PreporukaNovi dokazi: Da li se Gagarinov avion srušio zbog pogrešne komande sa...

Novi dokazi: Da li se Gagarinov avion srušio zbog pogrešne komande sa zemlje?

Lovac MiG-15UTI u kome su se nalazili prvi čovek u kosmosu, ruski kosmonaut Jurij Gagarin i instruktor Vladimir Serjogin, srušio se zbog pogrešne komande sa zemlje, tvrdi Arsenij Mironov, član potkomisije koja je na rasvetljavanju ovog slučaja radila u okviru velike vladine komisije.

Jurij Gagarin poginuo je pre tačno pola veka, 27. marta 1968. godine, prilikom trenažnog leta zajedno sa kopilotom Vladimirom Serjoginom, kada se njihov školski lovac MiG-15UTI srušio nedaleko od sela Novoselovo Vladimirske oblasti, 65 kilometara od aerodroma Čkalovski sa koga su poleteli.

Prema zvaničnoj verziji do tragedije je došlo tako što je posle neuspešnog oštrog pilotskog manevra avion pao u kovit zbog “izmenjene situacije u vazduhu” i srušio se. Čime je tačno bio prouzrokovan taj manevar istraga nije uspela da otkrije, prenose mediji.

Po rečima Mironova, u blizini zone leta Gagarinovog i Serjoginovog aviona zadatak je obavljao i MiG-15UTI kojim je upravljao pilot Andrejev. Kako je ekspert istakao, Gagarinov lovac se našao u superkritičnom režimu leta zbog manevra kojim je pokušao da izbegne MiG-15 koji je iznenada primetio usred oblaka.

Mironov tvrdi da je odgovor na pitanje o uzrocima stradanja prvog čoveka koji se otisnuo u svemir, pronašao pomno iščitavajući prvu redakciju dešifrovanih fragmenata Gagarinove komunikacije radio-vezom sa zemljom.Na Gagarinovo obraćanje u 10:29:57 “Zadatak u zoni 20 završen. Molim dozvolu za kurs od 320 stepeni”, rukovodilac letova (ili njegov pomoćnik) odmah je odgovorio: “Odobravam”, očigledno ne primećujući na ekranu radara opasno približavanje Gagarinovog i Serjoginovog aviona i letelice Andrejeva. Da je rukovodilac letova obavljao svoj posao, morao je, pogledavši na ekran radara, komandu “Odobravam” odmah da dopuni sa dve reči: “Bez spuštanja”. Međutim, reči “Bez spuštanja” nisu bile izgovorene, objasnio je Mironov.

On je naglasio da bi u slučaju ispravne komande Gagarinov avion izbegao opasno približavanje sa Andrejevljevim avionom i sudbonosni manevar skretanja.

Mironov naglašava da stručnjaci tokom istrage nesreće nisu uspeli da ustanove ko je pratio radar u trenutku tragedije i bio u obavezi da registruje približavanje oznaka letelica.

Dodao je i da je tokom istrage svesno rađeno na iskrivljavanju činjenične situacije u vreme nesreće.

Ranije je pisano da je najizgledniji uzrok nesreće manevar izbegavanja meteorološkog balona.

6yka.com/visoko.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE