Lokalne TemeVisoko večeras zatvara ugostiteljske objekte, a pomjera se i policijski sat

Visoko večeras zatvara ugostiteljske objekte, a pomjera se i policijski sat

Vlada Zeničko-dobojskog kantona je na jučerašnjoj vanrednoj sjednici donijela odluku da produži policijski sat, a time će se i ugostiteljski objekti u Visokom RANIJE ZATVARATI, tako da od večeras OD 21 SAT U VISOKOM OBJEKTI NEĆE RADITI DO PET UJUTRO narednog dana.

S tim u vezi, u nastavku vam donosimo pojašnjenje šta to konkretno znači, na koga se nova odluća neće odnositi, ali i naredbe koje ssu donešene na vanrednom sastanku održanom u srijedu 17. marta, koje se pak odnose na zdravstvene ustanove, higijensko-epidemiološke službe, inspekcijske organe, policiju, ugostiteljske objekte, te ministarstva i druge organe uprave u ovom kantonu.

Zaključak o zabrani kretanja u ovom periodu donijela je Vlada ZDK na jučerašnjoj sjednici, zbog drastično pogoršane epidemiološke situacije u kantonu kojem pripada i naš grad Visoko.

Vanredna odluka Vlade ZDK: Od subote uvodi se novi policijski sat, zabranjeno kretanje od 21:00 do 05:00 sati ujutro

Opet ponavljamo, zabrana kretanja na snazi će biti narednih 14 dana.

Također, prema zvaničnim informacijama koje posjeduje portal Visoko.co.ba, iz ove naredbe se izuzimaju svi zaposlenici koji su uključeni u provođenje mjera i aktivnosti na rješavanju epidemije COVID-19 na području ZDK-a, zaposlenici kojima se proces rada odvija u smjenama, međugradski i međunarodni prevoz putnika, taksi služba, kao i vozači teretnih vozila u domaćem i međunarodnom transportu, a koji moraju imati odobrenje poslodavaca.

Vlada je naredbom zabranila održavanje svadbi i drugih proslava, a zabranjen je i rad predškolskih ustanova na području ZDK-a.

Svim organima uprave i drugim pravnim licima na području ZDK-a, koje pružaju usluge šalter sale, naređeno je da odrede osobu za kontrolu pravilnog provođenja higijensko-epidemioloških mjera ispred ulaza u objekat i to obavezno pravilno nošenje maske preko usta i nosa i poštivanje fizičke distance od minimalno 2 metra za sve osobe koje se nalaze ispred objekta.

– Naredbe ostaju na snazi 14 dana. Krizni štab je dužan prije prestanka važenja naredbi sagleda epidemiološku situaciju i sačini procjenu rizika te Vladi, po potrebi, dostavi prijedlog novih naredbi i preporuka. Očekujemo da će donesene mjere uticati na suzbijanje pandemije koronavirusa – rekao je vršilac dužnosti premijera ZDK Mirnes Bašić.
Za kontrolu provedbe naredbi zaduženi su Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova ZDK i Kantonalna uprava za inspekcijske poslove ZDK.

Također, nadležnim doktorima zdravstvenih ustanova primarne zdravstvene zaštite naređeno je da prije upućivanja COVID-19 pozitivnog pacijenta u JU Kantonalna bolnica Zenica i JU Opća bolnica Tešanj, obavezno kontaktiraju nadležnog infektologa JU Kantonalna bolnica Zenica, odnosno pulmologa JU Opća bolnica Tešanj. Prema naredbi, pacijenti iz općina/grada Zenica, Visoko, Kakanj, Breza, Zavidovići, Žepče i Vareš upućuju se u JU Kantonalna bolnica Zenica, dok se pacijenti područja općina Tešanj, Maglaj, Usora i Doboj Jug upućuju u JU Opća bolnica Tešanj.

Zdravstvenim ustanovama primarne zdravstvene zaštite naloženo je da obavezno i kontinuirano provode i dokumentuju procedure aktivnog praćenja pacijenata oboljelih od COVID-19. JU Kantonalna bolnica Zenica i JU Opća bolnica Tešanj zaduženi su da organizaciju rada specijalističko konsultativne zdravstvene zaštite na terenu, usklade sa epidemiološkom situacijom.

Svim higijensko-epidemiološkim službama domova zdravlja na području ZDK (HES), naloženo je da svakog radnog dana do 12,00 sati, svim gradskim/općinskim sanitarnim inspektorima, obavezno putem službenog e-maila, izvrše prijavu zarazne bolesti COVID-19, a HES JU Poliklinika sa dnevnom bolnicom Doboj Jug da prijavu zarazne bolesti obavezno putem službenog e-mail dostavi kantonalnoj sanitarnoj inspekciji.

Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove (KUZIP) Zeničko-dobojskog kantona i gradskim/općinskim inspekcijama, naloženo je da u skladu sa svojim nadležnostima pojačaju inspekcijski nadzor svih inspekcija, u cilju kontrole i provođenja naređenih mjera utvrđenih Naredbama Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva, koje je usvojila Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, radi sprječavanja širenja COVID-19 na području Zeničko-dobojskog kantona.

KUZIP-u je naloženo da izvrši inspekcijski nadzor u ustanovama koje zbrinjavaju i smještaju starije osobe, vezano za posjedovanje kriznog plana u slučaju pojave zarazne bolesti COVID-19, osiguranja prostorija za izolaciju oboljelih korisnika ustanove i internog plana za posjeta u ustanovi.

Nadležnim inspekcijama nalaže se da Kriznom štabu Ministarstva zdravstva dostave izvještaje o pojačanom inspekcijskom nadzoru, u cilju kontrole provođenja naređenih mjera i sprječavanja širenja COVID-19, te da navedene izvještaje dostavljaju u kontinuitetu svakih 14 dana.

Također, inspekcijama je naloženo da prijavu zarazne bolesti COVID-19 koju zaprime od nadležne HES, odmah po prijemu unesu u elektronsku bazu podataka Ministarstva unutrašnjih poslova ZDK, odnosno nadležne policijske uprave/policijske stanice.

Za lica kod kojih je utvrđena zarazna bolest COVID-19 nadležni sanitarni inspektor obavezan je bez odlaganja donijeti rješenje o zabrani kretanja i izolaciji u kućnim uslovima za oboljele osobe i osobe iz kontakta, u skladu sa Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti i Kantonalnim planom pripravnosti za oboljenja izazvana COVID-19.

Upravi policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona naloženo je da putem policijskih službenika, svakodnevno i kontinuirano vrši kontrolu lica koja su oboljela od zarazne bolesti COVID-19, u skladu sa podacima koji su uneseni u elektronsku bazu podataka Ministarstva unutrašnjih poslova, te da o svakom nepoštivanju izolacije u kućnim uvjetima, bez odlaganja obavijesti nadležne inspekcije i poduzme mjere u skladu sa Zakonom o krivičnom postupku, a u vezi sa članom 226. Krivičnog zakona FBiH.

Upravi policije nalaže se da poduzme mjere iz svoje nadležnosti i da pruži potrebnu podršku inspekcijskim službama u toku vršenje inspekcijskog nadzora, a u cilju kontrole provođenja naređenih mjera i sprječavanja širenja COVID-19.

Ugostiteljskim objektima naloženo je striktno postupanje po Naredbama Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva, koje je usvojila Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, uz obavezno pridržavanje higijensko-epidemioloških mjera donijetih od Zavoda za javno zdravstvo u Federaciji BiH.

Ilustracija / Foto: Mensud Bečar
Ilustracija / Foto: Mensud Bečar

Nalaže se ugostiteljskim objektima da stolove u ugostiteljskom objektu rasporede na način da se broj raspoloživih stolica za goste odredi tako da za svaku stolicu pripada minimalno 2 m2 površine prostora namijenjenog za prijem gostiju objekta. Obaveza ugostiteljskih objekata je da na vidnom mjestu u objektu istaknu informaciju koja sadrži podatke o površini dijela objekta namijenjenog za smještaj gostiju, te broj raspoloživih stolica za goste objekta.

Ugostiteljski objekti dužni su da zaduže osobu koja će osigurati provođenje ovih mjera, a za provođenje naredbe odgovorno je pravno lice, kao i odgovorna osoba u pravnom licu, te fizičko lice registrovano za obavljanje ugostiteljske djelatnosti.

Nadležne inspekcije zadužene su da vrše pojačan inspekcijski nadzor provođenja naloženih mjera u ugostiteljskim objektima, svako u okviru svoje nadležnosti, te da privremeno zabrane rad ugostiteljskog objekta za koji se utvrdi da ne provodi mjere u skladu sa ovom Naredbom.

Vlada ZDK donijela naredbe za zdravstvo, policiju, inspekciju i ugostiteljske objekte

Također, želimo da vas podsjetimo, da je gradonačelnik Visokog Mirza Ganić tokom posjete Domu zdravlja, u četvrtak 18. marta tekuće godine, a cijeneći primjedbe građana na organizaciju rada JU “Dom zdravlja” Visoko održao radni sastanak na kojem je upravi Doma zdravlja delegirao sljedeće obaveze:

  • Napraviti Centralni pozivni centar unutar ustanove gdje će građanima biti dostupne 3 telefonske linije koje će opsluživati tri medicinska tehničara i koje će raditi isto radno vrijeme kao i Covid ambulante. Javljanje na telefonske pozive je OBAVEZNO;
  • Proširiti kapacitete Covid ambulante u Moštru (povećati prostor i broj timova)
  • Povećati broj timova koji će opsluživati Covid pacijente u centralnoj zgradi
  • Obezbijediti dodatni prostor za zbrinjavanje Covid pacijenata radi smanjenja vremena čekanja, boravka pacijenata vani na hladnom vremenu i stvaranja gužvi prilikom čekanja, (npr. cijelu staru zgradu staviti u službu za zbrinjavanje Covid pacijenata, a porodičnu medicinu premjestiti u novu zgradu)
  • Promijeniti lokaciju trijažnog punkta i time promijeniti put ulaska pacijenata kroz trijažni punkt Doma zdravlja kako bi se smanjile gužve i olakšao pristup bolesnim (pronaći rješenje da nema stepeništa i da se ne nalazi neposredno uz ulicu. U ovu svrhu Domu zdravlja je na raspolaganje stavljen kontejner za trijažni punkt koji bi trebao biti iskorišten da se građanima što više olakša pristup)
  • U saradnji sa PS Visoko organizovati put pacijenata koji dolaze na testiranje vozilom na način da ne dođe do zakrčenja u ulici Branilaca.
  • Pored navedenog Gradska uprava Visoko će zadužiti JKP “Gradska groblja” Visoko, u čijoj nadležnosti je parking u blizini Doma zdravlja Visoko, da u saradnji sa PS Visoko osigura da navedeni parking koriste samo korisnici usluga Doma zdravlja Visoko.

P. S. Čuvajte sebe i svoje najvoljenije!

Visoko.co.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE