AutoKako se ponašati u slučaju da auto "zapliva"?

Kako se ponašati u slučaju da auto “zapliva”?

U kišnim danima često se na putu stvaraju duboke bare, pa se znatno povećava opasnost da vozilo “zapliva” zbog fenomena poznatog kao akvaplaning.

U slučaju “plivanja”, između pneumatika i površine puta stvara se sloj vode, a posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili čak potpuni gubitak kontrole nad vozilom.

Šta treba da radite ako dođe do plivanja, odnosno, kako da ga spriječite? Stručnjaci kompanije “Goodyear” kažu da je za sprečavanje klizanja automobila najvažnije prepoznati “plivanje” na vrijeme i pravilno reagovati.

Do akvaplaninga dolazi kad se između površine puta i pneumatika stvori sloj vode, debljine najmanje 2,5 milimetara. Znači “plivanja” su brže okretanje pogonskih točkova, glasniji motor, odnosno brzo povećanje broja obrtaja, “lak” i neefikasan volan i zanošenje zadnjeg dijela vozila.

Važno je da ostanete pribrani

Kad dođe do akvaplaninga nikako ne reagujte panično, već ostanite mirni i izbjegavajte silovit pritisak na pedalu kočnice.

Polako popustite pedalu gasa, obruč volana zadržite u položaju prije “plivanja” i pratite ponašanje automobila. Kada pri smanjenoj brzini točkovi opet budu prijanjali, ponovo preuzmite kontrolu nad vozilom.

Veoma je važno da volan ne okrećete isprekidano, iako automobil polako klizi prema ivici puta. Ako prednji točkovi pri ponovnom kontaktu s putem budu usmjereni u stranu, mogu snažno da povuku vozilo, a to može izazvati gubitak prijanjanja zadnjeg dijela.

Faktor brzine i profila pneumatika

“Plivanje” možete da izbjegnete pažljivim praćenjem uslova na putu i primjerenom brzinom vožnje na mokroj podlozi.

Odlučujuću ulogu imaju takođe kvalitetni pneumatici sa dovoljno dubokim kanalima i profilom. Istrošeni pneumatici ne odvode vodu efikasno, a to znatno povećava vjerovatnoću pojave akvaplaninga.

Sa pneumatikom koji ima profil od samo 4 milimetra možete “zaplivati” već pri brzini koja je za 10 kilometara na sat niža od brzine sa novim pneumatikom.

“Plivanje” se može spriječiti i najnovijim tehnologijama

Na prvom mjestu treba obratiti pažnju već pri samom izboru pneumatika, jer među njima mogu biti osjetne razlike u otpornosti na plivanje.

Na to znatno utiče prije svega dezen gazećeg sloja pneumatika, a naročito oblik kanala koji odvode vodu.

Proizvođači mogu takođe i drugim tehnologijama da povećaju otpornost na “plivanje”.

Tako, na primjer, napredna rješenja, kao što su Active Grip i Active CornerGrip, postižu da se na površini puta stvara ravnomjeran pritisak gazećeg sloja pneumatika i dodatno poboljšavaju odvođenje vode, čime se povećava otpornost na akvaplaning – i na pravcu i u krivinama.

 

Visoko.co.ba/nezavisne.com


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE