ZanimljivostiKako je Pikasov “Bik” inspirisao Apple-ov minimalistički dizajn

Kako je Pikasov “Bik” inspirisao Apple-ov minimalistički dizajn

“Potrebno je mnogo napornog rada da biste napravili nešto jednostavno, da biste zaista razumjeli  suštinske izazove i došli do elegantnih rješenja”, rekao je jednom Steve Jobs.

On je, naravno, govorio o Apple-u i njegovom notorno rigoroznom procesu dizajniranja. No, kada bismo opisivali seriju od 11 litografskih crteža zajedničkog naziva “Bik” (“The Bull”), koju je kreirao Pablo Picasso u periodu između 1945. i 1946. godine, opis bi zvučao gotovo isto.

Počevši od vješto osjenčenog, realistično prikazanog bika, a završavajući sa šačicom linija koje tek evociraju izgled životinje – na najjednostavniji mogući način, ova serija sjajno demonstrira proces razlaganja slike na njene fundamentalne komponente.

Zanimljivo ali ne i čudno, Apple inkorporira princip bikova slavnog slikara u svoj interni program obuke, sa ciljem da to postane vrsta amblema za dizajnere njihovih proizvoda, koji su u vječnoj potrazi za dizajnom potpuno rasterećenim od nefunkcionalne ornamentike.

No, kakva poruka se nalazi iza ove serije, koju je Picasso kreirao više od pola stoljeća prije kreiranja iPod-a?

Priča o slikaru i njegovim bikovima počela je 2. novembra 1945. godine, kada je ušao u studio čiji je vlasnik bio grafičar Fernand Mourlot. Picasso je eksperimentisao sa litografskim crtežima tokom 1920-ih, ali tek površno i prilično nesigurno. Međutim, to se promijenilo u četiri mjeseca, tokom kojih je redovno radio i do 12 sati dnevno, što je za rezultat imalo četiri serije: dvije fokusirane na ženske glave, jedna na aktove i posljednja na bika.

Prvi crtež bika bio je izvanredan i vrlo realističan.

“Mislio sam da je to to. No, Picasso je nastavio dalje da crta, a svaki naredni crtež je bio minimalističniji od prethodnog. Nije bilo teško primijetiti koliko smo zbunjeni njegovim radovima. Njemu je to bilo smiješno, ali nije posustajao u svojoj namjeri, dok je bik sve manje ličio na – bika. U tom procesu, smijao se i govorio: ‘Gledaj, ovaj dio ćemo dati mesaru”, rekao je Mourlot .

Proces nastajanja njegovih litografskih crteža bio je neobičan iz još jednog razloga: on je za svaki crtež koristio isti kamen, svaki put ga prepravljajući. Iako se litografski crteži lakše koriguju od bakropisa ili gravura, previše korekcija zamagljuje sliku, međutim sa Pikasom to nije bio slučaj.

“Kao litografi, bili smo zapanjeni njime. Picasso bi ostrugao kamen, te dodao mastilo i krejon i ponovo sve promijenio. Uobičajno bi bilo da nakon ovakvog tretmana, rad bude uništen tako što uopšte ne može da se dešifruje. No, kod njega to nije bio slučaj. Svaki put bi mu uspjelo. Kako? To je misterija”, dodaje litograf Jean Célestin.

Picasso se sa novim medijumom upoznavao na isti način kao i sa slikarstvom – razbijajući konvencije.

“Kada bi ga štampar upoznavao sa novom tehnikom, on bi rekao:  ‘Ja ću to uraditi drugačije’. To je za njega bio izazov – uživao je da radi ono što bi mu štampari rekli da nije moguće”, rekla je bivši kustos u Muzeju moderne umjetnosti, Deborah Wye.

Istovremeno, u procesu je imao potrebu da apstrahuje, što je rezultiralo razlaganjem objekta na njegove esencijalne grafičke elemente.

“Dvije rupe – to je simbol za lice, dovoljno da se dočara bez dodatnog predstavljanja”, razmišljao je Picasso.

Posljednji crtež sastavljen je iz samo 12 linija, a opet je nepogrešivo – bik.

“Kada pogledate tu šačicu linija, prosto ne možete ni da zamislite koliko truda je u to uloženo”, dodaje  Mourlot.

Picasso je nad ovim crtežima često umio da probdije noć, a kada bi se studio zatvorio u vrijeme praznika, svoje je radove nosio kući i nastavljao proces.

Apple-ovi proizvodi  takođe zahtijevaju intenzivan proces dizajniranja.

Šef dizajna u Apple-u Jonathan Ive, rekao je da pri dizajniranju proizvoda teže ka tome da se oslobode svih detalja koji nisu apsolutno neophodni, insistirajući samo na principu funkcionalnosti.

„Morate duboko razumjeti suštinu proizvoda da biste se mogli riješiti dijelova koji nisu esencijalni“ kaže Ive.

Apple je ovaj princip učinio imperativom na kojem je zasnovana interna i eksterna komunikacija kompanije. Imperativom, koji bi se mogao svesti na:

„Neka bude jednostavno, ali značajno“.

 

Visoko.co.ba/Bosonoga


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE