Naslovnica BiH KS: Gradnju i...

    KS: Gradnju infrastrukture koče neriješeni imovinskopravni odnosi

    51

    Ponovno je poništen tender za završetak Sarajevske zaobilaznice. Ništa bolja situacija ni na drugim gradilištima u glavnom gradu. Veliki infrastrukturni projekti blokirani su zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa.


    videoprilog Faruka Durmiševića (Dnevnik 2)

    Drugi put poništen je tender za završnu dionicu Sarajevske zaobilzanice od Mostarskog raskršća do Vlakova.

    – Ponavljanje tenderske procedure utječe na produženje roka implementacije projekta, ali ono što možemo naglasiti jeste da je za JP Autoceste FBiH ovo jedan od prioritetnih tendera. Pripreme za ponovno raspisivanje tendera je toku i isti će biti objavljen u što skorijem roku, najkasnije do kraja septembra 2019. godine – navode iz JP Autocesta FBiH.

    U toku su dva kapitalna saobraćajna projekta, odnosno, izgradnja Prve i Devete transverzale. Naime, prva dionica Prve transverzale gradi se na području sarajevskog naselja Šip i od ničega vodi nigdje sve dok ne bude izgrađen tunel Kobilja Glava.

    – Prvu transverzalu radimo maksimalno brzo. Ta dionica, apsolutno se slažem, do završetka tunela ne daje nikakav poseban značaj građanima i završit ćemo je u ovoj godini, a bilo je planirano u idućoj godini. Ono što nam je cilj da u ovoj godini raspišemo tender za tunel dužine 675 m dvije cijevi na Kobiljoj Glavi i da iduće godine uđemo u sezonu građenja – navodi Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS-a (SDP).

    Sporni objekti na trasi Prve transverzale u Velešićima, nezvanično, imaju neophodne dozvole i nakon što je Općina Centar utvrdila javni interes za izgradnju čeka se Federalna vlada da učini isto jer i ona finansira ovaj projekat. Do tada, kako kažu u Kantonalnoj direkciji za ceste, ide krpljenje saobraćajnica.

    – Trenutno je u realizaciji 26 projekata od Trnova do Ilijaša. Imamo gradilišta na kompletnom kantonu. Najveći broj gradilišta je sada u Trnovu, pošto tamo imamo najviše regionale, a to je u nadležnosti Direkcije za ceste KS-a – navodi direktor Direkcije Selmir Kovač.

    U najmnogoljudnjoj općini u državi Novi Grad Sarajevo u izgradnji je Deveta transverzala, koja nije upotrebljiva bez izgradnje kružnog toka u naselju Boljakov Potok. I tu je problem s imovinskopravnim odnosima.

    – Bio je upućen zahtjev EBRD-u da sam finansira izgradnju kružnog toka, što je inicijalno prihvaćeno, ali zbog svih smjena vlasti taj zahtjev nije obrađen do kraja. Međutim, ovdje novac nije ključni problem. Postoji dovoljno sredstava da se Deveta transverzala završi. Nama treba odluka Skupštine KS-a koja će nam omogućiti rješavanje privremenih objekata. Zemljište nije problem, njega ne treba ekspropisati jer je ono upisano kao javno dobro – ističe Semir Efendić, načelnik Općine Novi Grad Sarajevo (SDA).

    – Taj kružni tok ćemo graditi, a na koji način, to ćemo vidjeti, jer postoji 13 objekata koji imaju građevinsku privremenog karaktera. Kad se to riješi gradit će se kružni tok i Deveta transferzala neće stati, to je sigurno – poručuje Kovač.

    Masovna izgradnja u glavnom gradu i sve veći broj automobila zahtjeva i prilagođavanje i unaprjeđenje saobraćajne infrastrukture. Iz Općine Novi Grad Sarajevo najavljuju proširenje Ulice Džemala Bijedića od naselja Čengić Vila do nekadašnje tvornice dalekovodnih stubova odnosno spoja s Devetom transverzalom. Ovaj i drugi projekti koje najavljuju početi će s narednom građevinskom sezonom.

    visoko.co.ba/federalna.ba

     

    Komentari

    komentara

    Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.