Uspješno zavšeni Drugi sarajevski B2B susreti poduzetnica BiH i regiona

70

Žene upravljaju sa gotovo jednom trećinom (1/3) aktivnih bosanskohercegovačkih kompanija, ne računajući poduzetnice i njihove obrte, što daje izuzetnu sliku značaja ”ženskog” biznisa i njegovog utjecaja na privredu Bosne i Hercegovine. Govoreći o ženama i ženskom poduzetništvu u hotelu Tarčin Forest Resort and Spa Sarajevo – Mgallery u periodu od 20. do 22. februara održani su Drugi sarajevski B2B susreti poduzetnica BiH i regiona, a u organizaciji bosanskohercegovačkog Udruženje za demokratiju, poduzetništvo i kulturu „Poduzetnice IN“.

Druge B2B susrete podržale su najveće regionalne organizacije čija djelatnost je promocija ženskog poduzetništva i žena u biznisu. Preko dvije stotine učesnica došlo je iz devet zemalja – Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije, Makedonije, Kosova, Turske, Holandije i Bosne i Hercegovine.

Prisutne je pozdravio predsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić, koji je ujedno i ozvaničio otvaranje susreta, a susrete su podržali i Hamdo Ejubović, načelnik Općine Hadžići, a kako su istakle organizatorice – jedan od domaćina s obzirom na to da su se sureti održali upravo u općini koju vodi. Svoju podršku poduzetnicama i organizatoricama dala je Aida Obuća, premijerka Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, te Amir Zukić, federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta, a kako su susreti regionalnog karaktera prisustvovale su i ambasadorica Republike Slovenije u BiH nj.e. Zorica Bukinac i Bernardica Periš, ministar savjetnik u veleposlanstvu Republike Hrvatske.

– Zaista je velika čast i zadovoljstvo što je veliki broj vladinih i nevladinih organizacija, kako lokalnih, tako i regionalnih prepoznalo potrebu za dodatnom podrškom poduzetnicama, njihov društveni i politički angažman za poduzetnice zaista je značajan i cijenimo što su i danas s nama– istakla je jedna od osnivačica udruženja, Ilma Softić, koja je uručula zahvalnice prisutnima.

Dobrodošlicu u ime organizatora, Udruženja „Poduzetnice IN“ poželjela je Adisa Tufo, predsjednica udruženjaAdisa Tufo.

Moja očekivanja su u potpunosti ispunjena. Prezadovoljne smo odzivom, ali i činjenicom da su sve žene koje su željele doći i uspjele biti sa nama. Naročito mislim na veliku grupu žena koja je došla sa Kosova, one su do posljednjeg trena bile u neizvjesnosti glede dobivanje vize. Učesnice iz devet zemalja koje su na različite načine bile dio Drugih sarajevskih B2B susreta, teme koje su otvorene i zaključci koji su donesene, pokazuju i dokazuju da ovo što radimo itekako ima smisla i da poduzetništvo, naročito među ženama, postajati sve popularnije. Na ovaj način se mijenja svijest i mijenjaju se percepcije. Sve će manje biti vrhunac uspjeha posao u javnom sektoru, a sve više u realnom. Takav pristup će nas neminovno dovestii do rasta bruto nacionalnog dohotka, a umrežavanje do jačanja privrede i to veće konkurentnosti na globalnom tržištu.

U fokusu je bila tema događaja: Poduzetništvo u BiH i regionu, mogućnosti za inovacije, rast, razvoj i umrežavanje. Obrađena je kroz dva panela i kroz pojedinačna izlaganja vrhunskih predavača. Bilo je i nekoliko poduzetničkih priča, ali i razgovra o velikoj važnosti intrapersonalnih viještina, koje su često ključne u razvoju biznisa.

Druge sarajevske B2B susrete poduzetnica BiH i regiona pratile su brojne priče o uspjehu i napretku, a s tim u vezi istovremeno je trajao poduzetnički sajam koji je susretima dao jednu novu dimenziju i svim učesnicama otvorio nove vidike u poslovanju.

