PreporukaPredstava 'Sjećaš li se Dolly Bell' magija režije i poezije

Predstava ‘Sjećaš li se Dolly Bell’ magija režije i poezije

Odgovorno tvrdim da smo napravili veliku i značajnu predstavu, za ovaj teatar, za kulturni prostor BiH, za kulturni prostor Ex-Jugoaslavije, ali i šire, poručio je danas u Sarajevu direktor Kamernog teatra 55 i bosanskohercegovacki glumac Emir Hadžihafizbegović, na konferenciji za novinare u povodu premijere predstave Kamernog teatra 55 „Sjećaš li se Doli Bel“ prema tekstu Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića.

Medijska premijera predstave „Sjećaš li se Doli Bel“ bit će upriličena 14. marta na sceni Kamernog teatra 55, dok je premijera za javnost zakazana dan kasnije, 15. marta.

Direktor Kamernog teatra 55 i jedan od glumaca u predstavi Emir Hadžihafizbegović, autor teksta Abdulah Sidran, redatelj predstave Kokan Mladenović, te dvoje mladih glumaca, Elma Juković, koja u predstavi tumači lik Doli Bel, i Davor Golubović, u ulozi Sabahudina Dine Zolja, obratili su se novinarima.

Hadžihafizbegović je obraćanje započeo riječima, koje je, kako je istakao, napisao u knjizi o predstavi “Sjećaš li se Doli Bel”, čije štampanje je u toku: “Abdulah Sidran, Kokan Mladenović, Kamerni teatar 55, Liga šampiona, zar ne? Ja sam sretan čovjek. Emir Hadžihafizbegović.”

Podsjetivši kako u Kamernom teatru 55 radi pune dvije decenije, s blizu 600 odigranih predstava, a tri godine je na poziciji upravnika ove ustanove kulture, Hadžihafizbegović je rekao kako je u periodu od tri godine zajedno s ljudima u ovom teatru uspio napraviti takvu atmosferu u kome je portir važan kao i prvak drame, u kome je garderober, dekorater, šminkerica, majstor svjetla, majstor tona, važan kao prvak drame.

Značajna predstava za Kamerni teatar, kulturni prostor BiH i šire 

“U toj jednoj porodičnoj atmosferi je stigao ovaj dvojac (Abdulah Sidran i Kokan Mladenović) i koristim priliku da se po ko zna koji put, ali zaista ne iz neke kurtoazije koja je primjerena ovakvim događajima kakav je predstava ‘Sjećaš li se Doli Bel’, nego iz dubokog poštovanja prema Abdulahu Sidranu koji je dao svoj roman. Mi nismo adaptirali film, niti scenario filma, svi glumci su iščitali roman ‘Sjećaš li se Doli Bel’. Zahvaljujem se također Kokanu Mladenoviću čije su predstave u ovom teatru krcate. I, evo ga, stigao je pored svih svojih obaveza, to je bio naš stari dogovor. ‘Doli Bel’ u režiji Kokana Mladenovića”, poručio je Hadžihafizbegović.

Istakao je kako će se tek nakon godinu dana moći shvatiti koliki su podvig i pobjeda napravljeni ovom predstaviom. Dodaje kako neko može reći da na ovaj način glorificira predstavu koju publika još nije ni vidjela, no Hadžihafizbegović poručuje:

“Da, ja odgovorno tvrdim da smo napravili veliku i značajnu predstavu, za ovaj teatar, za kulturni prostor BiH, za kulturni prostor Ex-Jugoaslavije, ili kako se to sad moderno kaže, regiona, ali i drugih geografija. Jer, mi ćemo sigurno s ovom predstavom ići i van granica BiH.”

Hadžihafizbegović dodaje kako je veoma sretan čovjek što je radio na ovoj predstavi, jer, kako je rekao, “kraj svih ovih sotonskih stvari koje se oko nas dešavaju, ući dva mjeseca i baviti Avdinim tekstom u režiji Kokana Mladenovića je privilegija”.

Sidran: Vrhunski glumački ansambl 

Bosanskohercegovački pjesnik i pisac Abdulah Sidran, koji je autor romana „Sjećaš li se Dolly Bell“, prema kojem je Emir Kusturica 1981. snimio jedan od najznačajnijih filmova bivše Jugoslavije, istakao je kako je veoma uzbuđen. Prema njegovim riječima, čovjeku s 75 godina iznimno je važan doživljaj koji na neki način poentira cijelu njegovu stvaralačku putanju.

“Oko ovog projekta okupilo se najbolje što u regionu postoji u svojim strukama. Dakle, u struci režije Kokan Mladenović, kultno ime, šire od regije, radio u Poljskoj, Rumuniji. Emira da ne pominjem, sa 200 ili 300 međunarodnih nagrada. Imam i ja tih čuda, ali ansabl koji su ovdje napravili, sve su ime do imena, dakle jedan vrhunski glumački ansabl. Moram kazati da to meni čini čast, da olakšava ono što su staračake muke i depresije kad se život privodi kraju. Moja je zahvalnost u tom smislu ogromna”, naglasio je Sidran.

Podsjetivši kako je redatelj Oliver Frljić 2011. godine u beogradskom Ateljeu 212 radio predstavu prema njegovom njegovom tekstu „Otac na službenom putu“, za koji je također film radio Emir Kusturica, Sidran ističe kako metod, način i ideja da se filmsko djelo prebacuje u drugu disciplinu, nije od jučer.

“Ja u njoj vidim prepoznavanje duha novih generacija. Oni imaju ova svoja čudesa, displaye, koji ukidaju razliku između teatra, filma, oni čak i romane klasične svjetske književnosti imaju u displayu. Mlade generacije čini mi se da ne mare za razlike u disciplinama, žanrovima, pa su ovakvi poduhvati u tom smislu avangardni i idu u duhu s vremenom”, rekao je Sidran.

Dodao je kako je prisustvoao na nekoliko proba, da je bio nevjerovatno uzbuđen.

“Mislio sam da nešto o režiji i znam, onako barem malo laički, međutim, ne znam ništa, kako se to radilo čudesno”, konstatovao je Sidran.

Jedno od najuzbudljivih pozorišnih putovanja 

Redatelj Kokan Mladenović, koji je ranije radio nekoliko predstava u Kamernom teatru 55, također je iskazao ogromno zadovoljstvo i privilegiju što je bio u prilici da protekla dva mjeseca provede u nečemu što je, kako kaže, jedna više nego uzbudljiva pozorišna avantura.

Dodao je kako je s Hadžihafizbegovićem razgovarao o tome na koji način bi se najbolje moglo uploviti u saradnju s Kamernim teatrom 55, koji je, prema riječima Mladenovića, jedan od najboljih ansanbala koji postoje, ne samo na području bivše Jugoslavije.

“Onda smo se lako i lepo dogovorili da to bude roman Abdulaha Sidrana. Mi stalno potenciramo roman, jer je razlika između scenarija filma i romana, koji je osnov za nastajanje naše pozorišne predstave, što je pesnik Abudulah Sidran mnogo prisutniji u romanu nego u scenariju. Upravo to polje pesništva, polje metafore, je nešto što dekodira predstavu ‘Sjećaš li se Doli Bel'”, kazao je Mladenović.

Naglasio je kako je mnogo uzbudljivog i lijepog bilo na samim probama, mnogo toga o Sarajevu, i sama predstava je, podvlači, jedna zajednička posveta čitavog ansabla i cijelog autorskog tima nekom Sarajevu iz romana ili nekom prelijepom gradu koji je osnov za ovu predstavu.

“Sve u svemu, ovo je za mene jedno od najuzbudljivih pozorišnih putovanja. Jeste velika privilegija, Emir i ja smo već imali priliku sarađivati ranije. Imao sam ogromnih želja, gledajući repertoar Kamernog teatra 55 i prateći predstave, da radim sa dve veličanstvene glumice Gordanom Boban i Tatjanom Šojić. Ta mi se želja ostvarila, posebna privilegija jer su napravile divne uloge, jer raditi s tako velikim glumcima nije čest slučaj u pozorišnom životu”, zaključio je Mladenović.

Kratko su se obratili i dvoje mladih glumaca, Elma Juković koja u predstavi tumači lik Doli Bel, te Davor Golubović, u ulozi Sabahudina Dine Zolja. Oboje glumaca su, pored zahvalnosti na ukazanom povjerenju, poručili kako su sigurni da je ovom predstavom napravljen veliki posao, kao i da su veoma nestrpljivi u isčekivanju premijerne izvedbe.

Hadžihafizbegović je nakon obraćanja posebno zahvalio kompaniji Fabrika, na čelu s Bojanom Hadžihalilovićem, odnosno cijeloj njegovoj ekipi koja je radila plakat i knjigu o predstavi “Sjećaš li se Doli Bel”.

 

Visoko.co.ba/federalna.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE