Samo 7.000 koraka dnevno osigurat će vam noću kvalitetan i neprekidan san

Pravljenjem više koraka dnevno sebi možete osigurati kvalitetniji i bolji san, otkriva novo istraživanje.

Eksperti za spavanje dugo su bili zaintrigirani i zbunjeni vezama između spavanja i tjelesne aktivnosti. Većini ljudi se čini kao da je ta konekcija između sna i tjelesnih aktivnosti sasvim logična, međutim istraživanja pokazuju da su učinci vježbanja na spavanje puno veći od onoga što mi vidimo.

U nekim istraživanjima, kada ljudi naporno vježbaju spavaju relativno lođe, što sugeriše da intenzivno vježbanje može poremetiti san. Drugi eksperimenti otkrili su da utjecaji napora i spavanja djeluju u oba smjera, naime, mnogi učesnici istraživanja javili su da, ako noć prije vježbanja nisu imali kvalitetan san, ni vježbanje nije prošlo ništa bolje.

Istraživači sa Univerziteta Brandeis u Walthamu, Massachusetts odlučili su ispitati koliko hodanje može biti povezano sa snom. Cilj ovog istraživanja bio je podstaći starije ljude da budu aktivniji. U njemu je učestvovalo 59 žena i muškaraca srednjih godina u Bostonu koji su radili puno radno vrijeme i ujedno bili zabrinuti da nemaju dovoljno vremena za fizičku aktivnost.

Istraživači su pratili njihovo kretanje i napravili im raspored u kojem su dobili prijedloge kako uvrstiti više vremena za hodanje između ostalih obaveza. Volonteri su uređaje za praćenje aktivnosti nosili mjesec dana, prateći broj koraka koji su napravili svaki dan i broj minuta koji su proveli krećući se na bilo koji način. Neke od tih aktivnosti bile su izrazito lagane, uključujući i kućanske poslove.

Volonteri su također ispunili različite upitnike na početku i nakon četiri sedmice testiranja. Osim toga, svakodnevno su ispunjavali upitnike o kvaliteti sna. Pisali su o tome koliko dugo im je bilo potrebno da zaspe, koliko često su se budili u toku noći i koliko su se naspavano osjećali narednog jutra. Pisali su i o količini sna, navodeći kada su otišli u krevet i kada su se probudili.

Nakon što su istraživači pročešljali aktivnosti svih 59 učesnika, shvatili su da je korelacija između kretanja i spavanja izrazito velika. U biti, što su učesnici napravili više koraka dnevno, to im je kvaliteta sna bila bolja. Korelacije između sna i kretanja postoje i kada je riječ o jednom ili samo dva dana, naime, svaki put kad je neko od učesnika prijavio da se taj dan kretao više nego inače, tu noć bi zabilježio dosta kvalitetniji san.

“Mislim da se može zaključiti da ovi rezultati pokazuju da ljudi koji se kreću više također spavaju dosta bolje” rekla je studentica diplomirane psihologije u Brandeisu Alycia Sullivan Bisson.

Prosječan broj koraka svakog kandidata bio je 7.000 koraka dnevno, navodi se naposljetku istraživanja.

Visoko.co.ba/klix.ba

Komentari

komentara