Zaboravljeni u svom gradu: Lakše i brže je do Sarajeva doći iz Visokog nego iz Hrasnice

783

Emina Dučić – Muminović stanuje u Hrasnici, naselju koje je dio Kantona Sarajevo, a do rata je i teritorijalno bilo dio glavnog grada BiH.

I njoj, kao i većini Hrasničana, odlazak do posla, fakulteta, škole, ili na pregled u KCUS, skoro da je pravi podvig. Na putu do odredišta u Sarajevu mnogi od njih mijenjaju dva, a neki i tri vozila javnog prijevoza. Taj put u jednom smjeru, u špicama, zna trajati od sat i po do dva. A tako i u povratku.

Poređenja radi, iz Visokog se do centra Sarajeva može stići maksimalno za sat vremena. A Visoko je dio Zeničko-dobojskog kantona.

Paradoksalno je da je studentu iz Hrasnice potrebno skoro duplo više vremena da stigne do Sarajeva nego studentu iz Visokog.

Emina Dučić – Muminović kaže da je mnogo lakše bilo kada je u funkciji bila komercijalna autobuska linija Vijećnica – Hrasnica.

“Tada smo imali mogućnost da bez presjedanja odemo na posao ili kod ljekara. Ukidanjem direktne linije Vijećnica – Hrasnica, stanovnici ovog sarajevskog naselja suočavaju se sa velikim problemima. Dugo čekamo GRAS-ove autobuse koji saobraćaju od Ilidže do Hrasnice, čije kupone većina i koristi, a imamo opciju i da se na toj liniji vozimo i Centrotransovim autobusima za koje moramo kupovati kartu”, navodi sagovornica.

U Hrasnici putnici sjedaju u autobus do Ilidže, na Ilidži u tramvaj i voze se do grada, do autobuskih ili trolejbuskih stanica odakle nastavljaju dalje prema Jezeru ili drugim dijelovima grada.

Dučić – Muminović jedna je od mnogobrojnih stanovnika Hrasnice koji sa nestrpljenjem čekaju neko bolje rješenje i olakšanje prilikom odlasku u grad i povratka kući.

“Apelujem na nadležne da riješe problem prijevoza građanima Hrasnice koji se suočavaju sa problemom plaćanja kupona GRAS-u a i karata Centrotransu na relaciji Ilidža – Hrasnica, zbog rijetkog saobraćanja GRAS-ovih autobusa. Stalno žurimo, prebacujemo se i čekamo. Nadamo se da će to prestati”, zaključuje Dučić – Muminović.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Mujo Fišo je, u ranijim izjavama, odluku o ukidanju ove linije opravdao na način da su i GRAS i Centrotrans prijevoz komercijalnom linijom vršili nelegalno, te da je u glavnom gradu najbitniji tramvajski saobraćaj kojem se ostali vidovi prijevoza moraju prilagođavati. Kazao je i to da se na ovaj način tramvajski saobraćaj ugrožavao.

“Građani imaju mogućnost prijevoza od Hrasnice do Ilidže i od Ilidže do Baščaršije, a za sve ostale zahtjeve trebali bi imati potpuno opravdane razloge”, izjavio je Fišo ranije za Faktor.

Očito je da u Ministarstvu nisu uzeli u obzir to kako će se građani prevoziti do Ilidže u slučajevima kada tramvaji ne rade zbog kvara ili saobraćajnih nezgoda, što je čest slučaj i u tim momentima jedini prijevoz im je bila “komercijala“ ili taksi.

Inače, u dugoročnim razvojnim planovima Sarajeva decenijama se priča o tramvajskoj liniji do Hrasnice. Skoro da nije bilo kantonalne vlasti, a ni ilidžanskog načelnika koji tu liniju nije stavio u svoja predizborna obećanja.

 

 

Visoko.co.ba/Faktor.ba