Stručnjaci konačno dali odgovor: Raditi kardio na prazan želudac, da ili ne

102

Postoje različita mišljenja i obrazloženja zašto treba ili ne treba raditi kardio na prazan želudac. To se često odnosi na ljude koji se probude i vježbaju prije doručka.
Povremeni post postaje sve popularniji način prehrane zbog dugog popisa zdravstvenih koristi kao i zbog boljeg upravljanja težinom i smanjenog rizika od bolesti. No, mnogi se pitaju je li pametno postiti prije vježbanja i imamo li koristi od takvog treninga.

MARKETING

Kardio na prazan želudac znači kardiorespiratornu vježbu koju izvodite, a da prije toga niste ništa jeli. To se često odnosi na ljude koji se probude i vježbaju prije doručka, piše Mindbodygreen.

“Potrebno je oko četiri do pet sati da u potpunosti probavimo obrok. Dakle, nakon obroka, moralo bi se čekati minimalno četiri sata kako bismo imali koristi od kardia na prazan želudac”, rekao je fizioterapeut John Ivy.

Prilikom vježbanja u stanju posta, tijelo se mora osloniti na iskorištavanje vlastitih masti za dobivanje energije, objasnio je on. Zbog toga, mnogi ljudi vjeruju da bi kardio da prazan želudac mogao biti efikasniji u smanjenju tjelesnih masnoća. Međutim, dijetetičarka Nancy Clark kaže da to nije nužno tačno.

“Trčanje na prazan želudac može nam pomoći da izgubimo 300 kalorija, ali ako dođemo kući i pojedemo obrok od 800 kalorija, zapravo nismo ništa izgubili. Sagorijevanje masti ne znači gubitak tjelesne masti”, rekla je Clark.

Vježbanje odmah ujutro može ipak imati koristiti kod određenih hormonalnih promjena, kaže Ivy. Stvari poput niskog nivoa inzulina i povišenog nivoa testosterona mogu pomoći tijelu da sagori pohranjene masnoće.

“Vježbanje u stanju posta teže je i fizički i psihički. Nemamo dostupne zalihe goriva za naporne vježbe, poput glukoze u krvi, pa bi se zbog toga ljudi koji prakticiraju vježbanje nakon posta trebali pridržavati vježbi s niskim do umjerenim intenzitetom”, objasnio je Ivy.

Mozak treba energiju da se fokusira, a ako se mozak ne nahrani, možete izgubiti sposobnost koncentracije, pojasnila je Clark, što može dovesti do povreda.

“Ljudi bi trebali slušati svoje tijelo i stati ili usporiti ako tokom vježbanja počnu osjećati mučninu ili vrtoglavicu”, kazala je.

Onima koji pokušavaju sagorjeti masnoću i smršavjeti, kardio na prazan želudac može biti učinkovit. Međutim, on možda neće biti ništa više učinkovitiji nego kada jedete i vježbate. Jedno istraživanje je pokazalo da obje grupe imaju sličan gubitak težine i masti, tvrdi Ivy.

“Također, svatko ko pokušava izgraditi mišiće, izbjegavat će ovaj trening. Kada postite, vaše tijelo se suočava s gubitkom mišića, a to može biti kontraproduktivno onome što želite postići”, objasnila je Clark.

 

Visoko.co.ba/klix.ba

Komentari

komentara