Plivajte za dobro raspoloženje i poboljšanje funkcije mozga

167

U zimskim danima raspoloženje nam svima opada, a poneke od nas obuzimaju i sumorne misli, pa nam dođe da utonemo u zimski san, što nije za čuđenje, ako znamo da čovjekom upravljaju određeni hormoni, koji se ne luče jednako u svim godišnjim dobima

MARKETING

Najvažniji hormon koji nas čini vedrim, energičnim i optimističnim je endorfin, koji je poznat i kao hormon sreće, jer podstiče euforiju i oslobađa nas stresa. Ljeti ga svi manje-više lučimo jer se više krećemo i boravimo na otvorenom, uživajući u sunčanim danima, a zimi možemo da ga proizvedemo uglavnom na dva načina: jedući čokoladu ili vježbajući. Čokolada prija ali goji, a naporno vježbanje rijetko je kome omiljena aktivnost, pa se kao treće, a po mnogima i najbolje rješenje, nameće – plivanje.

Odlukom da tri puta nedjeljno odete na neki zatvoreni bazen, učinićete puno ne samo za tijelo, nego i za psihu, ali i mozak. Osim što ćete u toku i poslije ovog sporta biti odlično raspoloženi i imati više energije i volje za ostale aktivnosti, pokreti u vodi poboljšaće i vaše mentalne sposobnosti. Ovoj tezi ide u prilog i istraživanje univerziteta u Tokiju, u kome je učestvovalo 3.600 ispitanika oba pola i svih uzrasta. Oni su plivali tri puta nedjeljno tri mjeseca, a rezultati su iznenadili ispitivače, jer nije bilo apsolutno nijednog učesnika koji nije rekao da mu je ova aktivnost poboljšala raspoloženje, a čak 97 procenata nastavilo je da pliva i nakon toga.

Osim što su se svi osjećali psihički bolje, kod ispitanika su uočene i poboljšane funkcije mozga. Testovi prije i poslije pokazali su znatno bolje pamćenje, jer plivanje poboljšava protok krvi u mozgu. Osim toga, ovaj sport utiče i na razvoj novih neurona u mozgu, najviše u dijelu hipotalamusa. Razvijaju se i nova nervna vlakna, s obzirom na to da plivač koristi obe hemisfere mozga kako bi se brže kretao kroz vodu i održavao ravnotežu. Ova saznanja još jednom su potvrđena testiranjem učesnika, a studenti i đaci pohvalili su se znatno boljim rezultatima na ispitima, dok su zaposleni prijavili bolji učinak, ali i raspoloženje na svojim radnim mjestima. Pored poboljšanog tjelesnog zdravlja i gubitka pokojeg kilograma, ovo je bila više nego dovoljna motivacija da plivanje ostane sastavni dio života većine ispitanika.

 

 

Visoko.co.ba/nezavisne.com

Komentari

komentara