ZanimljivostiZapočela je utrka na Mjesec između privatnih kompanija

Započela je utrka na Mjesec između privatnih kompanija

Američka kompanija Google od 2007. godine sponzorira zakladu X Prize, koja je raspisala natječaj za slanje robota na Mjesec. Cilj nagrade je poticanje privatnog sektora na ulaganje u istraživanje svemira.

Pobjednik natjecanja dobit će 20 miliona američkih dolara, a uvjet je, kao što je rečeno, poslati robota na Mjesec. Ovaj pritom mora prijeći najmanje 500 metara preko lunarne površine, šaljući pritom fotografije i druge podatke nazad na Zemlju.

Šesnaest ekipa širom svijeta pokušava ispuniti zadatak natjecanja, a krajnji rok je 31. prosinac 2017. godine.

Izraelski tim SpaceIL pokazao se kao najagilniji: upravo su potpisali ugovor s tvrtkom SpaceX, čijom će raketom Falcon 9 lansirati svoj lunarni lender. Lansiranje je predviđeno za drugu polovicu 2017. godine, kažu Izraelci. Primjerak ugovora poslali su zakladi X Prize (što je jedan od uvjeta natječaja) kako bi ova ocijenila valjanost istoga.

landerNjihov lunarni lander dimenzija je 2x2x1,5 metara te težak 500 kg. Ukoliko 2017. godine zaista pošalju ovog robota na Mjesec, bit će prva privatna tvrtka koja je to uspjela. Prije njih to su, naime, učinile države: Sovjetski Savez, Sjedinjene Američke Države i Kina.

Prvo takvo slijetanje dogodilo se početkom 1966. godine, tri godine prije prve ljudske misije ondje, kad se sovjetska sonda Luna 9 meko spustila u More oluja. Nekoliko mjeseci poslije ondje je stigao američki Surveyor 1, dok su Kinezi na lunarnu površinu stigli tek 2013. godine sondom Čang’e 3.

Ova je vijest podigla tenzije među ostalim natjecateljima, jer svaki od njih mora vrlo brzo završiti rad na svojim uređajima, kako bi dostigli SpaceIL.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE