Visočanin Admir Kamarić je Provisova spona sa najvećim svjetskim brendovima

210

Da se uz predan rad, profesionalnost, preciznost i kvalitetnom radnom snagom mogu pridobiti i najzahtjevnija svjetska tržišta, pokazuje primjer visočke kompanije Provis, čija je uspješna priča započela 1997. godine.

MARKETING

Osnovna djelatnost kompanije je proizvodnja svjetlećih reklama i ostalih reklamnih elemenata uz upotrebu najmodernijih i najkvalitetnijih materijala, alata i mašina, a Provis je u ovoj oblasti lider – kako na domaćem tržištu tako i na tržištu regiona, dok je na prostorima EU visoko pozicioniran, a njihovi proizvodi zastupljeni su na skoro svim kontinentima. Provis je tako osvijetlio biznise brojnih klijenata u Bosni i Hercegovini, zemljama Evropske unije, Amerike, a najveći dio njihovih prihoda upravo dolazi sa inozemnog tržišta.

Kompanija zapošljava 50 ljudi različitih profila: bravari, zavarivači, elektrotehničari kao proizvodno osoblje, te visokoobrazovani kadar kao što su magistri nauka iz oblasti mašinstva i elektrotehnike. Osim ulaganja u proizvodnju i modernizaciju, zaposlenici kompanije Provis usavršavaju se iz dana u dan te se aktivno obrazuju i na različitim fakultetima i školama.

Upravo su timski rad, uspješna organizacija i težnja ka najvišim primjenjivim standardima u struci ključni faktori na kojima počiva uspjeh kompanije, čije vrijednosti vam predstavljamo kroz priču Admira Kamarića, pomoćnika direktora za poslove projektovanja i Saše Smajlovića, čovjeka koji je priliku za usavršavanje pružio brojnim mladim ljudima.

Ovaj dvojac učesnik je projekta “30 ispod 30” u organizaciji agencije Represent Communications BiH i njenih partnera kojim se žele istaknuti vrijedni mladi ljudi, okosnice svojih kompanija iz različitih oblasti poslovanja.

Admir Kamarić i Saša Smajlović
Admir Kamarić i Saša Smajlović

Admir je rođen u Visokom, gdje je stekao osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, a jedan je od zaposlenika sa najdužim radnim stažom u Provisu. S obzirom na to da ga je od djetinjstva interesovalo korištenje pojedinih softvera, to je doprinijelo bržem napretku u kompaniji u kojoj radi već 11 godina.

Zanimljivo je da se Admir dugo bavio kuglanjem za KK Bosna Visoko, a strastveni je ljubitelj fotografije. Također, na listi stvari i hobija koji ga usrećuju nalaze se ribolov, priroda, biciklizam, skijanje…, a slobodno vrijeme najviše voli provoditi sa suprugom i sinom i uvijek voli reći kako bi želio da dan traje 48 sati.

Opišite nam vaš razvojni put u Provisu?

Mislim da bih mogao napisati esej na ovu temu. Kao početnik primljen sam u odjel digitalnog printa tzv. grafika, a koji se bavi pripremom i aplikacijom folija na reklamne materijale, većinom svjetleće reklame koje su glavna proizvodna grana firme Provis. Nakon toga ukazala se potreba za operaterom na printerima digitalnog printa, a ovu ponudu sam rado prihvatio. Posao je bio odgovorniji od prethodnog, a s obzirom na to da sam imao određeno iskustvo u poznavanju softwera za digitalnu obradu materijala, brzo sam napredovao što su moji nadređeni primijetili i iskoristili. Njima sam olakšavao posao, a ja sam to vidio kao priliku za razvijanje određenih poslovnih vještina i napredovanje u pojedinim fazama.

Admir Kamarić
Admir Kamarić

To je tako trajalo dvije do tri godine, nakon čega su se dešava reorganizacija kompletnog sistema funkcionisanja Provisa. Tada sam ponovo dobio priliku od strane direktora za napredovanje, odnosno za poziciju Account managera što je za mene, da kažem dječaku od 24 godine, bio pravi ‘booom’ u glavi. Pozicija o kojoj sam se pitao: “da li ću ikada moći doći do iste?”, se otvorila. Naravno, istu sam prihvatio, ne znajući puno o odgovornostima i obavezama koje se nisu mogle porediti sa prethodnim. Prethodne godine su bile veoma burne i izazovne, od samog profilisanja mene kao pojedinca na pozicijama koje obnašam, od obaveza i odgovornosti kojih je svakog dana bilo sve više i više, projekata sa kratkim rokovima, stresnih situacija pa do novih promjena u sistemu rada i reorganizacije kompletne firme. Kroz period unazad pet godina pa do danas, uspješno obnašam funkcije Account/PR managera za kompletno bh. tržište, pojedine kupce Švicarske te praćenje i delegiranje bh. i ino kupaca sa kojima Provis surađuje. Pored navedenih poslova, obnašam funkciju Leader team manager za projektantski biro Provisa, te kao planer i organizator montažnog tima u BiH, ali i vođa odjela proizvodnje – grafika.

Od koga ste najviše naučili u ovom poslu?

Mislim da sam najviše naučio od kupaca, direktora Saše te zamjenika direktora Mahira Čengića. Naravno u mom razvoju su učestvovali kako moji bivši nadređeni tako bivše i sadašnje kolege.

Šta podrazumijeva vaša uloga u kompaniji?

Moja uloga u Provisu se prepliće sa svim sektorima, osnova podrazumijeva da kompletan sistem i organizacija što efikasnije, a uz što manje poteškoća, funkcioniše na što jednostavniji način. Prvo mjesto na mojoj internoj listi osobina koje su potrebne za ovaj posao zauzima odgovornost! Pored odgovornosti, spomenuo bih fleksibilnost/multitasking, snalažljivost, pravovremeno reagovanje i rješavanje mogućeg problema.

Koji je najbolji dio vašeg radnog dana?

Najbolji dio dana, kada pomislim na taj dio dana, osjećam se kao da sam na godišnjem. Definitivno, najbolji dio dana je kada su sve obaveze/zahtjevi/projekti pravovremeno raspoređeni bez obzira na to u kojoj su fazi i bez obzira na to koji je dio dana.

Pruža li se mladima dovoljno šansi u biznis svijetu?

Kada posmatramo BiH, s obzirom na to da sam u zadnjih pet-šest godina taj koji samostalno ili u prisustvu direktora, prisustvuje i organizuje poslovne sastanke, iz iskustva mogu reći da u posljednje dvije-tri godine sve više srećem poslovne partnere moje generacije, tako da mislim da se pruža šansa mladim ljudima. Naravno, imam tu sreću da i nekoliko mojih bližih prijatelja obnašaju takve funkcije.

Saša Smajlović
Saša Smajlović

Riječ mentora Saše Smajlovića

Iako kompleksnost posla i strogi zahtjevi velikih inostranih klijenata oduzimaju dosta vremena, za mentorship uvijek ima prostora u Provisu. Saša je pravi primjer lidera koji voli usmjeriti svoje kolege i dati im potreban savjet.

On ističe kako se u kompaniji uvijek zalažu za otvoren pristup u saradnji sa kolegama te se iskusnije kolege uvijek trude prenijeti znanje na mlađe i one manje iskusne.

Takva je i moja filozofija, moje znanje je uvijek dostupno svim kolegama, i raduje me kada pitaju. Mislim da je kvalitetna komunikacija osnova svakog zdravog odnosa, da li je to odnos kupac/dobavljač ili je to odnos unutar Provisa. Komunikacija mora biti, kratka, precizna i što jasnija. U kolektivu njegujemo vrijednost timskog duha i pokušavamo da osvijestimo naše kolege da veći dio dana provodimo zajedno i da cijenimo vrijednost da smo oslonjeni jedni na druge, da zajedno zarađujemo, odnosno da nam uspjeh zavisi od svakog od nas. Od konkurencije nas izdvaja, mišljenja sam, fanatična borba za kvalitet i produktivnost, što je garant za uspjeh na tržištu. Naravno, i konstantno ulaganje u edukaciju naših kolega, kao i ulaganje u najnovije tehnologije u našoj branši.

Da radimo ispravan posao, pokazuje i naša referentna lista na kojoj se nalaze imena poput: Cartiera, Adidasa, Nikea, dm-a, Samsunga… ali mislim da je naša najveća referenca to što sa kvalitetom proizvoda možemo stati rame uz rame sa najvećim proizvođačima svjetlećih reklama iz Njemačke, koja je lider u ovoj branši. Promociju proizvoda vršimo na više načina, ponajviše učešćem i prezentiranjem kompanije na najvećim svjetskim sajmovima iz naše struke, a izdvajaju se Fespa Amsterdam, Euroshop Düsseldorf i Fespa Berlin. U protekloj godini otvorili smo dvije kćerke firme: ProvisLichtwerbung u Sloveniji i ProvisGraphic LLC u Americi, a ništa ovo ne bi bilo moguće bez našeg kadra na koji sam veoma ponosan.

 

Visoko.co.ba/Klix.ba

Komentari

komentara

Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.