ZDKZa šest godina Autoceste FBiH najviše intervencija imale na dionici Lašva –...

Za šest godina Autoceste FBiH najviše intervencija imale na dionici Lašva – Sarajevo sjever

Za šest godina Autoceste FBiH najviše intervencija imale na dionici Lašva – Sarajevo sjever – Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine objavile su statistiku intervencija na dionici autoputa A1, za koje je nadležan Centar za održavanje i kontrolu prometa, a najviše ih je zabilježeno na dionici Lašva – Sarajevo sjever.

Centar za održavanje i kontrolu prometa na dionici od 2014. godine nadzire sigurnost i udobnost putovanja autocestom te raguje u svim vanrednim situacijama, a u šest godina svog postojanja zabilježili su 2.728 interventnih situacija. Uglavnom su to bila zaustavljanja vozila na autocesti, saobraćajne nesreće i strani predmeti na kolovozu.

Iako je u Tunelu 1. mart zabilježeno čak 740 intervencija, raduje ipak da su to bili manji događaji.

“Najsloženiji događaj koji se može dogoditi na autocesti je požar. Većina opreme u tunelu je u funkciji minimiziranja posljedica nastanka požara u smislu spašavanja ljudskih života, zaštite samog objekta i očuvanja okoliša. Do danas se na autocesti A1 dogodio jedan manji požar u tunelu 1.mart, koji je ugašen u početnoj fazi”, kazali su iz Autocesta FBiH.

Najviše intervencija zabilježeno je 2019. godine, čak 749 duž cijele dionice autoceste, a najviše ih je te godine zabilježeno na dionici Lašva – Sarajevo sjever.

“Ova dionica je izgrađena prije 2014. godine i u vrijeme izgradnje nije bila obaveza implementiranje ITS-a. Osim toga, dionica je izgrađena paralelno uz rijeku Bosnu, te je značajan broj dana u godini pod maglom. Radovi na implementaciji ITS-a na dionici Lašva – Sarajevo sjever su započeli u junu 2020. godine, te je za očekivati da će već početkom sljedeće godine svi izgrađeni kilometi autoceste biti pod sistemom upravljanja i nadzora, što će svakako doprinijeti povećanju sigurnosti saobraćaja na autocesti A1”. dodali su iz Autocesta FBiH.

Iz Centra se nadzire i upravlja i ostalim sistemima implementiranim na autocesti i tunelima kao što su: videonadzorni, saobraćajni informacijski, elektroenergetski, vatrodojavni, hidrantski, telefonski pozivni, SOS sistem, sistem radio difuzije u tunelu… U sklopu COKP-a nalaze se i drugi objekti neophodni za upravljanje i održavanje autoceste: upravna zgrada za kontrolu sigurnosti, radionice, benzinska pumpa, praonica vozila, garaže za vatrogasna vozila i teretna vozila, solana, parking i ostali pomoćni objekti.

Centar za održavanje i kontrolu prometa izgrađen je i u Zvirićima, ali još uvijek nije dobio svoju potpunu funkciju jer je dionica koju nadzire dužine samo 10 kilometara, ali izgradnja ceste ka jugu dat će veoma bitnu ulogu i ovom centru.

 

Visoko.co.ba/Klix.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE