(VIDEO) Semir Osmanagić: Ko je upravu – Fondacija ili Raskrinkavanje.ba?

1794
dr. Semir Osmanagić (Foto: Screenshot)

Na adresu naše redakcije danas je stigao dopis iz Fondacije “Arheološki park: Bosanska piramida Sunca”, u kojem je dr. Semir Osmanagić reagirao na brojne medijske natpise u kojima je prethodnih dana kritizirana njegova fondacija, ali i on, u jeku borbe protiv pandemije koronavirusa.

MARKETING

Bez ikakvih intervencija, u nastavku vam donosimo cijeli dopis:

“Na web stranici raskrinkavanje.ba, autorica Tijana Cvjetičanin objavila je tekst ‘Hajdemo u planine, hajdemo u tunele’, Mediji i ministri u morbidnoj kampanji Semira Osmanagića (https://raskrinkavanje.ba/analiza/hajdemo-u-planine-hajdemo-u-tunele-mediji-i-ministri-u-morbidnoj-kampanji-semira-osmanagica).

Tekst je reakcija na intervju dr. Semira Osmanagića (FACE TV 13. marta 2020.) koji je imao ogroman odjek u javnosti s više od million ipo pregleda na youtube kanalu Face TV (https://www.youtube.com/watch?v=1x3M87I0b2E, a kojeg je novinarka (?) Cvjetičanin proglasila ‘lažnom viješću’, te na posjetu tri ministra Vlade ZDK lokacijama Fondacije ‘Arheološki park: Bosanska piramida Sunca’ u Visokom 14. marta 2020. (http://piramidasunca.ba/bs/aktuelnosti/item/15381-izjava-tri-ministra-do%C4%91ite-na-piramidu-tunele-i-park-ravne-2.html).

Pet dana nakon intervjua i četiri dana nakon posjete ministara, Federalni štab civilne zaštite na prvoj vanrednoj sjednici donosi naredbu o zabrani okupljanja. Shodno toj naredbi, Fondacija 18. marta 2020. u 6:00 sati zatvara sve svoje lokacije za posjete.

Potcjenjivački, neobjektivni, jednostrani i naredbodavni odnos redakcije www.raskrinkavanje.ba se nastavlja 1. aprila 2020. kada oni od Fondacije traže da se skine ili proglasi lažnom vijest iz Kine, koju je prenio web sajt Fondacije iz drugih medija (u nastavku).

Direktor Fondacije dr. Semir Osmanagić se obratio direktno čitavoj redakciji postavljajući čitav niz pitanja i tražeći da se objavi demant na njihovoj stranici, budući su oni, kako tvrde, otvoreni za tu vrst odgovora. Nakon pet dana demant nije objavljen, a niti su važna pitanja odgovorena.

Stoga, u nastavku, donosimo originalnu korespodenciju da čitaoci zaključe da li je sajt raskrinkavanja, kojeg finansiraju stranci, u funkciji ‘objektivne, nezavisne i temeljne provjere medijskih informacija’ ili direktno krše odredbe Ustava Federacije BiH, član 2., stav 1. Ljudskih prava i sloboda o slobodi govora, štampe i mišljenja.

+++

From: Raskrinkavanje. ba redakcija@raskrinkavanje.ba)
Sent: Wednesday, April 1, 2020 8:50:47 PM
Subject: Upit

Poštovani/a,

Obraćam vam se ispred portala “Raskrinkavanje”, koji se bavi provjerom i ocjenjivanjem tačnosti medijskih informacija na osnovu metodologije koju možete pogledati ovdje.

Na Vašem portalu objavljen je članak s tvrdnjom da je u Kini proglašen kraj epidemije koronavirusa.

Analizom smo utvrdili da nije tačna tvrdnja da je “proglašen kraj epidemije”, što možete pročitati u našoj analizi objavljenoj pod naslovom “Kina nije proglasila kraj epidemije koronavirusa
Ukoliko imate komentar ili planirate objaviti demant, molimo vas da nam isti pošaljete na ovaj mail, kako bismo ga uvrstili u našu analizu, a Vašem članku eventualno dodali i ocjenu demantirano.

Hvala na izdvojenom vremenu,

Elma Murić

Raskrinkavanje 
UG Zašto Ne
Envera Šehovića 10
71 000 Sarajevo
t: +387 33 618 461
e: redakcija@raskrinkavanje.ba
https://www.facebook.com/Raskrinkavanje.ba/
https://twitter.com/raskrinkavanje
Raskrinkavanje je platforma za fact-checking medija, koja se zasniva na objektivnoj, nezavisnoj i temeljitoj provjeri medijskih informacija.

 

+++

Elma Murić

Raskrinkavanje.ba

 

Demant i odgovor na vaš mail i vašu ‘analizu’

Poštovana Elma,

Primio sam Vaš e-mail u kome se osvrćete na preneseni članak kojeg smo objavili u našoj rubrici ‘Google zanimljivosti’ na web stranici www.piramidasunca.ba i koji je prenešen sa sajta depo.ba (‘Kina proglasila kraj epidemije korona’).

Pogledao sam taj članak i ustanovio da link ka vijesti depo.ba više ne vodi nigdje, odnosno da su ga oni skinuli. Potražio sam tu vijest na internetu i ustanovio slijedeće: 

  • Taj naslov i vijest postoje i naišao je na veliki odjek u svijetu
  • U tekstu, kineski predstavnik Komiteta za zdravstvena pitanja, tvrdi da je ‘širenje epidemije korona virusa na teritoriji Kine potpuno zaustavljeno’. Ovo je tvrdnja koja ima veliku težinu, a poznato je da su Kinezi vrlo oprezni. Ako je širenje potpuno zaustavljeno, znači da je virus pod kontrolom, a to dalje znači da epidemije više nema. Epidemija je nekontrolisano širenje na jednoj teritoriji, a pandemija nekontrolisano širenje u svijetu. Kinez Mi Feng nije govorio o pandemiji, ali je govorio o stanju epidemije u Kini.
  • Mada kineski predstavnik nije rekao doslovno da je Kina proglasila kraj epidemije, prvi medijski autor tog članka je to izvukao kao smisao njegove izjave. Poznato je da novinari, odnosno urednici, stavljaju naslov (i podnaslove) koji je atraktivan za čitaoce, mada oni koji daju intervjue ili izjave ne upotrebljavaju te fraze doslovno. Sada je pitanje da li je redakcijski naslov suštinski pokrio izjavu kineskog zvaničnika? Po meni jeste. Ako je širenje virusa potpuno zaustavljeno i pod kontrolom onda je ta zemlja našla načina da ovlada situacijom. I to nosi beneficije za čitav svijet, uključujući malu BiH. Umjesto da ovakvom izjavom umirujemo javnost, vi etiketirate medije koji ih prenose kao ‘širenje lažnih vijesti’. Samo zbog toga što Mi Feng nije doslovno rekao što piše u naslovu vijesti, vi tražite od web portala da skinu čitave vijesti koje imaju vrlo važne činjenice u sadržaju. Neobjektivno i pristrasno s vaše strane. Kao ključni argument, vi se obraćate predstavniku kineske ambasade da on objasni šta je predstavnik Komiteta mislio. Zašto se niste obratili direktno Mi Fengu?
  • Budući je ova vijest izbrisana sa depo.ba stranice, mi ćemo je također izbrisati, jer link ne vodi nigdje. Ali ćemo objaviti istu vijest iz drugog izvora, a također ćemo dati link prema vašem mišljenju sa stranice raskrinkavanje.ba na ovu temu.

Ovu priliku bih iskoristio da prodiskutujemo još nekoliko stvari:

  1. Vidim da imate međunarodne finansijere, što znači da vam interes građana Bosne i Hercegovine nije na prvom mjestu. Po kom članu i kojeg bh. zakona upućujete ovakve e-mailove medijima, i zbog čega mislite da kao udruženje građana možete etiketirati medije na podobne i nepodobne i tako uticati na slobodu govora i medijskog izražavanja?
  2. Zbog čega u vašim analizama ne raskrinkavate, na primjer, vrhovni autoritet na kojeg se stalno pozivate Svjetsku zdravstvenu organizaciju ? Vjerujem da vam je poznata njihova javno otkrivena i potvrđena uloga: (1) Ubrizgavanju virusa HIV-a i ebole širom Afrike pod izlikom da Afrikance vakciniraju protiv velikih boginja? Pošto često putujem i u Afriku, jezivo je vidjeti  visoke procente populacije oboljele od ebole i HIV/AIDS-a. (2) Žmirenje na radijaciju nuklearnih elektrana, od Černobila do Fukušime, gdje su sporazumom prepustili nuklearnom lobiju da oni ‘tobože’ odrede da li postoji štetnost radijacije na ljude? Šteta koju je WHO takvim blagonaklonim stavom prema ovoj vrsti energije nanio čovječanstvu i budućim generacijama je nemjerljiva. (3) Raskošnost života vodećih ljudi organizacije (na primjer generalnog sekretara Margarete Chen koja je vodila WHO ukupno 11 godina prije dr. Thedrosa). Javni je podatak da je više trošila na službena putovanja (200 miliona dolara godišnje) nego na liječenje malarije, ebole, HIV-a i mentalnih poremećaja zajedno! Zašto ne pišete o njenim odsjedanjima u predsjedničkim apartmanima širom afričkih i svjetskih hotela koji su koštali hiljadu i više dolara dnevno, a zajedno s njenim timom riječ je o vrtoglavim sumama. Šteta je da su generacije divnih i dobronamjernih ljekara, koji su radili na terenu širom svijeta, bili teško izmanipulisani od  korumpiranog vrha koji je slijedio upute svojih finansijera. (4) Zašto ne raskrinkate 80% budžeta WHO koji se javno ne objavljuje, a dolazi od farmaceutskih kompanija? Šta mislite u čiju korist WHO radi: običnih ljudi koje kljukaju tbletama čitav život s brojnim kontraindikacijama ili onih koji ih finansiraju i koji profitiraju od bolesnih? Zar i vi, kao relativno mlada redakcija, liberalno orijentirana, ne bi trebali voditi računa o budućnosti mladih generacija i naše Planete, a ne krupnog kapitala?
  3. Budući da je najviše raskrinkavanja koja objavljujete posvećeno koroni,  imam pitanje za vas. Možete li provjeriti tačnost vijesti (https://www.atvbl.com/vijesti/svijet/najdetaljnije-istrazivanje-do-sada-ovako-izgleda-statistika-smrti-od-virusa-korona) da je italijanski Nacionalni institut za zdravlje, vodeće tijelo italijanskog Ministarstva zdravstva, analiziralo 9.100 umrlih, obradilo 6.801 slučaj i utvrdilo da je od korone virusa umrlo samo 1,6% pacijenata, a da je 98,4% umrlo od postojećih stanja (u prosjeku 2,7 teških bolesti)! Ako je to istina, kako može neprimjećeno s vaše strane promaći činjenica širenja lažnih vijesti različitih medija koji šire strah tvrdeći da je korona ubila 10.000 ljudi u Italiji?
  4. Pogledao sam na vašem sajtu i ‘analizu’ mojih izjava u intervjuu na Face TV koju je pisala Tijana Cvjetičanin. Vi se ponosite svojim objektivnim pristupom, ali moraću vas razočarati. Njena analiza je neobjektivna, pristrasna, jednostrana, uvrijedljiva, dezinformira javnost i tipičan je primjer širenja lažnih vijesti putem tzv. ‘analiza’. Pošto ste javnosti naznačili da ćete rado objaviti demant na vaše analize pa i javno priznati ako ste napravili grešku i ispraviti je, šaljem vam video demant gdje objašnjavam element po element zašto je vaša novinarka u krivu.

Srdačno,

Dr. Semir Osmanagić”

 

Visoko.co.ba/dr. Semir Osmanagić

Komentari

komentara