AutoDeset stvari koje automobili prije 10 godina nisu mogli da urade

Deset stvari koje automobili prije 10 godina nisu mogli da urade

Od “elektirfikacije” i autonomije, “svemirske” tehnologije, mogućnosti povezivanja sa svim i svačim, automobili budućnosti će imati malo toga zajedničkog sa svojim precima iz prošlosti.

Ovih 10 stvari automobili sada mogu, a prije samo 10 godina nisu mogli da urade:

1. Dron pratilac: Nissan je 2017. godine predstavio svoj terenac X-Trail u verziji nazvanoj X-Scape, opremljenoj sopstvenim dronom, koji je za dodatnih 600 evra, mogao da snima vozača u avanturističkoj vožnji. Nešto slično je, u septembru ove godine, na sajmu u Frankfurtu predstvio i Audi sa konceptnom AI:Trail.

2. Alexa, drug na drumu: Iako je mogućnost zadavanja glasovnih komandi u automobilima prisutna već neko vrijeme, ta tehnologija nije zaživjela dok virtuelni asistent Amazon Alexa nije stigao u njihove kabine. Danas on, u sve većoj mjeri postaje sastavni dio brojnih modela, pa ga tako nude Audi, Ford, Lexus, Seat i Toyota.

3. Wireless: Izgleda da je era kablova na zalasku. Sve veći broj proizvođača automobila danas nudi mogućnost bežičnog punjenja telefona i prenosnih uređaja u automobilima.

4. Sve na aplikaciji: Pametni telefoni mnogo su promijenili “povezanost” automobila i vozača. Mnogi modeli danas imaju sopstvene aplikacije koje vozačima omogućvaju da daljiniskim putem otključavaju i startuju automobil, uključuju i isključuju klimu i grijanje, šalju instrukcije navigaciji sa telefona…

5. 500 na sat: Prije 10 godina Bugatti Veyron SuperSport postigao je brzinu od 431km/h. Deceniju kasnije, Chiron, je u avgustu ove godine, skoro stigao do okrugle cifre, dostigavši 491km/h.

6. Radari: Prije 10 godina Mercedes S klase i Lexus LS imali su noćnu infracrvenu kameru koja je mogla da detektuje i razlikuje životinje, ljude i druga vozila. Vozač je, međutim, morao da gleda sliku koju one emituju. Danas, napredni sistem, koji je razvio Volvo, osim kamera, koristi i radare da bi, koji vozilu omogućavaju da samo koči ili skreće ako uoči mogućnost sudara.

7. Parkiranje “na daljinski”: Mnogi automobili svih klasa danas dolaze opremljeni senzorima za parkiranje. Neki, kao Nissan Leaf, u stanju su da se potpuno sami parkiraju, dok Tesla i BMW imaju sistem koji omogućavaju parkiranje “na daljinski”, putem aplikacije na pametnom telefonu.

8. Hladovina za Džekija: Ostavljanje ljubimaca u kolima po vrelom danu više ne predstavlja toliki problem. Tesla ima sistem koji omogućava da klima uređaj održava optimalnu temperaturu u vozilu, uz poruku: “Ne brinite, moj vasnik se uskoro vraća. Temperatura je u kolima je prijatna!”, koju ispisuje na glavnom ekranu.

9. 3D: WayRay, startap iz Ciriha, napravio je holografski displej, zasnovan na proširenoj stvarnosti, koji kroz vjetrobran projektuje 3D sliku na put. Sistem može da prikazuje informacije bitne za vožnju, ali i da koristi sportskim vozačima da lakše prate svoje kretanje po trkačkoj stazi.

10. Update bilo gdje: Elektronski sistemi i njihov softver u automobilima nekada su ažurirani u servisu, često i uz dodatne troškove. Neki proizvođači, međutim, uveli su ažuriranje na daljinu, pa je danas moguće ažurirati bez ikakve posebne intervencije.

Visoko.co.ba/nezavisne.com


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE