Sistem teleprisutnosti pomaže hronično bolesnoj djeci u pohađaju nastave

62

Na Medicinskom univerzitetu u Beču istražuje se bolje razumijevanje školskih problema djece i adolescenata s hroničnim bolestima s ciljem da se pokažu mogućnosti intervencije koje se bave novom tehnologijom sistema teleprisutnosti.

MARKETING

Naime, djeca koja pate od hroničnih bolesti poput dijabetesa, urođenih srčanih mana ili raka neredovno pohađaju školu samo zbog liječenja ili hospitalizacije. Posljedice nisu samo propuštanje školskog gradiva, već i gubitak kontakta sa vršnjacima.

Kako bi se spriječile ove poteškoće, posljednjih godina u obrazovnom i psihološkom radu raspravlja se o sistemima teleprisutnosti poput avatara, virtualnih učionica i mobilnih robota. Često se koristi kontrolirani robot koji može prenositi i sliku i zvuk u oba smjera, a djeca ga kontroliraju i pomiču.

Praktični avatar AV1 norveške kompanije “No Isolation” emituje zvuk u oba smjera, ali video sliku samo u jednom smjeru. Avatar sjedi u klupi učenika koji kod kuće koristi tablet ili pametni telefon da ga pokrene, kontroliše pokrete dodirom i govori kroz njega.

Thomas Pletschko iz Sveobuhvatnog centra za pedijatriju (CCP) pri Medicinskom univerzitetu u Beču i vođa laboratorije Pediatric Brainfit sada detaljno istražuje u studiji u trajanju od dvije godine kako upotreba AV1 avatara utječe na školsku situaciju djece, njihovih roditelja i nastavnika.

Analiziraju se i trajanje korištenja i varijable socio-ekonomskog uticaja. Studija uključuje djecu i adolescente sa hroničnim bolestima u dobi od 6 do 17 godina i 11 mjeseci koja su već pohađala školu najmanje jedno polugodište i koja ne mogu pohađati školu ili je ne mogu redovno pohađati najmanje šest sedmica zbog bolesti, saopćio je Eurocomm-PR Sarajevo.

 

Visoko.co.ba/federalna.ba

Komentari

komentara