Lokalne TemePozitivno VisokoIlhana Hodžić: Kada ljubav prema književnosti preraste u content marketing

Ilhana Hodžić: Kada ljubav prema književnosti preraste u content marketing

Istražujući već dugo vremena pojam content marketinga ili sadržajnog marketinga, marketing sadržaja, uočila sam ogromnu povezanost između moje najveće ljubavi književnosti i upravo veoma jakog i efektivnog pojma u marketingu.

Prema dostupnim istraživanjima globalnih respektilnih marketinških kompanija, dolazimo do podataka da 53% B2B marketara imaju dediciranu Content marketing strategiju u svojim godišnjim marketing planovima čiji krajnji ciljevi jesu povećanje baze lojalnih potrošača.[1]

U narednim sesijama o content marketingu, više ću pisati upravo o postavljanju i mjerenju ciljeva za sadržajnu strategiju i implementaciju, a u prvom momentu cilj je da predstavim teorijsko značenje ovog pojma kao i načine te vrste kanala komunikacije kroz koje možemo plasirati sadržaj prema našoj ciljanoj publici.

Neminovno je spomenuti da prilikom kreiranja bilo koje vrste strategije i plana, kao i plasiranja našeg proizvoda ili usluge, prvi i osnovni proces jeste identifikovanje buyer persone, odnosno, ciljanih potrošača ili rečeno digitalnim jezikom, konzjumera našeg sadržaja. Važno je odrediti kojoj ciljanoj publici se obraćamo i poštujući pravila distribucije kvalitetnog sadržaja, prilagoditi cijeli sadržaj upravo njima.

Zašto je važan content marketing?

ili Content is QUEEN! (op.a., u mnogim publikacijama naići ćemo na slogan „Content is King“ ali ja više preferiram u ženskom licu, tako da ćemo našu priču nastaviti u smjeru kraljice).

           Content marketing jeste privlačenje i zadržavanje potrošača na način da im kontinuirano nudimo edukativne, zabavne ili važne, pažljivo birane informacije koje će u konačnosti stvoriti dodanu vrijednost te slijediti odluke o kupovini i lojalnosti.  

Sve što nas okružuje stvara određenu priču i emociju, a upravo to dvoje sačinjava i moju dugogodišnju ljubav prema književnosti, gdje sam u određenom momentu po završetku gimnazijskog školovanja, planirala i studirati. Sticajem okolnosti, ta odluka je promijenjena na ekonomske nauke, međutim, uvijek se vrlo rado vraćam dobrim knjigama. Svaku dobru knjigu kojoj se rado vraćam, čini upravo njen sadržaj i emocija koju je probudila u meni, ali i svakome od nas. Tačno to jeste važan sastojak komunikacije brenda iz ogromnog broja različitih industrija, prilagođenih strategiji i kanalima komunikacije. Ukoliko želimo da se na takav jedan, dugoročan i skoro neraskidiv način povežemo sa svojim potrošačima, trebamo kontinuirano ulagati u istraživanje i distribuciju kvalitetnog sadržaja.

Prema istraživanjima za 2020-u godinu, B2C marketari su planirali:

·        Kreiranje brand awareness-a: 84%

·        Educiranje ciljanih potrošača: 75%

·        Razvijanje kredibiliteta: 65%, a content marketing je alat za ostvarivanje ovih ciljeva;[1]

Bezbroj je kanala komunikacije kroz koje možemo razgovarati i razumjeti bolne tačke svojih targetiranih potrošača, a neke od njih u digitalnoj eri su svakako:

  • Blog na vlastitoj web stranici (također, jako mnogo doprinosi SEO pozicioniranju)
  • Blog kroz društvene medije, PR kroz 3rd party industrijske medije
  • Istraživanje, izvještaji i publikacije
  • Infografika, interaktivni alati, mobilne aplikacije
  • Vlogging (meni posebno drag, uskoro ćemo imati jednu od tema prezentovanu kroz ovaj vid komunikacije)
  • Podcasts
  • E-book, white papers, online prezentacija, igrice

Ovdje su navedeni neki od formi plasiranja kvalitetnog sadržaja, a u narednim sesijama ću prezentovati benefite i doprinos krajnjem cilju svakog pojedinačno. Naravno, nije neophodno koristiti sve iznad pobrojano, ali je važno biti konzistentan, kredibilan da bi potrošači sadržaja vjerovali izvoru i informacijama koje su prezentovane jer sve što nije izgrađeno na ovoj bazi, dugoročno će doprinijeti maksimalno negativnom utjecaju te neće ostvariti svrsishodnost koja doprinosi ili rješava neki od painpoints-a naše ciljane publike.

U sljedećim nastavcima možete pročitati više o:

  • Vezi između mog vlastitog mota „Budi različita“ i content marketinga
  • Sličnosti između različitih, unikatnih književnih likova i content marketinga
  • Kako komunicirati content marketing u doba i nakon pandemije COVID-19

Da li je moguće imati samo jednu omiljenu knjigu? Da li samo jedna omiljena knjiga odgovara svim našim potrebama i interesovanjima? Da li samo jedan objavljen sadržaj znači content marketing? Da li samo jedan objavljen sadržaj odgovara svim potrebama i interesovanjima naših potrošača?

 

Visoko.co.ba/ikremagazin.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE