Naslovnica BiH Loši rezultat...

    Loši rezultati za obrazovni sistem: BiH 62. na PISA testiranju

    33

    Bosna i Hercegovina je na PISA testiranju, koje je sprovedeno 2018. godine, zauzela 62. mjesto, objavljeno je na podsajtu OECD-a posvećenom ovom testiranju.

    Na listi je rangirano 79 država, a prva dva mjesta zauzimaju Kina i Singapur. Od zemalja bivše Jugoslavije, ispred Bosne i Hercegovine su Slovenija (21) i Hrvatska (29), a niže pozicije zauzele su Crna Gora (52) i Srbija (45).

    Estonija, Kanada, Finska i Irska su najbolje rangirane zapadne zemlje i zauzimaju od petog do osmog mjesta. Sjedinjene Države se nalaze na 13. poziciji, Ujedinjeno Kraljevstvo na 14, Njemačka na 20, Francuska na 23, a Rusija na 31. mjestu.

    Dno liste zauzeli su Filipini, Dominikanska Republika, Kosovo, Liban i Maroko.

    PISA testiranje sprovodi se u cijelom svijetu na svake tri godine. Prošle godine 79 država ili ekonomija je učestvovalo u testiranju Hongkong, Makao, Kineski Tajpej i Kosovo su posebno rangirani.

    PISA testiranje je, inače, program Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD). PISA istraživanje ocjenjuje efikasnost obrazovnih sistema. Testiranje ispituje znanje i vještine učenika koji imaju 15 godina. Provjeravaju se tri oblasti – čitalačka pismenost, matematika i finansijska pismenost, a u svakom ispitivanju jedna oblast se određuje kao “dominantna” i temeljnije se provjerava.

    Prošle godine to je bila čitalačka pismenost. Većina pitanja, odnosno 70 posto, odnosi se na tu temu, a 30 posto na ostale dvije. PISA uključuje i upitnik o porodičnoj situaciji i sociokulturnom položaju učenika, kao i njihovoj percepciji škole.

    U 2018. godini u ispitivanju je učestvovalo 600.000 učenika u 79 zemalja i teritorija, a u pitanju je nasumični uzorak koji obuhvata učenike i privatnih i državnih škola. Đaci na testu moraju da pokažu da mogu da razumiju i koriste pisani tekst, ali i da mogu da razmišljaju o njemu i angažuju se.

    Pitanja su u obliku zadataka višestrukog izbora, ali i otvorenog tipa, na koja se traži kratak pisani odgovor. Procjenjuje se “sposobnost učenika da koriste znanje u svakodnevnim životnim situacijama, da analiziraju, razmišljaju i komuniciraju na efikasan način”, istakao je Thierry Rocher, zvaničnik kancelarije za vrednovanje učenika pri DEPP-u, odjeljenju za statistiku francuskog ministarstva obrazovanja.

     

    Visoko.co.ba/Federalna.ba

    Komentari

    komentara

    Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.