Svijet se u posljednjih 10 godina potpuno promijenio. Ovo su dokazi

109

U razdoblju od jednog desetljeća puno se toga može promijeniti, a posljednje desetljeće donijelo je ubrzane promjene u mnogim aspektima našega svakodnevnog života i kulture.

MARKETING

Slikovit je primjer naprava bez koje suvremeni čovjek ne može provesti nijedan dan, a koja je doživjela nevjerojatnu ekspanziju upotrebe. Prema istraživanju američkog Pew centra provedenom 2019. godine, čak 96% odraslih Amerikanaca posjeduje mobilni telefon, od čega su 81% pametni telefoni.

Kako The Active Times izvještava, odgovore na pitanje koliko se naša svakodnevica promijenila u prethodnom desetljeću u sebi kriju dnevne vijesti, pop-kulturni trendovi, tehnološke inovacije.

Mobilne aplikacije promijenile su način na koji upoznajemo ljude

Iako mrežne stranice za upoznavanje postoje i duže od dva desetljeća, pravu ekspanziju „online datinga” donijele su aplikacije koje su zaživjele u posljednjih nekoliko godina poput Tindera, Bumblea i Hingea. Upoznavanje preko interneta od „posljednje opcije“ preraslo je u primarni način za pronalaženje partnera. Istraživanje američkog Stanforda iz 2017. godine pokazuje da 39% ispitanih upoznaje partnera preko interneta, dok 20% ispitanih to čini preko zajedničkih prijatelja. Samo 11% ispitanika upoznaje partnera uz pomoć kolega s posla, a najmanji postotak od 7% ispitanih upoznaje se preko obiteljskih veza. Usporedbe radi, svega se 2% ispitanih parova upoznalo online, i to 1995. godine.

Radna kultura postala je opuštenija

Prema istraživanju američkog Global Workplace Analyticsa, 40% zaposlenih Amerikanaca radi na daljinu najmanje dan ili dva tjedno. Također, u 2019. godini u odnosu na 2014. godinu za 40% porastao je broj poslodavaca koji su spremni zaposlenima ponuditi ovakav tip angažmana. I sam radni prostor pretrpio je brojne promjene te umjesto izoliranih ureda zaposleni rade u prostorima koje karakterizira sve veća otvorenost, a pogodnosti poput soba za opuštanje, besplatnog korištenja kafića i restorana unutar zgrade postaju sve učestalija pojava.

Odjaviti se s posla postalo je teško izvedivo

Razvoj Wi-Fi interneta i pametnih telefona olakšao je komunikaciju među ljudima, ali mračna strana ovog dostignuća leži u tome što privatnost svakog pojedinca zbog toga trpi. Biti nedostupan za šefove i kolege s posla postalo je gotovo nemoguće u svijetu mobilnih komunikacija te je pojava da se zaposleni bave poslom dok su na odmoru ili odsutni – postala uobičajena.

Viralne videosnimke stvaraju pop zvijezde

Neke od danas najvećih pop zvijezda svoj uspjeh duguju YouTubeu jer je, zahvaljujući ovom i sličnim servisima, promijenjen sam koncept videospota. Blještavi i nakićeni MTV spotovi postali su nepopularni, dok je potencijal pjesme da u kratkom razdoblju postane internetski fenomen od presudnog značaja za to hoće li biti budući hit ili ne.

Masovni zaokret prema streaming servisima

Iako je desetljeće 2010-ih nazvano zlatno doba televizije, stvarnost je da je broj kablovskih pretplatnika u stalnom opadanju. Samo u SAD-u više od 10% stanovništva ukinulo je kablovsku televiziju. S druge strane, raste broj korisnika streaming servisa poput Netflixa, Hulua, Amazon Primea, Sling TV-a te je tako 170 milijuna Amerikanaca već pretplaćeno na neki od streaming kanala.

Tržište glazbenih albuma polako nestaje

Televizija nije jedini medij koji je u prošlom desetljeću pretrpio tektonske promjene, već je to i diskografija. Servisi poput Spotifya, Soundclouda i Pandore promijenili su način na koji se danas dolazi do novog izdanja omiljenog benda. Prije desetak godina udio streaminga u prodaji nekog albuma bio je gotovo zanemariv, dok danas predstavlja njegovu većinu.

Kvazi-taksi umjesto običnog

Pojavom kompanija poput Ubera i Lyfta i njihovih aplikacija za dijeljenje vožnje redefiniran je pojam taksi prijevoza širom svijeta. Istraživanje američkog New York Daily Newsa pokazuje da je broj vožnji standardnim žutim taksijem u New Yorku drastično pao, s 445.000 vožnji, koliko je izmjereno u jednom mjesecu 2013. godine, na 300.000 mjesečnih vožnji u 2018. godini. S druge strane, aplikacije Uber i Lyft u istom tom mjesecu zabilježile su 500.000 vožnji.

Elektroničke cigarete potresaju duhansku industriju

Iako je statistika zabilježila smanjenje broja pušača u prvom desetljeću 21. stoljeća, istovremeno je broj potrošača elektroničkih cigareta u stalnom porastu, osobito tinejdžera i adolescenata. Istraživanje američkog Sveučilišta Michigan pokazalo je da je 40,5% ispitanih srednjoškolaca barem jednom pušilo elektroničku cigaretu.

Plastika na crnoj listi

Zabrinutost zbog klimatskih promjena i stanja životne sredine, u kojoj mlađe generacije trebaju odrastati i živjeti, dovela je do pooštravanja režima upotrebe plastike u svakodnevnom životu. Na udaru su se posebno našli artikli za jednokratnu upotrebu, poput boca za vodu, slamčica i vreća, čiju je upotrebu zabranio veliki broj društveno odgovornih kompanija u mnogim gradovima širom svijeta.

 

Slikovit je primjer naprava bez koje suvremeni čovjek ne može provesti nijedan dan, a koja je doživjela nevjerojatnu ekspanziju upotrebe. Prema istraživanju američkog Pew centra provedenom 2019. godine, čak 96% odraslih Amerikanaca posjeduje mobilni telefon, od čega su 81% pametni telefoni.

Kako The Active Times izvještava, odgovore na pitanje koliko se naša svakodnevica promijenila u prethodnom desetljeću u sebi kriju dnevne vijesti, pop-kulturni trendovi, tehnološke inovacije.

Mobilne aplikacije promijenile su način na koji upoznajemo ljude

Iako mrežne stranice za upoznavanje postoje i duže od dva desetljeća, pravu ekspanziju „online datinga” donijele su aplikacije koje su zaživjele u posljednjih nekoliko godina poput Tindera, Bumblea i Hingea. Upoznavanje preko interneta od „posljednje opcije“ preraslo je u primarni način za pronalaženje partnera. Istraživanje američkog Stanforda iz 2017. godine pokazuje da 39% ispitanih upoznaje partnera preko interneta, dok 20% ispitanih to čini preko zajedničkih prijatelja. Samo 11% ispitanika upoznaje partnera uz pomoć kolega s posla, a najmanji postotak od 7% ispitanih upoznaje se preko obiteljskih veza. Usporedbe radi, svega se 2% ispitanih parova upoznalo online, i to 1995. godine.

Radna kultura postala je opuštenija

Prema istraživanju američkog Global Workplace Analyticsa, 40% zaposlenih Amerikanaca radi na daljinu najmanje dan ili dva tjedno. Također, u 2019. godini u odnosu na 2014. godinu za 40% porastao je broj poslodavaca koji su spremni zaposlenima ponuditi ovakav tip angažmana. I sam radni prostor pretrpio je brojne promjene te umjesto izoliranih ureda zaposleni rade u prostorima koje karakterizira sve veća otvorenost, a pogodnosti poput soba za opuštanje, besplatnog korištenja kafića i restorana unutar zgrade postaju sve učestalija pojava.

Odjaviti se s posla postalo je teško izvedivo

Razvoj Wi-Fi interneta i pametnih telefona olakšao je komunikaciju među ljudima, ali mračna strana ovog dostignuća leži u tome što privatnost svakog pojedinca zbog toga trpi. Biti nedostupan za šefove i kolege s posla postalo je gotovo nemoguće u svijetu mobilnih komunikacija te je pojava da se zaposleni bave poslom dok su na odmoru ili odsutni – postala uobičajena.

Viralne videosnimke stvaraju pop zvijezde

Neke od danas najvećih pop zvijezda svoj uspjeh duguju YouTubeu jer je, zahvaljujući ovom i sličnim servisima, promijenjen sam koncept videospota. Blještavi i nakićeni MTV spotovi postali su nepopularni, dok je potencijal pjesme da u kratkom razdoblju postane internetski fenomen od presudnog značaja za to hoće li biti budući hit ili ne.

Masovni zaokret prema streaming servisima

Iako je desetljeće 2010-ih nazvano zlatno doba televizije, stvarnost je da je broj kablovskih pretplatnika u stalnom opadanju. Samo u SAD-u više od 10% stanovništva ukinulo je kablovsku televiziju. S druge strane, raste broj korisnika streaming servisa poput Netflixa, Hulua, Amazon Primea, Sling TV-a te je tako 170 milijuna Amerikanaca već pretplaćeno na neki od streaming kanala.

Tržište glazbenih albuma polako nestaje

Televizija nije jedini medij koji je u prošlom desetljeću pretrpio tektonske promjene, već je to i diskografija. Servisi poput Spotifya, Soundclouda i Pandore promijenili su način na koji se danas dolazi do novog izdanja omiljenog benda. Prije desetak godina udio streaminga u prodaji nekog albuma bio je gotovo zanemariv, dok danas predstavlja njegovu većinu.

Kvazi-taksi umjesto običnog

Pojavom kompanija poput Ubera i Lyfta i njihovih aplikacija za dijeljenje vožnje redefiniran je pojam taksi prijevoza širom svijeta. Istraživanje američkog New York Daily Newsa pokazuje da je broj vožnji standardnim žutim taksijem u New Yorku drastično pao, s 445.000 vožnji, koliko je izmjereno u jednom mjesecu 2013. godine, na 300.000 mjesečnih vožnji u 2018. godini. S druge strane, aplikacije Uber i Lyft u istom tom mjesecu zabilježile su 500.000 vožnji.

Elektroničke cigarete potresaju duhansku industriju

Iako je statistika zabilježila smanjenje broja pušača u prvom desetljeću 21. stoljeća, istovremeno je broj potrošača elektroničkih cigareta u stalnom porastu, osobito tinejdžera i adolescenata. Istraživanje američkog Sveučilišta Michigan pokazalo je da je 40,5% ispitanih srednjoškolaca barem jednom pušilo elektroničku cigaretu.

Plastika na crnoj listi

Zabrinutost zbog klimatskih promjena i stanja životne sredine, u kojoj mlađe generacije trebaju odrastati i živjeti, dovela je do pooštravanja režima upotrebe plastike u svakodnevnom životu. Na udaru su se posebno našli artikli za jednokratnu upotrebu, poput boca za vodu, slamčica i vreća, čiju je upotrebu zabranio veliki broj društveno odgovornih kompanija u mnogim gradovima širom svijeta.

 

Visoko.co.ba/6yka.com

Komentari

komentara