AutoOpel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila

Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila

Opel je jedan od proizvođača automobila sa najbogatijom tradicijom na svijetu. Sljedeće godine, brend će proslaviti 120 godina proizvodnje automobila.

Nakon što je poslušala savjete svojih sinova Carla, Wilhelma i Friedricha, Sophie Opel je riješila da počne sa proizvodnjom automobila 1899. godine – četiri godine nakon smrti osnivača kompanije Adama Opela.

Ono što je započelo u garaži u Riselshajmu na Majni sa 65 ručno proizvedenih patentnih motornih automobila ,,System Lutzmann’’ je uveliko postalo masovni fenomen sa preko 70 miliona proizvedenih vozila do danas.

Od samog početka, Opel je bio šampion u tome da proizvodi automobile najefikasnije moguće kako bi bili pristupačni za široku publiku.

Naprimjer, Opel je bio prvi njemački proizvođač koji je uveo vrlo ekonomičnu proizvodnu liniju čak 1924. Ovo je uticalo da Opel 4/12 PS ,,Laubfrosch’’ i kasnije sve varijante Opela 4 PS postanu bestseleri.

Kompanija smještena u Riselshajmu je već 1930-ih proizvodila tehnološki napredne automobile za mase u vidu modela Opel P4 i Kadett (već tada sa samonosećom karoserijom).

Proizvedeni su u Njemačkoj i na taj način je njemački inženjering postao pristupačan i dostupan. Opel je čak ostao vjeran svojim vrijednostima demokratizacije mobilnosti kada je razvijao sportski automobil: pristupačan auto iz snova, Opel GT, je stigao na puteve 1968.

Brend je igrao vodeću ulogu u svim segmentima – modeli kao što su Opel Kadett, Rekord i Kapitän bili su karakteristični za period rekonstrukcije i ekonomskog čuda.

Stilske ikone kao što su Opel GT, Manta i Monza su kasnije uslijedili. Tokom 1980-ih i 1990-ih modeli kao što su Corsa, Astra i Zafira su postali bestseleri i simboli ponovnog ujedinjenja.

Nakon pada Berlinskog zida i otvaranja fabrike u Ajsenahu, Opel je postao popularniji nego ikada prije.

Opel se pridružio automobilskim pionirima kao što su Daimler, Benz i Peugeot krajem 19. veka kupovinom fabrike motornih automobila koja je bila u vlasništu Fridriha Lucmana (Friedrich Lutzmann).

U proljeće 1899, prvi Opelov patentni motorni automobil ,,System Lutzmann’’ je proizveden u Riselshajmu.

Dvije godine kasnije, konvertovani Lutzmann je osvojio ,,Heidelberg-Königstuhl’’ planinsku trku pobijedivši 16 drugih automobila koji su napravljeni od strane dobro poznatih njemačkih proizvođača automobila. Sve u svemu, razvoj u automobilskoj industriji je bio brz i furiozan.

Dok su prvi modeli još bili direktni potomci konjskih kočija, Opel je ponudio ultra moderan mali automobil sa izuzetno kompetititvnom cijenom 1909. godine.

Opel 4/8 PS Doktorwagen je već imao četvorocilindrični linijski motor koji je bio razvijen i proizveden u Opelu. U reklamama, Opel je tvrdio da je idealan za ,,doktore, veterinare i advokate’’.

Doktorwagen je bio dostupan po cijeni između 4,000 i 5,000 maraka, dok su mnogi drugi automobili tog perioda koštali preko 20,000 maraka. Transformisao je motorni automobil od prestižne igračke za bogate i poznate do pristupačnog rješenja za mobilnost širokih masa.

Od Laubfroscha do Kadetta: Masovna mobilnost

Friedrich – koji je od tada bio promovisan u glavnog inženjera – i njegov brat Wilhem uveli su produkciju na proizvodnoj liniji u Opelu 1924.

Ford je bio prva kompanija koja je uvela ovaj štedljivi metod u Americi 1913. Opel je uvek imao oštro oko za razvoj u drugim zemljama.

Adam Opel je postao fasciniran šivaćom mašinom tokom svojih godina putovanja kroz Francusku, a kasnije je Darracq sistem pružio veliki podsticaj za proizvodnju automobila u Riselshajmu.

Braća Opel su nakon toga predstavili inovativini 4/12 PS ,,Laubfrosch’’. Dvosjed sa maksimalnom brzinom od 60 km/h bio je dostupan za 3,900 Gold maraka zahvaljujući proizvodnoj liniji.

Kasnije, ovaj ,,automobil za sve’’ je bio dostupan za 1,930 Rajh marki. U godinama koje su uslijedile, čitava porodica automobila je krerirana zasnivajući se na Laubfrosch tehnologiji. Ukupno je napravljeno 119,484 modela Opel 4 PS do 1931.

Ono što su ovi revolucionarni automobili bili za 1920-e, to je Kadett bio za 1930-e. Automobilski progres je pravio velike korake.

Kadett je nasledio uspešni Opel P4 i proslavio svoj debi sa samonosećom čeličnom karoserijom, nezavisnim prednjim vješanjem, četvorotaktnim motorom sa 4 cilindra i hidrauličnim doboš kočnicama.

Cijene su bile značajno niže u odnosu na direktnu konkurenciju. Tokom 1938. standardna Opel Kadett limuzina je bila dostupna za pristupačnih 1,795 maraka.

Ime Kadett je ponovo oživljeno 1962. godine a Opel je još više napredovao sa Kadettom A.

Dok se konkurencija i dalje oslanjala na dvotaktni ili vazdušno hlađeni motor koji je smješten pozadi, novajlija je nudio komfor u vidu motora sa 4 cilindra i vodenim hlađenjem, tihim četvorostepenim mjenjačem i širokim izborom oblika karoserije od kupea do karavana.

Od Olimpije Rekord do KAD modela: Rast prosperiteta

Prvi novi Opel nakon rata bio je Olympia Rekord koji je zasjenio sve sa svojom karoserijom poput pontona i hromiranim prednjim dijelom koji liči na čeljusti ajkule.

Dizajn je uzeo odlike velikih američkih limuzina i bio je savršen za ekonomsko čudo koje se dešavalo. Oni koji su uspješni željeli su da to ponovo pokažu. I tada je novi tip vozila debitovao sa modelom Olympia Rekord Caravan – karavan za cijelu porodicu koji prikazuje luksuzan način života.

Potpuno novi Opel Kapitän je predstavljen 1954, Opel Rekord P2 je premijeru imao 1960, a Rekord A je uslijedio 1963. sa disk kočnicama i ubrzo nakon toga sa 6 cilindara.

Bez obzira da li kao kupe, karavan ili limuzina – Rekord je postao sinonim za novu srednju klasu u mladoj Federativnoj Republici Nemačkoj.

Opel je proizveo 882,443 modela Rekord A do 1965. Ovaj uspjeh otvorio je vrata za ,,veliku trojku’’ i u 1964. ,,KAD’’ (što označava modele Kapitän, Admiral i Diplomat) stižu u luksuznu klasu.

Druga generacija ovih KAD modela je pored svega nudila i jedinstven nivo udobnosti u vožnji zahvaljujući legendarnom de Dion zadnjem vješanju. Opel je 1968. uveo deformabilni stub upravljača za sva svoja putnička vozila. Inovacije su pomogle da se nosi sa rastućom količinom saobraćaja.

Od Opela GT do Calibre: Novi sportski doživljaj

Opel je postao prvi evropski proizvođač koji je otvorio moderan dizajnerski studio juna 1964. Nakon samo jedne godine, prvi koncept automobil jednog evropskog proizvođača, Experimental GT, doživio je svoju premijeru na Salonu automobila u Frankfurtu 1965. godine.

Posle 36 meseci, serijski proizveden Opel GT je dostupan kod Opelovih dilera i označava rođenje legende među sportskim automobilima.

Ova ikona je pristupačna za široku publiku zahvaljujući tehnologiji masovne proizvodnje i GT postaje novi hit iz Riselshajma. Kompanija se držala ovog pristupa tokom narednih godina.

Manta je dijelila tehnologiju sa modelom Ascona kada je predstavljena 1970. a Calibra je ,,pozajmila’’ tehnologiju Vectre iz 1989.

Najsnažnija varijanta svjetskog šampiona u aerodinamici (Cd od 0,26), Calibra Turbo 4×4 je razvijala 204 konjske snage i nudila performanse u vožnji kao duplo skuplji sportski automobili.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE