Pola vijeka Mercedesovog futurističkog sportskog automobila

93

Mercedes je ovih dana proslavio 50. rođendan svog eksperimentalnog koncepta C111/II.

MARKETING

Automobil koji je potpuno odudarao od tadašnje Mercedesove produkcije predstavljen je na Sajmu automobila u Ženevi 1970. godine.

Mercedes C111/II je bio eksperimetalno konceptno vozilo kojim je njemački proizvođač najavljivao potencijalni produkcijski supersportski automobil.

Koncept je bio velika senzacija kada je otkriven na ženevskom auto-salonu.

Mercedes je eksperimentisao sa više verzija i tipova motora, pa je tako u prva dva vozila C111 bio ugrađen rotacioni (Wankel) motor.

Automobil se izdvajao i po svojoj specifičnoj, metalik-narandžastoj boji spoljašnjosti, kao i po klinastom obliku karoserije.

Mercedes C111/II je imao i specifična “gullwing” vrata koja se otvaraju nagore, a iako je u pitanju sportski dvosjed sa centralno postavljenim motorom, automobil je osmišljen kao praktično vozilo.

Imao je dva prtljažnika – jedan naprijed i drugi nazad, iza motorskog odeljka.

Bio je to i prvi automobil u potpunosti projektovan uz pomoć kompjutera, što je skratilo vrijeme razvoja i konstrukcije ovog vozila za četiri mjeseca.

U početku je C111/II koristio za pogon rotacioni motor, da bi u kasnijoj fazi ispitivanja automobila on bio zamenjen 3.5-litarskim V8 agregatom.

Iako je Mercedes još na ženevskom sajmu naglasio da je u pitanju eksperimentalni koncept, ubrzo je bio preplavljen ponudama potencijalnih kupaca koji su želeli da ovaj automobil vide u svojoj garaži.

Međutim, ideja da se nastavi sa razvojem produkcijskog modela kasnije je odbačena, nakon što je sedamdesetih godina prošlog vijeka nastupila svjetska naftna kriza.

Mercedes C111 se nikada nije razvio u serijski automobil, ali je ostao upamćen kao jedan od nainteresantnijih konceptnih vozila iz tog perioda.

 

Visoko.co.ba/federalna.ba

Komentari

komentara