TV Vi-Net / Visočki kulturni “hram”

729

Visočka Galerija “Likum '76” krajem prošle godine zvanično je obilježila 40 godina svog postojanja i povodom toga Udruženje likovnih umjetnika iz Visokog upriličilo je svojevrsnu retrospektivnu izložbu pod nazivom “Pogled unazad” gdje su prikazani radovi umjetnika i autora koji su protekle četiri decenije radili i izlagali u visočkom kulturnom “hramu”. Osim toga, svi prisutni su mogli pogledati i dio arhivske građe koja svjedoči o dijelu istorijata visočke galerije.

“Na određeni način kultura u Visokom je vezana za 60-te i 70-te godine prošlog vijeka, kada je rahmetli Zaim Muzaferija formirao amatersko pozorište u Visokom, a ubrzo nakon toga i likovni umjetnici naše udruženje. Ja bih istakao posebno prof. Ibrahima Krzovića, koji je začetnik likovnog života u našem gradu i koji je sedamdesetih godina sa još nekoliko entuzijasta formirao Društvo građana likovnih umjetnika opštine Visoko te organizovao i prve izložbe. Ja sam tada bio student na zagrebačkoj akademiji, Lalić i Samaradžić u Beogradu, a nakon što se u Sarajevo otvorila likovna akademija nju je upisao Mehmed Klepo”, istakao je jedan od glavnih ljudi ULU “Likum '76” Mensur Verlašević.

Do 1975. godine su u Muzeju u Visokom organizovani “Visočki likovni susreti”, a nakon što je tih godina započeta izgradnja hotela, na red za obnovu je došla i zapuštena barutana kojoj je trebalo dati novu funkciju. Tadašnji načelnik Visokog je ponudio visočkom Društvu umjetnika da im renovira barutanu, odnosno da je pretvori u galeriju.

“Normalno, prijedlog je prihvaćen, a zajedno sa izgrađenim hotelom, 1976. godine svečano je otvorena i današnja galerija. To je tada bila ogromna stvar za jedan mali grad kao što je bilo Visoko, jer ni mnogo veći gradovi nisu imali tako savremenu galeriju kao što je Visoko imalo. Galerija nije služila samo za likovne umjetnike, nego su se veoma često tu oragnizovali i muzički događaji, književne večeri, razne promocije i slično. Dakle, od samog početka je galerija privukla i u njoj su izlagali, eminentni umjetnici iz cijele bivše Jugoslavije, slikari, grafičari, kipari… Tu se mogla vidjeti djela Božidara Jakca, Safeta Zeca, Halila Tikveše, Mersada Berbera, Ratka Lalića i mnogih drugih priznatih umjetnika iz BiH i tadašnje Jugoslavije. Iskreno, ja ne znam manju čaršiju a da ima više akademskih umjetnika”, dodao je Verlašević.

“Adaptacija stare barutane davne 1976. godine u tada savremeni objekat kulture predstavlja metaforu dinamične socijalne i urbane transformacije Visokog, što je uticalo i na novi identitet grada. Važan segment toga identiteta funkcionalno, idejno i simbolički bila je upravo Galerija Likum ‘76 ili tadašnji Atelje ‘76. Njena osnovna funkcija proistekla je iz uloge očuvanja harmonije između egzistencijalne i kulturne dimenzije života u zajednici i širenja kapaciteta javnog prosvjećivanja u uslovima industrijske ekspanzije. Centralna i suštinska misija ove galerije bila je, i jeste, institucionalna prezentacija djela domaćih autora i umjetničkih ostvarenja iz drugih lokalnih, regionalnih i nacionalnih središta obzirom na njihov etablirani umjetnički i estetski značaj”, objašnjava istoričar umjetnosti Ervin Klepo,

Visoko kao opština se zaista može dičiti ne samo galerijskim prostorom nego i onim što je on nudio u proteklih 40 godina. Mlado visočko Udruženje SetUp je ponudilo da uradi adaptaciju kompletne zgrade Galerije “Likum '76”, kao i okolnog prostora, čime bi ona dobila još savremeniji izgled. Naravno, u tome im treba i podrška Opštine Visoko i opštinskih struktura vlasti.

(Neven Krajišnik/TV Vi-Net)