Naslovnica Lokalne Teme Vijećnički blog Drugi vijećni...

Drugi vijećnički blog

485
alt

Planirao sam svoj drugi vijećnički blog objaviti prije Javne rasprave o Nacrtu budžeta za 2013. godinu. Čak sam napisao i dva različita bloga sa istom tematikom – Nacrt budžeta – hvale i kritike istog.

Ali shvatio sam da je najbolje da sačekam da prođe sjednica Vijeća, impresije se etabliraju, te da građani sami prosude čija je pozicija bila pravednija. Stoga, uz izvinjenje što sam prouzrokovao utisak da sam se odrekao zavjeta transparentnosti i obećanja da ću kada god stignem pisati svojim glasačima koji su mi svojim povjerenjem i poklonili mandat, nastavljam da Vas informišem o svom radu, političkoj situaciji i zbivanjima na našem političkom nebu.

Sjednica Općinskog vijeća
Treća radna sjednica našeg Vijeća prošla je u uzročno rečeno civilizovanom tonu i ambijentu. Građani koji su gledali sjednicu na snimku RTV Visoko, posvjedočili su da je bilo par oštrijih verbalnih sukoba. Ali cijenim da uzrok tome treba tražiti u težini i ozbiljnosti tačaka Dnevnog reda sjednice. Najbitnije tačke svakako su bile Prijedlog budžeta za 2013. godinu i Program i politike načelnice za mandatni period 2012-2016.

Ipak, uzevši u obzir navedenu težinu pitanja o kojima je Vijeće raspravljalo i glasalo, sasvim sam slobodan da zaključim da su bonton i interakcija vijećnika jednih sa drugim na jako zavidnom nivou.

Druga tačka Dnevnog reda bila je Vijećnička pitanja i inicijative. Poslovnik OV Visoko nalaže da vijećnik na jednoj sjednici može postaviti maksimalno dva vijećnička pitanja i uputiti jednu inicijativu.

Iskoristio sam to vijećničko pravo i postavio slijedeća dva pitanja:

1) Kada i koliko puta godišnje će Općina Visoko raspisivati Javne pozive za dodjelu sredstava iz transfera namijenjenih nevladinim organizacijama, sportskim udruženjima, te za organizovanje kulturnih manifestacija?

2) Da li je u zadnjih mjesec dana Općina Visoko primala nove uposlenike? A ako jeste, na koja radna mjesta?

Oba pitanja su, razumljivo, bila upućena našoj uvaženoj načelnici gospođi Babić.

Prvo pitanje sam postavio konzistentno svom stavu prema “transferima” koje ovogodišnji budžet uvodi umjesto “grantova” prošlogodišnjeg budžeta, smatrajući da “transferi” kao način dodjele sredstava NVO, sportskim udruženjima itd. sužavaju opseg ljudi koji odlučuju o raspodjeli budžetskog novca. Ipak transferi kao stavke akumuliranih sredstava prošlogodišnjih grantova, adresirani “generalno”, kao npr. “Transfer za organizaciju kulturnih i sportskih manifestacija i aktivnosti“, težak 170.000 KM, ne objašnjavaju a priori koje će to sportske a koje kulturne manifestacije finansirati. I upravo zato što sa broja od 25 ljudi (vijećnika) koji su u grantovima odlučivali gdje idu budžetska sredstva, tačno akcentirajući kojoj organizaciji i kojem sportskom klubu, transferi tu cifru smanjuju na 1 ili maksimalno 5-6 ljudi (načelnica, pomoćnik načelnice ili komisija) koji će odlučivati kome će se dodijeliti budžetska sredstva, imao sam tako čvrste kritike prema tzv. “sistemu transfera” ovogodišnjeg Prijedloga budžeta. Naravno član 26. Odluke o izvršenju budžeta općine Visoko za 2013. godinu tretira tematiku raspodjele sredstava iz transfera, ali izostavlja spomenuti ko će donositi odluke kome će i koliko budžetskog novca biti dodijeljeno.

Drugo pitanje sam postavio također konzistentno svom stavu da u “vremenu krize” ne treba dodatno širiti općinsku administraciju, s obzirom da smo davno prekršili “famozni evropski standard” koji nalaže da na 500 stanovnika jedne općine ide 1 uposlenik općinske administracije.

I na Javnoj raspravi i na sjednici Vijeća iznio sam egzaktne podatke: evropski standard 500 stanovnika/1 uposlenik administracije – Općina Visoko po procjeni Federalnog zavoda za statistiku ima 40.301 stanovnika, a kada podijelimo to sa 500, zaokruživanjem dobijemo optimalni broj uposlenih – 81.

Bježeći od impresije da želim biti destruktivac u političkom javnom diskursu reći ću samo da naša općina trenutno ima preko 100 zaposlenih. Oksimoron u cijeloj ovoj priči jeste da me na priču o evropskom standardu inspirisao slijedeći dokument – Izborna platforma za Lokalne izbore 2012. godine Stranke demokratske akcije, koja evropski standard nudi kao rješenje problema lokalnih zajednica.
http://sda.ba/home/wp-content/uploads/2012/09/IZBORNA-PLATFORMA-ZA-LOKALNE-IZBORE-2012-GODINE.pdf

Budžet Općine Visoko i Program i politike načelnice 2012-2016
Mislim da o budžetu Općine Visoko za 2013. godinu ne trebam pretjerano pisati, te da su snimci i izvještaji sa Javne rasprave, kao i sjednice Vijeća sasvim dovoljno objasnile moje osnovne zamjerke Nacrtu ali i Prijedlogu budžeta.

Od 7 mojih sugestija predlagaču za Nacrt budžeta usvojene su dvije. Prva da se uveća stavka “Jednokratne pomoći za školovanje” za 20.000 KM i druga da se “Transfer za Javne ustanove” od 400.000 KM raščlani, te da se partikulišu sredstva za javne ustanove, kako bismo imali uvid koliko je tačno sredstava namijenjeno svakoj od javnih ustanova naše općine.

Simptomatično, da na moj prijedlog koji objašnjava da 168.800 KM više za bruto plaće uposlenim ove godine u odnosu na prethodnu, može biti trasferirano za sufinansiranje prevoza učenika i studenata, socijalnim slučajevima itd., na taj način da se ipak održi “ideja o formiranju nove općinske službe” za pisanje projekata i aplikaciju istih ka IPA fondovima – niko nije odgovorio.

Možda je prijedlog naivan ili nesuvisao, ali makar u teorijskoj formi predstavlja politički kompromis ili što bi Amerikanci nazvali – win win situacija.

Bilo kako bilo, Prijedlog budžeta za 2013. godinu je usvojen. Ja sam glasao protiv iz razloga koje sam naveo i na sjednici Vijeća i na Javnoj raspravi. Ipak, analogno jasno ocrtanoj liniji između pozicije i opozicije (18 – 7) Prijedlog budžeta je usvojen. A da li će izvršenje budžeta značiti progres, korak nazad ili status quo vrijeme će pokazati. Naravno, najiskrenije nade polažem u prvo navedeno, te one koji su kreirali, podržali i glasali za Prijedlog budžeta vidim kao političke neistomišljenike sa kojima dijelim zajedničku ambiciju da reformišemo našu lokalnu zajednicu ka boljem.

Što se tiče Programa i politike načelnice za mandatni period 2012-2016. godine, mogu se  složiti sa onima koji su rekli: “da je možda i suviše ambiciozan“, dodati da je isti izvanredan, te da savjetujem svim građanima da ga dobro iščitaju. Glasao sam ZA Osnove programa i politike načelnice, uz snažno uvjerenje da ukoliko se realizuje samo polovina od onoga što je zacrtano, građani Visokog će živjeti u potpuno drugoj općini.

Komisija za ljudska prava, mlade i ravnopravnost spolova
Kao predsjednik komisije moram  pohvaliti sinergiju, ozbiljnost i društvenu odgovornost njenih članova. Usvojili smo Plan rada, Poslovnik komisije, te raspravljali o Nacrtu Budžeta i Programu rada OV Visoko. Sugerisali smo predlagaču Programa rada OV za 2013.god. da kao nosioca izrade Prijedloga Strategije mladih Općine Visoko uvrsti i našu komisiju, i to je odobreno.

Razmatrajući Program rada komisije za 2013. godine došli smo na jednu dobru ideju. Naime u svoj Program smo uvrstili da realiziramo mjesečne tematske sjednice sa predstavnicima svih omladinskih udruženja, odnosno onih čiji statuti i programi tretiraju pitanja mladih. Namjera takve naše odluke bila je svakako što prisnija koordinacija s omladinskim udruženjima, direktan uvid u probleme mladih naše općine, te stvaranje prostora za realizaciju projekata korisnih za mlade ljude Visokog. Pretpostavljam da ćemo prvu tematsku sjenicu pokušati održati u što skorije vrijeme.

Kontakt
S obzirom na to da je moj e-mail nestao na dijelu sajta “Vijećnički blog”, ponavljam da sva pitanja, probleme i stavove možete slati na scepanovic.dejan@visoko.gov.ba.

Linkovi ;
-Procjena Federalnog zavoda za statistiku iz 2009. godine
http://www.fzs.ba/saopcenja/2009/14.2.1.pdf

– Moje sugestije za predlagaču Nacrta budžeta za 2013.godinu
https://anonfiles.com/file/6614a94c6decb25d3a4ab75ee706409b (strana 2.)

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.