AutoKolika je stvarna korist od pogona na sve točkove (4×4)?

Kolika je stvarna korist od pogona na sve točkove (4×4)?

Naime, auto s prednjim pogonom, kvalitetnim gumama, sistemom za sprječavanje pogonskog proklizavanja (u izvedbi elektroničke, posredne blokade diferencijala), a posebno s mehaničkom, izravnom blokadom diferencijala mogu svladati praktički sve uspone u normalnoj eksploataciji.

Pogon 4×4 zbog dodatne mehanike, dva diferencijala, pripadajućih poluvratila i središnjeg razdjelnika snage poveća masu za 80 do 100 kg i otpore za osam do 13 posto te stoga povećava potrošnju goriva, za litru i više. Pogon 4×4 koristi u ekstremnim uslovima, koje je bolje izbjegavati.

Teoretski, po zakonu ‘kruga trenja’, raspodjelom vučne sile na sve točkove osigurava veću rezervu bočne sile, nužnu za upravljanje, na pogonskim točkovima, pa je automobil stabilniji. Ali to ima varljivi efekt, zbog kojeg vozači misle da je auto ‘svemoguć’. Krajem 1980-ih Audi je došao do zapanjujućih spoznaja da je razmjerno više nesreća u modelima 100 quattro nego običnim.

To je zbog dva razloga, auto s pogonom 4×4 može u istim uslovima zavoj proći većom brzinom nego s 2×4, ali kad prokliže, bočno skreće nekontrolisano i vozači su nakon toga bespomoćni (kod klasičnog pogona, pri nižoj brzini, ima mogućnosti uspostave kontrole). Drugi je razlog što mnogi vlasnici vozila 4×4 misle da zimi mogu voziti na ljetnim gumama, što je opasna zabluda.

I na kraju, s pogonom 4×4 vijek guma 10 do 20 posto je kraći nego s klasičnim pogonom.

 

Visoko.co.ba/automobili.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE