ZanimljivostiPet činjenica o Drugom svjetskom ratu koje će vas iznenaditi

Pet činjenica o Drugom svjetskom ratu koje će vas iznenaditi

1) Francuska je imala više tenkova, topova i ljudi od Njemačke kobne 1940. godine

tenk

Kada je Njemačka 10. aprila 1940. godine krenula u napad, piše Blic, samo je 16 od 135 divizija bilo mehanizovano, tj. imalo mehanizovani trasport. Ostatak se oslanjao na konje i hod. Od Saveznika samo je Francuska imala 117 divizija.

Osim toga, Francuska je imala i više topova: Njemačka je imala 7.738 topova, a Francuzi čak više od 10.000.
Većina Francuskih tenkova bila je veća, jače borbene moći i imala je bolji oklop od njemačkih “Pancera”.

2) Kopnene snage nisu bile prioritet u Ujedinjenom Kraljevstvu

Britanija je još prije početka rata odlučila da će glavne snage njene vojske biti vazdušne snage i mornarica. Tek poslije pada Francuske odlučili su da ojačaju i kopnene snage.

avioni 1
Sve do proljeća 1944. godine, prioritet oružanih snaga Britanije bilo je vazduhoplovstvo. Sama Britanija izgradila je tokom rata 132.500 aviona, što je zapanjujući uspjeh imajući u vidu to da Kraljevsko ratno vazduhoplovstvo ni u jednoj od bitaka nije imalo više od 750 lovaca.

3) Saveznički gubici brodova za snabdijevanje iznosili su samo 1 posto.

Tanker
Saveznički gubici tokom Drugog svjetskog rata u SJevernom Atlantiku, na Arktiku i u nacionalnim vodama iznosili su samo 1,48 odsto. Ukupno je bilo 323.090 individualnih putovanja, a samo na 4.786 došlo je do potonuća. Od toga broja 2.562 broda su bila britanska. Tokom rata svakodnevno je plovilo oko 2.000 brodova.

4) Japanci su imali rakete-kamikaze

Nije samo Njemačka imala avione na raketni pogon tokom Drugog svjestkog rata. Posijle početnih pobjeda Japan nije mogao da drži korak sa tehnologijom SAD. Međutim, razvijena je “Okha”, raketa kojom je upravljao čovjek i koja se kroistila protiv savezničkih brodova. Nakon toga su kamikaze upravljale raketama.

rakete kamikaze
Kada bi avion dostigao metu, isputsio bi rakteu, a ona bi letjela prema brodu dok je pilot ne bi “upalio” i zaletio se brzinom većom od 800 kilometara na sat. Piloti “Okhe bili su poznati kao “jinrai Butai” (bogovi munje). Samo tri saveznička broda su potopljena.

5) Izgubljeni lovac njemačkog vazduhoplovstva

Dok je “Messerschmitt” razvijao “Bf-109”, konkurentska kompanija “Heinkel” također je razvijala novi avion – “He-112”. Prvi prototipi imali su slične karakteristike. Oba aviona letjela su brzinom većom od 550. kilometara na sat, ali je Henkelov avion imao i nevjerovatan doseg od 1.200 kilometara i još neke karakteristike koje su znatno bolje čak i od Meseršmitovog aviona Bf-110, koji ej imao dva motora.

Dornier Do 17 und Supermarine Spitfire

Ipak, Vili Meseršmit bio je partijski čovjek, a Geing je obožavao avion “Me-110”, dok je Henkel imao i “malo” jevrejske krvi, pa je njegov projekat brzo odbačen.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE