AutoUnaprijeđeni Kia Sportage stigao u BiH, nove tehnologije i osvježen dizajn

Unaprijeđeni Kia Sportage stigao u BiH, nove tehnologije i osvježen dizajn

Kia je u Sarajevu predstavila svoj blago redizanirani evropski prodajni hit, model Sportage. Ovom zvaničnom promocijom počela je i prodaja modela Sportage na našem tržitu. Sada još atraktivniji Sportage sigurno će pronaći put do velikog broja kupaca, kako zbog dokazane kvalitete Kia automobila, tako i zbog atraktivnih cijena. Naravno, treba naglasiti da se pored navedenih atributa Kia automobila, kupci odlučuju za kupovinu i zbog garancije koje Kia daje na svoja vozila. Svaki primjerak standardno dolazi s Kijinom legendarnom i najdužom evropskom garancijom koja traje 7 godina odn. do 150.000 pređenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara). Unaprijeđeni Sportage se za evropske kupce proizvodi u fabrici u gradu Žilina u Slovačkoj.

Unaprijeđeni Kia Sportage donosi brojna poboljšanja kojima učvršćuje svoj položaj perjanice sportskih terenaca i Kijinog evropskog prodajnog hita. Novi Sportage združuje moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama te učinkovitim motorima koji ispunjavaju emisijske standarde, a koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživjele i izvedbe GT Line.

Novi napredni EcoDynamics+ 48-voltni blagi hibridni dizel je prvi motor koji Kia predstavlja kao dio svoje globalne strategije elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, Kia je postala prvi proizvođač koji u svojoj bogatoj gami modela nudi tehnologije hibrida, priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnoga blagoga hibrida. Kia će do 2025. godine ponuditi 16 modela s naprednim motorima, od toga 5 novih hibrida, 5 priključnih hibrida, 5 električnih vozila, a 2020. i novo vozilo na gorive ćelije.

2017. godine stranke su širom Evrope kupile više od 131.000 primjeraka Sportagea što je predstavljalo četvrtinu Kijine evropske prodaje. U svijetu je svakih 69 sekundi prodat jedan Sportage, zbog čega je ovaj model Kijina dugogodišnja međunarodna uspješnica. U martu 2018., tri mjeseca nakon 25. godišnjice rođenja modela, proizveli su 5-milionitog Sportagea.

Osavremenjavanje atraktivnog SUV-ovskog dizajna

Dizajn četvrte generacije Sportagea povjeren je Kijinom evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj udio ugradili su i njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u korejskom Namyangu i kalifornijskom Irvineu. Nova izvedba Sportagea dobila je moderniji izgled, koji donosi različite sportske detalje. Drugačije su i izvedbe GT Line, koje su dobile nekoliko jedinstvenih modifikacija u odnosu na obične izvedbe.

Izmijenjen je prednji branik s novim svjetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili kromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za ulazak zraka. Sportage je sada raspoloživ s evoluiranom maskom motora (crna mat ili sjajna) koja podsjeća na tigrov nos. Nova puna LED prednja svjetla, s LED dnevnim svjetlima u obliku 4 tačke i redizajniranim svjetlima za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila s još modernijim izgledom. Opcijski je moguće naručiti metalik ukrasnu ploču za zaštitu podvozja.

Pozadi prevladavaju elegantna, vodoravno postavljena LED svjetla u obliku slova C. Svjetlo za vožnju unazad i reflektirajuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio kromiranu ukrasnu letvicu.

S boka najprije primjećujemo nove 16-, 17- ili čak 19-inčne aluminijske naplatke te opcijske kromirane bočne ukrasne letvice. Sportage nudi 5 novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, metalik-plave i bakrene.

Promjene kod izvedbe GT Line uključuju novu, vruće žigosanu masku motora crne boje visokog sjaja te ukrasne pokrove podvozja sjajne crne i srebrne boje, s crnim umecima na prednjem braniku, bočnim ukrasnim letvicama i prtljažnim vratima. Drugačiji su i 19-inčni aluminijski naplaci, namijenjeni isključivo izvedbama GT Line, dok su sve izvedbe opremljene s dvjema ispušnim cijevima i LED svjetlima za maglu, a koja su dobila drugačiji oblik ‘kocki leda’.

Dok je izgled kabine ostao manje-više netaknut, možemo primijetiti brojne manje promjene s daškom modernosti. Unaprijeđeni model dobio je novi upravljački obruč i izmijenjenu ploču s mjeračima, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapeciranja. Izvedbe GT Line standardno su presvučene crno-sivim presvlakama i kožnim sjedištima ili, opcijski, s crno-sivim kožnim tapecirungom ili crnim s crvenim umetcima. Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje s ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima prekidača koji, također, djelomično doprinose čistijem izgledu.

Motori i mjenjači Novi EcoDynamics+ dizelski blagi hibrid Sportage sada nudi širok izbor motora – između ostalog tu su Kijin novi ‘EcoDynamics+’ 2,0litarski blagi hibrid s oznakom ‘R’ i Kijin novi 1,6-litarski ‘U3’ dizelski motor, najčistiji dizel u historiji kompanije.

EcoDynamics+ razvili su s namjenom pružanja veće učinkovitosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem koji neprimjetno koristi električnu energiju. Kod Sportagea ovaj hibridni sistem snage 0,44 kWh pomoću 48-voltne litij-ionske baterije zadužen je za polazak i ubrzanje. Sistem pokreće novi starter-generator blagog hibrida (MHSG – Mild-Hybrid StarterGenerator). MHSG je preko remena povezan s vratilom i automatski preklapa između načina ‘elektromotor’ i ‘generator’.

U načinu ‘motor’ (elektromotor) kod ubrzanja koristi se baterija koja pruža do 12 kW električne snage kao pomoć motoru, čime smanjuje njegovo opterećavanje i ispuste emisija. Kod smanjenja brzine – prilikom kočenja, kod približavanja raskrsnici ili kod spuštanja nizbrdo – MHSG preklapa na način ‘generator’ i tako sakuplja stvorenu energiju. Napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU) preračunava najučinkovitije iskorištenje raspoložive energije i tome se prilagođava, uzimajući u obzir količinu raspoložive energije u bateriji.

Novi motor EcoDynamics+ djeluje u paru s pogonom na 4 točka koji prenosi snagu preko 6stepenog ručnog ili novog 8-stepenog automatskog mjenjača. Motor proizvodi 185 KS i čak 400 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 kod ručnog mjenjača iznose 138 g/km odn. 149 g/km kod 8-stepenog automatskog mjenjača (kombinirano, WLTP, pretvoreno u NEDC).

Motornu ponudu obogatio novi 1,6-litarski motor ‘U3’ – najčistiji dizel u historiji Kije Sportageov postojeći 1,7-litarski CRDi dizelski motor prepustio je svoje mjesto Kijinom novom 1,6-litarskom CRDI motoru ‘U3’, koji je najčistiji dizelski motor u istoriji Kije. Novi 1,6litarski dizel proizvodi 115 ili 136 KS, uz emisije CO2 od 126 g/km za slabiju i 123 g/km za snažniju izvedbu (kombinirano, WLTP, pretvoreno u NEDC). Standardno Sportage prenosi snagu do prednjeg para točkova preko 6-stepenog ručnog mjenjača, a snažnija izvedba raspoloživa je i pogonom na sva 4 točka i sa 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Novi motor U3 donosi tehnologiju SCR nadzora aktivnih emisija koji smanjuje ispuste nitrogen oksida (NOx) i dizelskih čvrstih čestica.

Benzinska ponuda ostaje nepromijenjena uz blaga poboljšanja ispusta. Kupci mogu birati između dva motora. 1.6 T-GDi ima maksimalnu snagu od 177 KS i 265 Nm okretnog momenta s emisijama CO2 od 170 g/km. Atmosferski 1.6 GDi motor snage 132 KS ima 161 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 iznose 159 g/km. Oba benzinska motora sada su opremljena novim filterom čvrstih čestica koji smanjuje štetne emisije i omogućava zadovoljavanje emisijskog standarda Euro 6d TEMP. Sve izvedbe s T-GDi motorom raspoložive su s prednjim ili 4×4 pogonom te 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (samo kod 4×4 pogona). ISG sistem (zaustavi/kreni) standardan je kod svih motora.

Tehnologije i sigurnost

Nove tehnologije asistencije za pomoć vozaču i informacijsko-zabavni sistemi Unaprijeđeni Sportage dobio je brojne Kijine najnovije napredne sisteme asistencije i infotainmenta koji grade imidž modela, naoružanog sigurnosnim i visokotehnološkim pomagalima.

Najnovije tehnologije asistencije koje su na raspolaganju kod Sportagea uključuju radarski tempomat s funkcijom Stop & Go, sistem AVM za nadzor događanja oko vozila za lakše manevriranje na parkiralištima te sistem DAW za upozoravanje vozača na dekoncentriranost, koji se bori protiv pospanosti i nepažnje za upravljačem. Kupci modela Sportage, koji se još ranije mogao pohvaliti dobrom ocjenom na Euro NCAP sigurnosnim testovima, mogu birati između brojnih sistema asistencije. Isti između ostalog uključuju sistem za sprječavanje naleta (Forward Collision-Avoidance Assist), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (Lane Keeping Assist), sistem za automatsko djelovanje dugih i kratkih svjetala (High Beam Assist), upozoravanje na ograničenja brzine (Intelligent Speed Limit Warning) te sistem za prepoznavanje vozila u mrtvom uglu (Blind-Spot Collision Warning) koji je sastavni dio opreme za pomoć kod vožnje unazad (Rear Cross-Traffic Collision Warning), te još mnogo standardne i dodatne opreme.

Informacijsko-zabavni sistem je kod Sportagea poboljšan za izvedbu 2018. Evropski kupci mogu birati između 7-inčnog zaslona na dodir i 8-inčnog zaslona s navigacijskim sistemom. U zavisnosti od raspoloživosti po tržištima, svaki audio sistem podržava digitalni radio DAB. Svi navigacijski sistemi standardno uključuju Kijine usluge povezivosti (Kia’s Connected Services) koje pruža TomTom® sa širokim izborom korisnih informacija. Povezivost donosi prometne informacije uživo, informacije o radarima i upozorenjima, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Te usluge razlikuju se u zavisnosti od zakonskih ograničenja u pojedinim državama. Novost kod unaprijeđenog Sportagea je da Kijine usluge povezivosti vozaču prikazuju cijene goriva na obližnjim pumpama i lokacije slobodnih mjesta za parkiranje (u realnom vremenu).

Ostale tehnologije, raspoložive na unaprijeđenom Sportageu, bežično su punjenje mobilnih uređaja u pretincu na središnjoj konzoli, kamera za prikaz događanja iza vozila s dinamičnim linijama za lakše parkiranje i automatsko električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata.

Svojim međuosovinskim razmakom od 2.670 mm i visinom od 1.635 mm Sportage svim putnicima u kabini uvijek pruža puno prostora s prostorom za glave 997 mm (sprijeda) i 993 mm (straga) te prostorom za noge od 1.129 mm (sprijeda) i 970 mm (pozadi). Prednja sjedišta imaju 3 stepena grijanja, a vozačevo sjedište i potporu u leđnom dijelu i električno podešavanje u 10 smjerova (suvozačev u 8). Naslon zadnjih sjedišta nudi čak 17 ‘stepenika’ – od 23 do 37 stepeni naklona – čime putnici na zadnjim sjedištima mogu lako pronaći odgovarajući položaj. Zadnja sjedišta imaju mogućnost dvostepenog grijanja. Sidrišta (2) ISOFIX na zadnjim sjedištima standardna su kod svih izvedbi, zbog čega je Sportage vrlo praktičan, pravi izbor za mlade porodice.

Izvedbe s 1.6 GDi i 1.6 T-GDi motorom unaprijeđene četvrte generacije Sportagea nude 491 ili 503 litra (VDA) zapremine u prtljažniku, zavisno ood toga imaju li standardno komplet za krpljenje probušene pneumatike ili opcijski zamjenski točak. 1,6-litarske dizelske izvedbe nude od 467 do 480 litara, s posudom za ureju, potrebnu zbog nove tehnologije aktivnog nadzora emisija SCR. Izvedbe s Ecodynamics+ 2,0-litarskim dizelskim blagim hibridom nude 439 litara zapremine. Izvedbe s 1,6-litarskim motorima imaju i dvostruki pretinac u dnu prtljažnika, dok sve izvedbe nude pokrivač u prtljažniku.

Kada su cijene u pitanju, osvježeni Kia Sportage se na našem tržištu nudi u benzinskoj varijanti sa 1,6-litarskim GDi od 132 KS i manuelnim mjenjačem po akcijskoj cijeni od 40.990 KM (Redovna 45.990 KM). Najpovoljniji dizel je 1,6-litarski CRDi sa 115 KS i manuelnim mjenjačem koji je po redovnoj cijeni 50.490 KM, a s popustom od 5.000 KM njegova cijena je 45.490 KM. Opširnije o novom Kia Sportage modelu nakon testa.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE