Lokalne TemeSeid Zimić: Moštranski hodža, a džuma žepska

Seid Zimić: Moštranski hodža, a džuma žepska

Bijaše se nanizalo desetak godina kako rat u žepskoj vrleti utihnu, te neki novi životi zagospodariše korovom prekrivenim ognjištima; jata golubova zamijeniše gavranove, a na starim temeljima bljesnu i nova džamija po čijem haremu neobuzdana dječurlija po cijeli dan izvodi vragolije. Na istok nahrlilo mahluka – bi ga insan na ljutu ranu privio, ali bijaše i poneka baraba koju je sevap zaobići u širokom luku. Sve se posložilo, ali nekako krnjavo bez ezana i zanovjetli hodže…

… jednog petka kojekakve, nabrzinu skrojene legende, razbi u paramparčad Mehmed efendija. Klanja džumu, onako momački, sa ljudima prozbori dvije-tri mudre i ode. Kaže da je daleko Visoko, a Moštre još dalje, a on sam sa svojim nijetom na putu svačijem.
Narednog petka saff-dva više ljudi dočekalo efendiju. Lebdjelo je u zraku hiljade pitanja, ali ne bi vremena ni za površne odgovore – ezan uvede ljude na molitvu. Tog dana je ostao malo duže. Na mudrog je udarao još mudrije. Skonatorila se i ćejfli-kahva. Onako usput dodade da je prezimena Omanović, a kad neki rekoše da su i oni Omanovići, poče računanje i mudrovanje koje bi familijarno koljeno mogli biti.

Efendi-Mehmed uvijek tačan. Tačan mjesecima, godinama. Ni snjegovi ni žege, ni oluje ni bihuzurli pogledi po busijama romanijskim ne pokolebaše hodžu. Još natrpa kojekakvih tableta u džepove – može nekoj nani zatrebati, a na slatkiše navadio dječurliju, te u tom bezazlenom metežu postavi sam sebi pitanje da li je pošao na džumu ili da nauči neku novu dječiju igru.

Ljudi ga zavolješe, a i on njih. Tajne se istopiše. Efendija postade i učo, i kadija, i apotekar. Kristalno čisto žepsko č/ć/dž poče njegovati. Haman kao žepski Omanovići.
Ali … baš su čudni i nepredvidivi Putovi Božiji. Iznenada hodža pade u iskušenje. Teško. Preteško. Nije mogao izdržati. Ponese sa sobom đerdanli-džume sa dalekog istoka i razmazane slatkiše sa dječijih preplanulih obraza i ode. Ode …!

I dan-danas, gotovo svakog petka, žepski Omanovići traže odgovor na pitanje – da li su žepski Omanovići iz Moštra ili su moštranski iz Žepe.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE