

Kako se praksa tužbi radnika ne bi ponovila i time utjecala na opštinski budžet, opštinsko vijeće odlučuje izmijeniti Odluku o organizovanju JU Centra za edukaciju i informisanje Visoko čime joj se dodaju djelatnosti emitiranja radijskog programa, emitiranja televizijskog programa te djelatnosti bežične telekomunikacije.

Na fokusiranje krivice akumuliranih dugova JP RTV Visoko u velikoj mjeri na radnike koji su sudskim putem ostvarili svoja prava reagovala je zastupnica Naše stranke Nermina Vehabović Rudež.

„Aktuelna načelnica je prozvala čovjeka koji je tužio preduzeće i dobio novac, da on zapravo nije nikakav patriota jer ona kao patriota ne bi nikad mogla tužiti svoj grad i svoju državu. Tada sam ja reagovala i rekla da je to nekulturno, neozbiljno i da se na taj način ne određuje da li je neko patriota ili ne. Obzirom da ako je neko napravio neki prekršaj prema uposleniku ima i da odgovara. Dakle nije ovo njegova dobra volja i taj čovjek nije sam sebi uplatio sredstva nego je zapravo nadležni sud presudio u njegovu korist“.

Sudeći po obraćanju načelnice Amre Babić, sadašnjim radnicima RTV Visoko bit će omogućeno da se zaposle u novom pravnom subjektu JU Centar za kulturu i informisanje Visoko ali pod drugačijim uslovima.

„Svi uposlenici imat će priliku da ostvare radni odnos sa Javnom ustanovom ali ne na način kako su to imali sa Javnim preduzećem. Sklapat će se ugovori na određeno vrijeme sa uposlenicima gdje će se tražiti efikasnost, red, rad i disciplina, a vrijeme zaštićenosti koje kolektivni ugovori daju su nažalost iza nas. Niko ko sam ne bude inicirao gubljenje posla neće ostati bez posla“, poručila je načelnica.

Mentalno zdravlje auditorija RTV Visoko

Nermina Vehabović Rudež naglašava da se godinama stanovnici Visokog kao i predstavnici opozicionih stranka u tom gradu nalaze u određenoj medijskoj blokadi.

„Zastupnik DF-a koji je u tom trenutku bio uz poziciju, a ne opoziciju, pokrenuo je inicijativu da se ukine cjelokupno emitovanje snimaka Opštinskog Vijeća. Obrazloženje je bilo da će ti snimci uticati na mentalno zdravlje stanovnika jer su sjednice stresne. Kada sam ja, kao neko ko se bavi mentalnim zdravljem, upitala na osnovu čega će to uticati na mentalno zdravlje stanovnika nisu mi mogli odgovoriti. Međutim od tada je prestalo emitovanje sjednica. To je bio prvi znak da ćemo imati medijsku blokadu. Šta se dalje dešavalo, sjednice se snimaju međutim u tim izvještajima se ne prikazuju opozicioni vijećnici nego samo kratki izvještaj ili eventualno kratki dio za koji se smatra da ne može imati uticaj na ‘mentalno zdravlje’ stanovnika“.

Politička kontrola i uticaji na izvještavanje, smatra Vehabović Rudež, vidljivi su i u činjenici da je njenim političkim angažmanom naglo prekinut interes RTV Visoko za izvještavanje iz Centra za mentalno zdravlje u kojem je zaposlena.

„Ljudi zaposleni na televiziji Visoko su bili moji dobri saradnici jer su često pratili ono što ja radim u Centru za mentalno zdravlje i inače unutar prakse za mentalno zdravlje u Visokom. Međutim od tada imam osjećaj da za RTV Visoko više nije interesantno šta se događa u centru u kojem ja radim“.

Na politički uticaj na izvještavanja i uređivačku politiku tog javnog medija žalili su se i drugi politički subjekti u Visokom poput povjereništva SDP-a Visoko, Kemala Mušinbegovića iz SDA, Refika Kurgaša iz A-SDA.

Načelnica kaže da je samo jednom cenzurisala RTV Visoko

Govoreći o sistematizaciji radnih mjesta u JU Centar za kulturu i informisanje Visoko,  načelnica Babić istakla je da ona neće odlučivati ko će gdje raditi te izjavila da je lično samo jednom u proteklih pet godina mandata cenzurirala prilog.

„To je bilo na dan kad je općina kamenovana, kad je gađana jajima, kad su ovdje žene koje rade padale u nesvijest i kad smo pružali pomoć jedni drugim i kad su sa donje strane zgrade počeli sa maskama da nam bacaju eksploziv u zgradu i tad sam ja rekla da ćemo se mi braniti jer nas ovdje ima stotine. Tada je napravljen prilog televizije koji je snimao tamo neke tetke sa džemperčićima. Došle tetke da bacaju kamenice. Znači to nije istina, potpuno pogrešno i to je bio jedan jedini put da sam ja napravila cenzuru i nije mi žao. Evo ja ako sam kriva možete ovo zloupotrijebiti i upotrijebiti protiv mene“.

Zastupnica iz opozicije, Vehabović Rudež, smatra da RTV Visoko emituje isključivo afirmativne priloge o dešavanjima u tom gradu.

„To što se prezentira su lijepe slike Visokog. Uspjesi, radne akcije, odlasci naših škola u Tursku. Onda se određeni novinari šalju u Tursku da prate tu djecu. Ja ne znam odakle se to plaća, pretpostavljam iz općinskog budžeta. Nemam ništa protiv toga da se radi, ali imam protiv toga da se ne daje realna slika onoga gdje mi živimo. Smatram da je upravo to funkcija televizije Visoko“.

Media.ba / Predrag Blagovčanin / Visoko.co.ba

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.