Ilhana Hodžić: Kada ljubav prema književnosti preraste u content marketing

Marketing menadžerica Shell maziva u kompaniji Orbico BiH, prepoznatljiva po profesionalizmu i odličnim komunikacijskim vještinama svoj autorski tekst podijelila je sa čitatelji(ca)ma IKRE Magazina!

698

Istražujući već dugo vremena pojam content marketinga ili sadržajnog marketinga, marketing sadržaja, uočila sam ogromnu povezanost između moje najveće ljubavi književnosti i upravo veoma jakog i efektivnog pojma u marketingu.

Prema dostupnim istraživanjima globalnih respektilnih marketinških kompanija, dolazimo do podataka da 53% B2B marketara imaju dediciranu Content marketing strategiju u svojim godišnjim marketing planovima čiji krajnji ciljevi jesu povećanje baze lojalnih potrošača.[1]

MARKETING

U narednim sesijama o content marketingu, više ću pisati upravo o postavljanju i mjerenju ciljeva za sadržajnu strategiju i implementaciju, a u prvom momentu cilj je da predstavim teorijsko značenje ovog pojma kao i načine te vrste kanala komunikacije kroz koje možemo plasirati sadržaj prema našoj ciljanoj publici.

Neminovno je spomenuti da prilikom kreiranja bilo koje vrste strategije i plana, kao i plasiranja našeg proizvoda ili usluge, prvi i osnovni proces jeste identifikovanje buyer persone, odnosno, ciljanih potrošača ili rečeno digitalnim jezikom, konzjumera našeg sadržaja. Važno je odrediti kojoj ciljanoj publici se obraćamo i poštujući pravila distribucije kvalitetnog sadržaja, prilagoditi cijeli sadržaj upravo njima.

Zašto je važan content marketing?

ili Content is QUEEN! (op.a., u mnogim publikacijama naići ćemo na slogan „Content is King“ ali ja više preferiram u ženskom licu, tako da ćemo našu priču nastaviti u smjeru kraljice).

           Content marketing jeste privlačenje i zadržavanje potrošača na način da im kontinuirano nudimo edukativne, zabavne ili važne, pažljivo birane informacije koje će u konačnosti stvoriti dodanu vrijednost te slijediti odluke o kupovini i lojalnosti.  

Sve što nas okružuje stvara određenu priču i emociju, a upravo to dvoje sačinjava i moju dugogodišnju ljubav prema književnosti, gdje sam u određenom momentu po završetku gimnazijskog školovanja, planirala i studirati. Sticajem okolnosti, ta odluka je promijenjena na ekonomske nauke, međutim, uvijek se vrlo rado vraćam dobrim knjigama. Svaku dobru knjigu kojoj se rado vraćam, čini upravo njen sadržaj i emocija koju je probudila u meni, ali i svakome od nas. Tačno to jeste važan sastojak komunikacije brenda iz ogromnog broja različitih industrija, prilagođenih strategiji i kanalima komunikacije. Ukoliko želimo da se na takav jedan, dugoročan i skoro neraskidiv način povežemo sa svojim potrošačima, trebamo kontinuirano ulagati u istraživanje i distribuciju kvalitetnog sadržaja.

Prema istraživanjima za 2020-u godinu, B2C marketari su planirali:

·        Kreiranje brand awareness-a: 84%

·        Educiranje ciljanih potrošača: 75%

·        Razvijanje kredibiliteta: 65%, a content marketing je alat za ostvarivanje ovih ciljeva;[1]

Bezbroj je kanala komunikacije kroz koje možemo razgovarati i razumjeti bolne tačke svojih targetiranih potrošača, a neke od njih u digitalnoj eri su svakako:

  • Blog na vlastitoj web stranici (također, jako mnogo doprinosi SEO pozicioniranju)
  • Blog kroz društvene medije, PR kroz 3rd party industrijske medije
  • Istraživanje, izvještaji i publikacije
  • Infografika, interaktivni alati, mobilne aplikacije
  • Vlogging (meni posebno drag, uskoro ćemo imati jednu od tema prezentovanu kroz ovaj vid komunikacije)
  • Podcasts
  • E-book, white papers, online prezentacija, igrice

Ovdje su navedeni neki od formi plasiranja kvalitetnog sadržaja, a u narednim sesijama ću prezentovati benefite i doprinos krajnjem cilju svakog pojedinačno. Naravno, nije neophodno koristiti sve iznad pobrojano, ali je važno biti konzistentan, kredibilan da bi potrošači sadržaja vjerovali izvoru i informacijama koje su prezentovane jer sve što nije izgrađeno na ovoj bazi, dugoročno će doprinijeti maksimalno negativnom utjecaju te neće ostvariti svrsishodnost koja doprinosi ili rješava neki od painpoints-a naše ciljane publike.

U sljedećim nastavcima možete pročitati više o:

  • Vezi između mog vlastitog mota „Budi različita“ i content marketinga
  • Sličnosti između različitih, unikatnih književnih likova i content marketinga
  • Kako komunicirati content marketing u doba i nakon pandemije COVID-19

Da li je moguće imati samo jednu omiljenu knjigu? Da li samo jedna omiljena knjiga odgovara svim našim potrebama i interesovanjima? Da li samo jedan objavljen sadržaj znači content marketing? Da li samo jedan objavljen sadržaj odgovara svim potrebama i interesovanjima naših potrošača?

 

Visoko.co.ba/ikremagazin.ba

Komentari

komentara