Potpisan sporazum o održavanju i izgradnji mostova između RH i BiH

62

Ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Oleg Butković i ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović potpisali su Sporazum o održavanju i rekonstrukciji cestovnih mostova na državnoj granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Sporazum se odnosi na održavanje i rekonstrukciju deset mostova preko rijeke Save, dok se jedan njegov dio odnosi i na mostove preko rijeke Une te rijeke Maljevac i Korane.

MARKETING

Hrvatski ministar Oleg Butković istaknuo je kako će troškovi za obnovu i održavanje te izgradnju mostova koji spajaju dvije susjedne države i popratne infrastrukture, koji proizlaze iz ovog sporazuma, Hrvatska i BiH podijeliti u omjeru 50:50.

“Realizacija sporazuma podrazumijeva redovno i izvanredno održavanje mostova od kojih su neki u posebno lošem stanju, kao naprimjer most u Gunji, odnosno u Brčkom“, istaknuo je Butković.

Suradnja dviju država odvijat će se i kroz izgradnju mosta Svilaj i mosta Gradiška preko rijeke Save. Troškovi će biti u omjeru 50:50, dok će za most Svilaj hrvatski dio biti sufinanciran iz europskih fondova, iz Instrumenta za povezivanje Europe, kazao je.

Most Svilaj je završen, čeka se završetak graničnih prijelaza i puštanje u promet. Oba mosta će značajno unaprijediti povezanost Hrvatske i Bosne i Hercegovine, poručio je Butković.

“Most Gradiška dio je planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice s BiH. Ova dionica se od granice s BiH nastavlja spojem na cestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja koridor E661 čiji značaj nadilazi naše granice. Navedeni koridor predstavlja transverzalnu vezu Srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj pa sve do Splita”, kazao je Butković.

“Ovi mostovi, osim što spajaju dvije države, povezuju i stanovnike s obiju strana rijeka. Razvijena prometna infrastruktura preduvjet je većih investicija i gospodarskog razvoja, kako u Hrvatskoj, tako i u BiH“, zaključio je Butković.

Hrvatski ministar je ocijenio kako koronakriza neće usporiti izvedbu radova obuhvaćenih ovim sporazumom

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović ocijenio je kako izgradnja ovih mostova nije veliko financijsko opterećenje ni za Hrvatsku, ni za BiH, te kako će se dugo neodržavani mostovi dovesti u operativnu i radnu sposobnost da se preko njih odvija siguran promet roba i putnika.

Istaknuo je važnom obnovu mosta između Gunje i Brčkog koji je izgrađen prije 130 godina, a za čiju će obnovu biti angažiran poseban operativni tim, kao i obnovu mosta koji povezuje Novi Grad i Dvor, koji je također u lošem stanju.

“To je most koji povezuje sjeveroistočni dio BiH i Hrvatsku, koji je zapostavljen i očekujemo da ćemo to odraditi u narednih godinu i pol dana i izvršiti prekategorizaciju ovog mosta. Ovim mostom smanjit ćemo troškove transporta sjeveroistočnog dijela BiH, Cazinske krajine i dijela Republike Srpske, tako da ćemo ga na kraći način povezati s Hrvatskom i sjeverom Europe. Mostovi ne povezuju samo ljude, nego i dvije privrede“, naglasio je.

Most na Svilaji bit će granični prijelaz koji će omogućiti promet svih vrsta roba i putnika i bit će granični prijelaz 1. kategorije s inspekcijskim kontrolama, kazao je Mitrović.

Mitrović je upozorio kako je važno raditi na izgradnji Jadransko-jonske magistrale koja bi povezala Italiju s Albanijom i povezivala sve luke koje se nalaze na Jadranu suvremenom, modernom prometnicom.

“Možda ovi projekti i ovaj sporazum nisu toliko u žiži javnosti, ali za regione koje povezuju ovi mostovi, koji su predmet Sporazuma, od izuzetnog su značaja“, poručio je Mitrović.

Mitrović je ocijenio kako su potpisivanju ovog Sporazuma prethodila nedavna posjeta člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika Hrvatskoj vladi i predsjedniku Republike Hrvatske, ali i jučerašnja posjeta stranačkih vođa Bakira Izetbegovića i Dragana Čovića Banskim dvorima.

Operativni timovi započet će s poslom na navedenim mostovima u roku od 30 dana, a potpisani Sporazum predviđa da poslovi budu završeni u dogovorenom roku od godinu dana.

Ukupna cijena obnove i naknadnog održavanja bit će utvrđena nakon što operativni timovi procijene obujam potrebnih radova.

 

Visoko.co.ba/federalna.ba

Komentari

komentara