Dario Pekić: Kadrovsko jačanje i nova oprema za brži i efikasniji odgovor na sve izazove

1142
Dario Pekić, ministar MUP-a ZDK
Dario Pekić, ministar MUP-a ZDK

Sa Dariom Pekićem, ministrom u Ministarstvu unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona, povodom 15. januara – Dana vozača i automehaničara, razgovarali smo o sigurnosti u saobraćaju, broju prekršaja u saobraćaju, prevenciji i sankcionisanju prekršaja, opremljenosti i spremnosti policije ZDK i drugim aktuelnim temama.

MARKETING

NR: Kakvi su osnovni statistički pokazatelji vezani za sigurnost saobraćaja na području ZDK u protekloj 2020. godini?
PEKIĆ: U 2020. godini, na području Zeničko-dobojskog kantona evidentirano je 2.567 saobraćajnih nezgoda. U nezgodama je 619 lica zadobilo lake tjelesne povrede, 105 lica je zadobilo teške tjelesne povrede a 21 lice je smrtno stradalo. Poredeći ove podatke sa 2019. godinom, možemo konstatovati da je ukupan broj saobraćajnih nezgoda smanjen za 424 nezgode ili 14,2%, da je broj lakše povrijeđenih lica manji za 150 ili 19,5%, broj teže povrijeđenih lica je manji za 29 ili 21,6%, dok je broj smrtno stradalih isti kao u 2019. godini. Evidentan je trend smanjenja ukupnog broja nezgoda i povrijeđenih lica što je rezultat rada policijskih službenika na terenu, poduzimanja preventivnih mjera i planskog korištenja radarskih sistema. Još prije tri godine smo značajno smanjili broj smrtno stradalih lica. Radi poređenja, u 2016. godini bilo je 38 smrtno stradalih, a od 2017. godine do danas broj smrtno stradalih kreće se između 20 i 21. I ovo je veliki broj smrtno stradalih, međutim on je rezultat niza faktora koji nepovoljno utiču na ovu statistiku i nadamo se da će u narednom periodu i broj smrtno stradalih biti manji.

NR: Koji su najčešći uzroci saobraćajnih nesreća?
PEKIĆ: Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća na putevima u Zeničko-dobojskom kantonu su neprilagođena vožnja uslovima i stanju na kolovozu. Ovom konstatacijom podrazumijevamo širok spektar prekršaja koje čine vozači te činjenjem takvih prekršaja prouzrokuju saobraćajne nezgode. Najčešće se radi o nepoštivanju ograničenja brzine, preticanju na nedozvoljenim mjestima, vožnji pod dejstvom alkohola te, uopšteno govoreći, o velikom stepenu nepažnje u saobraćaju. Ovdje dolazimo i do pitanja saobraćajne kulture, odnosno nedostatka pažnje i brige za druge učesnike u saobraćaju, pogotovo za pješake. Zbog toga je jako važno da u izgradnji saobraćajne kulture učestvuju sve institucije društva kako bi se stanje u ovoj oblasti popravilo.

NR: Radarske kontrole brzine i policijske kontrole na cesti trebale bi doprinijeti sigurnosti saobraćaja i smanjenju broja nesreća. Da li podaci sa terena govore tome u prilog?
PEKIĆ: Već nekoliko godina naši policijski službenici na području ZDK provode specifičnu preventivnu strategiju u oblasti saobraćaja. Ona se sastoji od kombinacije fizičkog prisustva saobraćajnih patrola na našim saobraćajnicama i upotrebe mobilnih radarskih sistema na mnoštvu lokacija na putevima u ZDK. U isto vrijeme, težili smo smanjenju broja rutinskih kontrola koje kod građana mogu izazvati nervozu i nezadovoljstvo, a fokusirali smo se na teže prekršioce propisa iz oblasti bezbjednosti saobraćaja. Ovakav preventivni i proaktivni pristup i mijenjanje pozicija saobraćajnih patrola i radarskih sistema dalo je rezultat u smanjenju broja saobraćajnih nezgoda kao i broja teško povrijeđenih i smrtno stradalih. Kada je u pitanju broj radara, nastojat ćemo povećati njihov broj u skladu sa mogućnostima budžeta, a pozvat ćemo i lokalne zajednice da, zajedno sa MUP-om ZDK, učestvuju u nabavci istih. Ovi rezultati govore u prilog tome da je strategija o kojoj smo govorili pun pogodak i u narednom periodu ću davanjem strateških smjernica policijskom komesaru podržati poduzimanje ovakvih mjera i tražiti njihovo unapređenje.

PEKIĆ: Svim vozačima i automehaničarima čestitam njihov Dan. Vozačima želim sigurnu vožnju, a automehaničarima da imaju što manje intervencija na vozilima. Takođe, pozivam sve vozače da, poštivanjem saobraćajnih propisa i povećanom pažnjom za druge vozače i pješake, doprinesu ukupnoj sigurnosti u Zeničko-dobojskom kantonu.

NR: Opremljenost policije je jedan od preduvjeta za efikasnije djelovanje kad je u pitanju sigurnost saobraćaja i učesnika u istom. Ima li naša policija dovoljno ljudi i opreme, koliko je planirano da se uloži u ovoj godini u novu opremu, vozila? Koliko će na efikasnost rada utjecati upošljavanje novih policijskih službenika, po nedavno završenom konkursu?
PEKIĆ: Ako govorimo uopće o opremljenosti policije u Zeničko-dobojskom kantonu možemo sa sigurnošću reći da policija Zeničko-dobojskog kantona spada u red dobro opremljenih policijskih agencija u Bosni i Hercegovini. Kada je u pitanju opremljenost policajaca koji rade na kontroli i regulaciji saobraćaja, onda možemo reći da posjeduju svu potrebnu opremu koja podrazumijeva i dodatnu opremu poput radara, fluoroscentnih prsluka, narukavlja, čunjeva i druge opreme zahvaljujući kojoj su oni vidljiviji na putevima što utiče i na njihovu bezbjednost. Mojim dolaskom na čelo Ministarstva unutrašnjih poslova, nakon izvršene sveobuhvatne analize stanja bezbjednosti, prioritet sam stavio na opremanje policijskih službenika te svih ostalih uposlenika MUP-a, sa zadatkom da građanima našeg kantona damo garanciju za kontinuiranu dobru sigurnost u čemu sam konsultovao i imao punu podršku policijskog komesara. Ovdje ne mogu da ne istaknem Vladu Zeničko-dobojskog kantona koja je prihvatila sve naše prijedloge iz MUP-a te u potpunosti podržala naše inicijative i budžetski nas pratila u realizaciji svih naših postavljenih ciljeva. Značajna sredstva smo uložili u nabavku novih vozila što također utiče na ukupni izgled, opremljenost i efikasnost policijskih službenika. Samo u protekloj godini nabavili smo 16 novih vozila koja su ravnomjerno raspoređena u cijelom kantonu, te smo time značajno obnovili vozni park policije. U ovoj godini, nabavljeno je još 16 novih vozila koja će umnogome pomoći efikasnijem radu policije, tako da smo održali obećani kontinuitet opremanja. Prilikom planiranja budžeta za ovu godinu, nastojat ćemo održati kontunitet u opremanju i nabavci vozila i ostale opreme, ali je važno napomenuti da će ova aktivnost zavisiti i od dinamike punjenja budžeta. Svakako da će prijem novih policijskih službenika, koji je u toku, bitno uticati na našu ukupnu efikasnost jer ćemo popuniti upražnjena radna mjesta i moći brže i efikasnije odgovoriti na sve izazove.

NR: Kolika je pokrivenost videonadzorom u gradovima/općinama ZDK i koliko je saobraćajnih prekršaja sankcionisano pomoću videonadzora?
PEKIĆ: Videonadzor je značajna pomoć policiji u nadziranju i svim dešavanjima u saobraćaju kao i značajan alat za otkrivanje i sankcionisanje krivičnih djela i prekršaja javnog reda i mira. Veći broj gradova u ZDK posjeduje određeni nivo video nadzora ali je stepen i kvalitet pokrivenosti različit. Za kvalitetan video nadzor grada potrebna su značajna finansijska sredstva i MUP ZE-DO kantona iz ograničenih budžetskih sredstava nije u prilici da sam finansira nabavku i razvoj istog, zato je od spremnosti lokalnih zajednica, odnosno gradskih i općinskih uprava da učestvuju u ovim projektima zavisio i kvalitet video nadzora. Ovdje posebno ističemo Zenicu, Kakanj i Visoko gdje je zajedničkim ulaganjem postignut dobar nivo pokrivenosti videonadzorom, te Tešanj gdje je u pripremi značajan projekat videonadzora. Ukupan broj prekršaja evidentiranih putem video nadzora u 2020. godini iznosi oko 3.000.
Ovom prilikom apelujem na sve gradske/općinske uprave da zajedno sa MUP-om ZDK rade na investiranju i razvoju videonadzora koji u konačnici služi našim građanima kako bi se sigurnije osjećali, jer je osjećaj sigurnost značajan faktor kvaliteta života u određenoj sredini.

Visoko.vo.ba/Naša Riječ

Komentari

komentara

Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.