Ono što je posebno značajno za susrete su i podrška razvojnog programa Ujedinjenih nacija – UNDP-a, odnosno UN-ova globalna razvojna mreža, organizacija koja se zalaže za promjene i povezuje zemlje sa znanjem, iskustvom i resursima kako bi ljudima pomogli u izgradnji boljeg života. Uz međunarodne organizacije, organizatori su istakli i podršku Grada Sarajevo, te Općine Hadžići.

Važnost i potencijal ovog projekta prepoznale su i poslovne žene iz Kluba Visokih Peta – Analitičko-bonitetne kuće Bisnode BH. Bisnode BH pripada grupaciji Bisnode, vodećem evropskom ponuđaču poslovnih informacija i analitičkih rješenja, sa sjedištem u Švedskoj koja zapošljava 2400 ljudi u 18 zemalja. Pomaže kompanijama u pronalasku novih klijenata te procesu stvaranja i upravljanja odnosa s postojećima, a koncept tzv. pametnih podataka – Smart Data omogućava klijentima donošenje mudrih odluka

Također, u četvrtak, 20. februara poduzetnice su se družile na večeri uz podršku prijatelja iz Central osiguranja. Central osiguranje je osiguravajuće društvo koje svoju poslovnu strategiju gradi na snazi vlastitoga kapitala, pružanju efikasne usluge osiguranicima kroz inovativan rad, stalnu komunikaciju s tržištem te spremnosti na promjene, poštujući pravila struke, čime teže biti uspješniji od drugih. Sredstva koja se kontinuirano ulažu u razvoj i stabilnost društva potječu iz stvarne vrijednosti koja nije opterećena bilo kakvim kreditnim aranžmanima, zaduženjima i slično, što jamči svakom klijentu isplatu štete prema odštetnom zahtjevu, počevši od samog zaključivanja police osiguranja, praćenja klijenta za vrijeme važenja police osiguranja, kao i slučajevima incidentnih faktora.

B2B susreti ne bili kompletni – bez domaće, bosanskohercegovačke banke nastale pripajanjem Moja Banka d.d. Sarajevo Investiciono-komercijalnoj banci d.d. Zenica – ASA banke. ASA banka naziv je kojim se šalje poruka pripadnosti jakom poslovnom sistemu, a istovremeno pokazuju opredijeljenost za podršku razvoju privrede i kompletnog bosanskohercegovačkog društva.

Ove godine ponosni partner je i kompanija STARline – zahvaljujući kojima je Mercedes-Benz oficijalni automobil Drugih sarajevskih B2B susreta poduzetnica BiH regiona. Slogan Mercedesa „Najbolje ili ništa“ predstavljen je kroz savršenstvo, fascinaciju i odgovornost. Mercedes-Benz STARline je ovlašteni Mercedes-Benz partner u Bosni i Hercegovini i ljubiteljima ovog brenda dugogodišnji pouzdan partner. STARline nudi cjelovitu prodajno servisnu uslugu za putnički, transporterski, kamionski i autobuski program Mercedes-Benz vozila, a na tržištu je prepoznat i kao kompanija koja zapošljava kvalitetne i provjerene kadrove iz autoindustrije, te je orjentisan na stalnu edukaciju i usavršavanje zaposlenih.

Prijatelji projekta su i bh. kompanija Hercafe, koji je učesnicama obezbijedio tokom konferencije besplatnu kafu italijanskog brenda Saccaria, tu su bili i cvijetni aranžmani cvjećare Ema. A mnogi učesnici su na kraju dana obradovani bogatim poklonima spomnzora konferencijske tombole.

Drugi Susreti zu završeni, a mi već danas za početak februara 2021. godine najavljujemo Treće sarajevske B2B susrete poduzetnica BiH i regiona, u kojima učekujemo učešće još većeg broja zemalja i puno značajnijeg broja poduzetnica, izjavile su Lejla Tufo i Amela Ćatić, jedne od organizatorica i članice NVO PoduzetniceIN.

 

Visoko.co.ba/Poduzetnice.ba

Komentari

komentara