Naslovnica Auto FIA Svjetski ...

FIA Svjetski relikros šampionat dobija električne trkače od 2021.

6

Posljednjih desetak godina, svjedoci smo opšte kampanje da se više električnih automobila nađe na putevima. Međutim, uprkos nekoliko pokušaja, elektromobili su mahom ostali van trkačkih staza, dok je odziv publike bio minoran. FIA smatra da će se to uskoro promijeniti.

U ovom momentu, postoji izvjestan broj trkačkih takmičenja u kojima učestvuju električna vozila. Najpoznatija je Formula E. Do sada, zahtjevnije serije poput reli šampionata, nisu prihvatile elektrifikaciju.

To će se promijeniti od 2021., jer je FIA odlučila da da zeleno svjetlo za korišćenje električnih automobila, i to ne u odvojenom takmičenju, već u seriji u kojoj trenutno vladaju automobili s SUS motorima.

FIA je ovaj potez nazvala delom planova elektrifikacije. Preciznije, od 2021., biće dozvoljeno superautomobilima opremljenim “zajedničkom baterijom i pogonskim sklopom” da se trkaju rame uz rame s konvencionalnm trkačima, s tim da će biti u skladu s dva osnovna standarda.

Najpre, električni pogonski sistem bi trebalo da isporučuje između 540 i 680 ks. Na drugom mjestu, moraju biti ispoštovani svi Balance of Performance (BoP) zahtjevi.

Ukoliko to bude slučaj, bar u prvoj godini planiranog četvorogodišnjeg ciklusa u Rallycrossu, električni automobili će se trkati sa standardnim širom svijeta.

Pored miksa tipova automobila, FIA će takođe lansirati ulaznu električnu kategoriju eRX Junior. Ona će biti posvećena električnim modelima s pogonom na sve točkove do 350 ks. U prvoj sezoni, eRX Junio će uključiti četiri evropska događaja.

Da bi pokrenula stvari, FIA je danas najavila da očekuje ponude od kompanija koje su spremne da snabdijevaju timove električnim pogonskih sistemima. Proizvođači koji žele da budu partneri s FIA-om, imaju rok do 31. avgusta da podnesu ponude.

 

Visoko.co.ba/nezavisne.com

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.