Naslovnica Zanimljivosti NASA-in teles...

NASA-in teleskop Kepler ostaje bez goriva

24

Svemirski teleskop Kepler, koji pripada američkoj svemirskoj agenciji NASA-i, gotovo je ostao bez goriva, što znači da se njegov život bliži kraju.
NASA je saopćila da je teleskop Kepler zadužen za “lov na planete” trenutno u fazi hibernacija te da će biti aktiviran narednog mjeseca kako bi potrošio ostatak goriva.

Kepler je lansiran 2009. godine s namjerom da naučnici saznaju više o planetama u našoj galaksiji. Na oduševljenje mnogih, Kepler je pronašao niz egzoplaneta, odnosno planeta izvan našeg solarnog sistema. Teleskop je od Zemlje udaljen više od 150 miliona kilometara, a pretražio je samo mali dio okoline naše galaksije. Ipak, naučnici su uprkos tome otrkili i potvrdili 2.650 planeta različitih oblika i veličina. Svako otkriće je naučnicima donijelo više saznanja o formiranju planeta i njihovim vrstama. Postoji još nekoliko hiljada nepotvrđenih Keplerovih otkrića.

NASA planira aktivirati Kepler početkom augusta, kada će on usmjeriti svoju antenu prema Zemlji i poslati posljednje prikupljene podatke. Nije poznato da li teleskop ima dovoljno goriva za to, ali ako ga bude, nakon preuzimanja podataka će NASA započeti 19. “diskretnu opservacijsku kampanju” Keplerove sekundarne K2 misije koja je počela 2014. godine. Manevri potrebni za okretanje antene prema Zemlji troše najviše goriva pa bi u toj fazi rezervoar mogao “presušiti”.

U NASA-i su znali da će goriva nestati, a kada je počela K2 misija, agencija je prognozirala da će moći obaviti samo 10 opservacijskih kampanja zahvaljujući gorivu koje je preostalo u rezervoaru. Ipak, hibernacija je jasan znak da Kepler radi na “isparenju” pa je prioritet slanje njegovih podataka na Zemlju.

Kepler je ulazio u hibernaciju i ranije te je imao problema tokom devetogodišnjeg života. Prije dvije godine je također ušao u hibernacijski mod dok je NASA-in tim radio na njegovom osposobljavanju.

 

 

 

Visoko.co.ba/Klix.ba

Komentari

komentara

Visoko.co.ba pratite na ANDROID i IOS aplikacijama, kao i na društvenim mrežama FACEBOOK i TWITTER.